REKLAMA

Ford kontroluje dostawców surowców do swoich elektryków

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 2 lipca 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford kontroluje procesy produkcji, zwłaszcza w obrębie wydobycia minerałów ziem rzadkich niezbędnych do produkcji. To kolejna producent, który chce się odciąć od dostawców, wykorzystujących dzieci do wydobywania niklu, litu czy kobaltu, niezbędnych do produkcji baterii elektryków.

Ford od dawna angażuje się w zrównoważony łańcuch dostaw, zdając sobie sprawę z ryzyka związanego z minerałami w pojazdach elektrycznych. W tym celu firma wykorzystuje mapowanie łańcucha dostaw, aby śledzić pochodzenie materiałów i zapewnić zgodność dostawców ze standardami Forda. W razie potrzeby firma szuka nowych, bardziej zrównoważonych dostawców.

Inicjatywy na rzecz odpowiedzialnego górnictwa

Ford jako pierwszy amerykański producent samochodów dołączył do Inicjatywy na rzecz Odpowiedzialnego Górnictwa (IRMA), która promuje odpowiedzialne praktyki górnicze. IRMA wymaga od kopalń spełnienia 40 kluczowych wymagań w zakresie uczciwości biznesowej, zarządzania, odpowiedzialności społecznej i środowiskowej.

Ford zachęca jednoczenie firmy górnicze do korzystania z narzędzia samooceny IRMA, które identyfikuje luki względem standardu IRMA i dostarcza wskazówek dotyczących wdrażania. Amerykański koncern zaangażował się też w program Better Mining w dziewięciu kopalniach kobaltu w Demokratycznej Republice Konga, aby poprawić warunki pracy i budować zdolności legalnych spółdzielni górniczych. W 2023 roku program pomógł m.in. w zapobieganiu zatrudnianiu dzieci i poprawie warunków pracy.

Pozyskiwanie surowców do baterii EV

Ford dąży też do pełnej przejrzystości w łańcuchu dostaw baterii do pojazdów elektrycznych, współpracując ze 151 dostawcami w różnych krajach. Firma prowadzi mapowanie łańcucha dostaw i audyty, aby zrozumieć jakie są faktyczne źródła kobaltu, niklu i litu. Do 2023 roku przeprowadzono 43 audyty dostawców, nie identyfikując krytycznych zagrożeń, takich jak praca dzieci. Ford aktualizuje Kodeks Postępowania Dostawcy, wymagając od dostawców udostępniania informacji o poddostawcach. Firma utworzyła także zespół ds. Zarządzania Materiałami do Baterii EV ESG, który ocenia ryzyko i wyniki ESG dostawców przed zawarciem umów.

Wielu globalnych dostawców materiałów do baterii EV znajduje się w krajach o wysokim ryzyku oraz w rozwijających się gospodarkach. Dlatego Ford koncentruje się na prawach człowieka i ochronie środowiska w tych regionach. Firma współpracuje z bezpośrednimi dostawcami nad dywersyfikacją łańcucha dostaw, co pozwala Fordowi mieć większy wpływ i przejrzystość w łańcuchach dostaw surowców do baterii EV. Ford uznaje, że przejrzystość łańcucha dostaw jest kluczowa dla ochrony praw człowieka. Prowadzi jdnocześnie dochodzenia w przypadku potencjalnych problemów z dostawcami i współpracuje z dostawcami pierwszego poziomu, aby zapewnić zgodność z Kodeksem Postępowania Dostawcy.

Zaangażowanie w sieć Catena-X Automotive Network

Ford aktywnie uczestniczy w sieci Catena-X Automotive Network, która zwiększa przejrzystość łańcucha dostaw w branży motoryzacyjnej i wspiera zgodność z unijnym rozporządzeniem w sprawie baterii. W 2023 roku Ford dołączył do projektu Cofinity-X, tworzącego otwartą sieć danych w ekosystemie motoryzacyjnym.

Zobacz: Co zrobić ze zużytą baterią auta elektrycznego?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności