Toyota GT86 i japońska manga Initial D – co je łączy? Ogromna popularność wśród fanów szybkiej i efektownej jazdy poślizgami. Brytyjski oddział Toyoty postanowił stworzyć wspólny projekt, tworząc nową GT86 w stylu kultuwego modelu AE86 z serii Initial D. Oprócz zmian stylizacyjnych, do auta wdrożono także szereg modyfikacji technicznych.
Toyota GT86 to w tej chwili jedyny sportowy samochód w ofercie Toyoty, ale zdecydowanie nie jedyny w historii marki. Współczesny model jest spadkobiercą tylnonapędowego modelu AE86 z lat 80., znanego także jako Corolla GT Coupe, Sprinter Trueno lub Corolla Trueno. Młodzi Japończycy, którzy za kierownicą tego modelu odkrywali radość driftu, nazywali go Hachi-Roku (po japońsku 86). W Japonii z AE86 łączy się cała subkultura, co musiało oczywiście znaleźć odzwierciedlenie w kulturze popularnej.
Zobacz: Toyota GT86 – nowe zdjęcia i fakty
Serial „Initial D” cieszy się popularnością wśród fanów szybkich samochodów na całym świecie. Opowiada o przygodach chłopaka, który zajmuje się rozwożeniem tofu klientom sklepu swojego ojca. Jego brawurowa jazda po górskich drogach uczyniła z AE86 gwiazdę, która zainspirowała młodych ludzi do driftingu. Serialowy samochód jest polakierowany w charakterystyczny czarno-biały wzór, który znalazł teraz godnego naśladowcę.
Toyota GT86 Initial D – zakres zmian
Brytyjska Toyota wystylizowała najnowszy model GT86 na słynny Hachi-Roku z „Initial D”. Aby podkreślić popkulturowe korzenie projektu, Toyota poprosiła brytyjską rysowniczkę mangi, Sonię Leong, o stworzenie serii plakatów, przedstawiających zdjęcia prawdziwego GT86 w komiksowym otoczeniu. GT86 Initial D Concept jest oczywiście czarno-biały, ale to nie wszystko. Zamontowano w nim oryginalne części z japońskiej wersji AE86 – m.in. aluminiowe felgi RS Watanabe, zawieszenie TRD, układ wydechowy Fujitsubo i maskę z włókna węglowego. Nie zapomniano także o żółtych światłach przeciwmgielnych i polakierowanej na srebrno pokrywie silnika, która w serialu wskazywała na to, że AE86 jest napędzany słynną sportową jednostką 4A-GE. W Polsce silnik ten ma nawet swój fan club. Na drzwiach umieszczono napis Fujiwara Tofu Ten, co znaczy Sklep Fujiwara Tofu – taki sam jak na filmowym AE86.
Specyfikacja techniczna GT86 Initial D
Koła | 8 x 17″ (ET40), alufelgi RS Watanabe F8 z opcjonalnym czarnym wykończeniem |
Zawieszenie | TRD Sportivo |
Wydech | Fujitsubo Authorize S |
Belka kolumn zawieszenia przedniego | Cusco |
Maska | Seibon, z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym |
Detailing | Osłony klamek Cusco z kompozytu węglowego, osłony lusterek z kompozytu węglowego, chlapacze, barwione klosze lamp tylnych i świateł przeciwmgielnych, korek wlewu oleju TRD, ciśnieniowy korek chłodnicy TRD, przycisk start TRD |
Stylizowany GT86 będzie prezentowany na różnych wydarzeniach motoryzacyjnych w Wielkiej Brytanii przez całe lato.
Zobacz: Toyota GT86 dostanie silnik o mocy 300 KM ?!
Wasze zdjęcia są ciekawsze od tych niby „mangowych” kresek. Może po prostu Goku zabrakło w tle 🙂