Toyota rozwija kolejne sportowe modele z serii GAZOO Racing. Po ciepło przyjętym Yarisie GRMN, teraz chce wprowadzić auta z serii GR, na czele z nowym Aurisem. Póki co informacje na jego temat są dosyć skąpe, ale wiele wskazuje na to, że Auris będzie mieć m.in. inny silnik niż sportowa wersja Yarisa GRMN. Czy Toyota zamierza zatem znowu przypomnieć o swoich sportowych tradycjach?
Toyota chyba pozazdrościła swego czasu swojej konkurencji, że ta tak łatwo wprowadzała kolejne wersje swoich kompaktów, które cieszyły się ogromną popularnością, i wzięła się za odrabianie strat. Honda Civic Type-R, VW Golf R, Seat Leon Cupra czy Megane RS to czołowi gracze w klasie hot hatch, którzy potrafią osiągać bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Ostatnio do gry dołączył Hyundai i30N i wszystko wskazuje na to, że i on skosztuje nieco z tego wymagającego tortu. Toyota widząc śmiałe poczynania nawet koreańskich rywali, chyba nie chciała pozostać w tyle za nimi i kilka lat temu rozpoczęła prace rozwojowe z zespołem Gazoo Racing. Niedawno światło dziennie ujrzał Yaris GRMN, który szokował nie tylko silnik 1.8 z kompresorem, ale i ceną oscylującą wokół …. 140 tys. zł! Była to jednak seria limitowana. Toyota Auris GR ma być produkowana w pełnej serii.
Toyota Auris GR od Gazoo Racing
Trzecia generacja Toyoty Auris ledwo ujrzała światło dzienne, a japoński koncern od razu zapowiedział, że istnieje spora szansa na to, że powstanie jej sportowa odmiana. Nie będzie ona nosić oznaczenia GRMN (GAZOO Racing tuned by the Meister of the Nürburgring), a po prostu GR (GAZOO Racing). Ten dwuliterowy skrót ma w przyszłości gościć na wszystkich sportowych modelach Toyoty.
Jak sugerują nasi informatorzy, Toyota Auris GR, oparta na płycie modułowej TNGA, otrzyma silnik 2,0-litrowy z turbodoładowaniem, a nie doładowaną kompresorem jednostkę 1.8 Dual VVT-i jaką posiada Yaris GRMN. Nowy silnik ma być lżejszy i znacznie mocniejszy, pozwalając na rywalizację z Volkswagenem Golfem GTI, Hyundaiem i30N i Fordem Focusem ST. Można zatem liczyć na moc ok. 250-280 KM. Samochód ma otrzymać szperę i być oferowany w wersji z manualną skrzynią biegów. W opcji ma być dostępna 10-biegowa skrzynia automatyczna. Auris GR ma także otrzymać potężny układ hamulcowy, który już samymi wymiarami tarcz ma przewyższać ten zastosowany w Yarisie GRMN (ten ma z przodu tarcze 275 mm, z tyłu 278 mm).
Zobacz: Audi RS3 Sportback: najmocniejszy hot hatch świata!
Dodaj komentarz