REKLAMA

Renault Megane RS Trophy – polska cena i różnice wobec wersji RS

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Renault · Dodane: 9 stycznia 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Renault Megane RS Trophy otrzymało już polski cennik. A ten jasno pokazuje, że cena wersji Trophy będzie konkurencyjna w stosunku do innych hot hatchy. Za francuskiego kompakta z silnikiem 1.8 TCe o mocy 300 KM będzie trzeba zapłacić 142 900 zł. Co klient otrzyma w zamian? Oto wyposażenie Renault Megane RS Trophy!

Na polskim rynku debiutuje właśnie Renault Megane RS w wersji Trophy. Odmiana ta adresowana jest do kierowców, którzy nie tylko lubią dynamiczną jazdę, ale od czasu do czasu odwiedzają wraz z autem tor wyścigowy. I nie chodzi tu tylko o zwiększoną moc silnika wersji Trophy w stosunku do standardowej odmiany RS. Model ten ma bowiem w standardzie rozwiązania, które służą typowo torowej jeździe (w zakresie jazdy amatorskiej).

Renault Megane RS a Megane RS Trophy – różnice

Czym różni się Megane RS Trophy od Megane RS? Przede wszystkim w standardowym wyposażeniu Trophy jest mechaniczna szpera typu Torsen. Ta pozwala lepiej wykorzystać zwiększoną moc silnika 1.8 TCe. Megane RS Trophy ma bowiem motor o mocy nie 280 a 300 KM, a przy tym generuje on nie 390 a 400 Nm (lub nawet 420 Nm w wersji z automatem EDC) maksymalnego momentu obrotowego. Wyższa moc przekłada się też na osiągi. Megane RS Trophy rozpędza się 0-100 km/h w 5,7 sekundy (RS w 5,8 s), a jego prędkość maksymalna to 260 km/h (RS 250 km/h). Trophy pokonuje 1000 m w 24,8 sekundy, RS w 25,0 sekund.

Oprócz tego Megane RS Trophy w standardzie ma dwumateriałowe tarcze hamulcowe, umożliwiające obniżenie masy o 1,8 kg na każde koło przy równoczesnym zwiększeniu skuteczności chłodzenia podczas intensywnego hamowania i zapewniające lepszą wytrzymałość oraz zaciski hamulcowe Brembo. Większe są też alufelgi obute w sportowe opony Bridgestone Potenza S001 w rozmiarze 245/35/R19, zastosowano też sztywniejsze od standardowo stosowanego w Megane R.S zawieszenie Cup, kierownicę pokrytą Alcatarą a nie skórą Nappa jak w RS oraz system RS Monitor.

Zobacz: Nowe Renault Megane IV RS – oficjalne zdjęcia i dane techniczne

Do tego trzeba wspomnieć o nowym układzie wydechowym z elektryczną przepustnicą, która ma pomóc wyciągnąć jeszcze bardziej rasowy dźwięk silnika w trakcie sportowej jazdy. Jak podkreślają inżynierowie Renault Sport, wersja Trophy ma także zmodyfikowaną turbosprężarkę typu twin scroll, która posiada ceramiczne łożyska kulkowe. Warto w tym momencie zauważyć, że Megane RS Trophy bije rekordy w zakresie uzyskiwanego momentu obrotowego z tak niewielkiej pojemności skokowej. Honda Civic 2.0 VTEC TURBO o mocy 320 KM generuje 400 Nm, podczas gdy Trophy 1.8 TCe 300 KM z automatem EDC aż 420 Nm.

Ile kosztuje Renault Megane RS Trophy w Polsce?

Biorąc pod uwagę fakt, że Trophy posiada znacznie bogatszą paletę rozwiązań podnoszących osiągi i poprawiających prowadzenie względem wersji RS, to różnica w cenie na poziomie 18 tys. zł nie wydaje się duża.

  1. R.S. TCe 280 FAP 124 900,00 zł
  2. R.S. TCe 280 EDC FAP 131 900,00 zł
  3. R.S. TROPHY TCe 300 FAP 142 900,00 zł
  4. R.S. TROPHY TCe 300 EDC FAP 149 900,00 zł

Jeśli kierowca preferuję automatyczną skrzynię biegów EDC, to musi dopłacić 7 tys. zł. Warto też zastanowić się nad opcjonalnymi fotelami kubełkowymi RECARO, które nie tylko mają jeszcze lepiej podpierać ciało w zakrętach, ale są też umieszczone o 20 mm niżej niż te standardowe. Dopłaty w wersji Trophy wymagać będzie jeszcze np. wyświetlacz HUD czy system RS Monitor Expert. W opcjach wersji Trophy znalazł się też system R-Link 2 z dotykowym ekranem i sprzętem audio Bose czy kamera 360 stopni.

Renault Megane RS dostępne u wybranych dilerów

Warto zauważyć, że zarówno Renault Megane RS jak i RS Trophy nie są oferowane w każdym salonie francuskiego producenta. Aktualnie sieć specjalistów RS w Polsce obejmuje 9 specjalnie przeszkolonych przez Renault Sport dealerów, dysponujących samochodami do jazd testowych.

Na stronie www.renault.pl w zakładce „Samochody Sportowe, Nowy Megane RS”, po wybraniu przycisku „ZAPYTAJ O SAMOCHÓD”, wyświetli się formularz kontaktowy z  listą specjalistów RS, spośród których należy wybrać preferowanego, który skontaktuje się z zainteresowaną osobą.

Więcej o najnowszym Renault Megane RS dowiecie się z naszego testu, któy jakiś czas mieliśmy okazję wykonać:

Zobacz: Test Renault Megane RS 1.8 TCe Cup – a Marcin powiedział, że…

8
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
STmk3Daily DriverWojtekwdemoWikary Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Wojtek
Gość
Wojtek

Bardzo interesująca pozycja, te RSy robią niesamowity show na mieście (przepięknie grające wydechy!).
Ale mamy zimę, nic z FWD nie zwraca mojej uwagi 😉
BTW wczoraj widziałem pod Centrum Skorosze… Lambo Huracana jadącego po biały. Super to wyglądało i gratulacje dla kierowcy! Nie znoszę „garage queens”. Samochody służą do jeżdżenia!

Wikary
Gość
Wikary

gowno bez potencjalu… byle golf czy cific po remapie robia waitrak z tego francuskiego zlomu…

wdemo
Gość
wdemo

watpie. Megane vtrophy na torze rozlozy obu ….

Trep
Gość
Trep

To będzie bardzo czesto widoczny w Polsce hot hatch! Cena doskonała. Kompletne auto sportowe.

kiri
Gość
kiri

Problemem Megane jest Honda. A dokładnie Civic TypeR. wciąga nosem Megane na prostej a w zakrętach też nie gorszy i na torach zawsze wygrywa póki co z Megane.

Ciri
Gość
Ciri

Ale megane nie wyglada przynajmniej jak qpa

STmk3
Gość
STmk3

Aktualny Type R odrzuca swoim wyglądem, wygląda jak choinka świąteczna przeładowana ozdobami… IX była w punkt

Aktualności