Renault Megane RS Trophy otrzymało już polski cennik. A ten jasno pokazuje, że cena wersji Trophy będzie konkurencyjna w stosunku do innych hot hatchy. Za francuskiego kompakta z silnikiem 1.8 TCe o mocy 300 KM będzie trzeba zapłacić 142 900 zł. Co klient otrzyma w zamian? Oto wyposażenie Renault Megane RS Trophy!
Na polskim rynku debiutuje właśnie Renault Megane RS w wersji Trophy. Odmiana ta adresowana jest do kierowców, którzy nie tylko lubią dynamiczną jazdę, ale od czasu do czasu odwiedzają wraz z autem tor wyścigowy. I nie chodzi tu tylko o zwiększoną moc silnika wersji Trophy w stosunku do standardowej odmiany RS. Model ten ma bowiem w standardzie rozwiązania, które służą typowo torowej jeździe (w zakresie jazdy amatorskiej).
Renault Megane RS a Megane RS Trophy – różnice
Czym różni się Megane RS Trophy od Megane RS? Przede wszystkim w standardowym wyposażeniu Trophy jest mechaniczna szpera typu Torsen. Ta pozwala lepiej wykorzystać zwiększoną moc silnika 1.8 TCe. Megane RS Trophy ma bowiem motor o mocy nie 280 a 300 KM, a przy tym generuje on nie 390 a 400 Nm (lub nawet 420 Nm w wersji z automatem EDC) maksymalnego momentu obrotowego. Wyższa moc przekłada się też na osiągi. Megane RS Trophy rozpędza się 0-100 km/h w 5,7 sekundy (RS w 5,8 s), a jego prędkość maksymalna to 260 km/h (RS 250 km/h). Trophy pokonuje 1000 m w 24,8 sekundy, RS w 25,0 sekund.
Oprócz tego Megane RS Trophy w standardzie ma dwumateriałowe tarcze hamulcowe, umożliwiające obniżenie masy o 1,8 kg na każde koło przy równoczesnym zwiększeniu skuteczności chłodzenia podczas intensywnego hamowania i zapewniające lepszą wytrzymałość oraz zaciski hamulcowe Brembo. Większe są też alufelgi obute w sportowe opony Bridgestone Potenza S001 w rozmiarze 245/35/R19, zastosowano też sztywniejsze od standardowo stosowanego w Megane R.S zawieszenie Cup, kierownicę pokrytą Alcatarą a nie skórą Nappa jak w RS oraz system RS Monitor.
Zobacz: Nowe Renault Megane IV RS – oficjalne zdjęcia i dane techniczne
Do tego trzeba wspomnieć o nowym układzie wydechowym z elektryczną przepustnicą, która ma pomóc wyciągnąć jeszcze bardziej rasowy dźwięk silnika w trakcie sportowej jazdy. Jak podkreślają inżynierowie Renault Sport, wersja Trophy ma także zmodyfikowaną turbosprężarkę typu twin scroll, która posiada ceramiczne łożyska kulkowe. Warto w tym momencie zauważyć, że Megane RS Trophy bije rekordy w zakresie uzyskiwanego momentu obrotowego z tak niewielkiej pojemności skokowej. Honda Civic 2.0 VTEC TURBO o mocy 320 KM generuje 400 Nm, podczas gdy Trophy 1.8 TCe 300 KM z automatem EDC aż 420 Nm.
Ile kosztuje Renault Megane RS Trophy w Polsce?
Biorąc pod uwagę fakt, że Trophy posiada znacznie bogatszą paletę rozwiązań podnoszących osiągi i poprawiających prowadzenie względem wersji RS, to różnica w cenie na poziomie 18 tys. zł nie wydaje się duża.
- R.S. TCe 280 FAP 124 900,00 zł
- R.S. TCe 280 EDC FAP 131 900,00 zł
- R.S. TROPHY TCe 300 FAP 142 900,00 zł
- R.S. TROPHY TCe 300 EDC FAP 149 900,00 zł
Jeśli kierowca preferuję automatyczną skrzynię biegów EDC, to musi dopłacić 7 tys. zł. Warto też zastanowić się nad opcjonalnymi fotelami kubełkowymi RECARO, które nie tylko mają jeszcze lepiej podpierać ciało w zakrętach, ale są też umieszczone o 20 mm niżej niż te standardowe. Dopłaty w wersji Trophy wymagać będzie jeszcze np. wyświetlacz HUD czy system RS Monitor Expert. W opcjach wersji Trophy znalazł się też system R-Link 2 z dotykowym ekranem i sprzętem audio Bose czy kamera 360 stopni.
Renault Megane RS dostępne u wybranych dilerów
Warto zauważyć, że zarówno Renault Megane RS jak i RS Trophy nie są oferowane w każdym salonie francuskiego producenta. Aktualnie sieć specjalistów RS w Polsce obejmuje 9 specjalnie przeszkolonych przez Renault Sport dealerów, dysponujących samochodami do jazd testowych.
Na stronie www.renault.pl w zakładce „Samochody Sportowe, Nowy Megane RS”, po wybraniu przycisku „ZAPYTAJ O SAMOCHÓD”, wyświetli się formularz kontaktowy z listą specjalistów RS, spośród których należy wybrać preferowanego, który skontaktuje się z zainteresowaną osobą.
Więcej o najnowszym Renault Megane RS dowiecie się z naszego testu, któy jakiś czas mieliśmy okazję wykonać:
Zobacz: Test Renault Megane RS 1.8 TCe Cup – a Marcin powiedział, że…
Bardzo interesująca pozycja, te RSy robią niesamowity show na mieście (przepięknie grające wydechy!).
Ale mamy zimę, nic z FWD nie zwraca mojej uwagi 😉
BTW wczoraj widziałem pod Centrum Skorosze… Lambo Huracana jadącego po biały. Super to wyglądało i gratulacje dla kierowcy! Nie znoszę „garage queens”. Samochody służą do jeżdżenia!
Wojtku, popieramy! 🙂 FWD to jedna zawsze kompromis, nie da się tego ukryć. Mazdą MX-5 pewnie teraz trochę się pobawisz! chociaż ona nawet latem doskonale się do tego nadaje. Jak zobaczysz jeszcze tego Huracana na białym, to podrzuć zdjęcie, masz dobrą rękę do tego 😉
gowno bez potencjalu… byle golf czy cific po remapie robia waitrak z tego francuskiego zlomu…
watpie. Megane vtrophy na torze rozlozy obu ….
To będzie bardzo czesto widoczny w Polsce hot hatch! Cena doskonała. Kompletne auto sportowe.
Problemem Megane jest Honda. A dokładnie Civic TypeR. wciąga nosem Megane na prostej a w zakrętach też nie gorszy i na torach zawsze wygrywa póki co z Megane.
Ale megane nie wyglada przynajmniej jak qpa
Aktualny Type R odrzuca swoim wyglądem, wygląda jak choinka świąteczna przeładowana ozdobami… IX była w punkt