Nowa Honda HR-V e:HEV to hybryda, która ma mieć charakterystykę jazdy zbliżoną do aut elektrycznych, a przy tym oferować niezwykle niskie zużycie paliwa, zwłaszcza w mieście. Rozwiązania technologiczne w nowej HR-V e:HEV bazują na 20 latach doświadczeń marki w produkcji napędów hybrydowych.
Jeśli poszukujesz oszczędnego i trwałego SUV-a, kręcą Cie nowoczesne technologie, ale przeraża Cię wizja przejścia do auta w pełni elektrycznego, z uwagi na jego potężne ograniczenia, to poczekaj na nową Hondę HR-V e:HEV. Dlaczego? Bo jest to samochód, który w założeniach ma być bardzo oszczędny w trakcie zwłaszcza miejskiej jazdy, a przy tym nie będzie od Ciebie wymagać żadnego ładowania baterii. Tym samym bez problemu i bez stresu zrobisz taką Hondą kilkuset kilometrową trasę, nie zastanawiając się, czy po drodze znajdziesz jakąkolwiek ładowarkę.
Hybrydowy SUV Hondy czyli HR-V e:HEV
Najnowszy subkompaktowy SUV Hondy HR-V będzie kolejnym modelem marki z oznaczeniem e:HEV (Hybrid Electric Vehicle). W skład układu napędowego w pojazdach z tej grupy wchodzi zaawansowany zespół hybrydowy z dwoma silnikami elektrycznymi. Nowy HR-V e:HEV to jeden z najważniejszych i jednocześnie ostatnich kroków na drodze pełnej elektryfikacji gamy modelowej Hondy do 2022 roku. Hybrydowy układ i-MMD ma łączyć dynamikę z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Do napędu nowej Hondy HR-V e:HEV wykorzystywane są dwa kompaktowe, wydajne silniki elektryczne, współpracują z 1,5-litrową jednostką benzynową i-VTEC. Moc układu to 96 kW (131 KM). Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynosi 253 Nm. Identyczne parametry jak w Hondzie Jazz e:HEV.
Zobacz: Test Honda e Advance – elektryczna i szybka
Napęd w nowym SUV-ie Hondy może działać w trzech różnych trybach, które przełączają się automatycznie, w zależności od warunków i stylu jazdy. Podczas poruszania się z niskimi i średnimi prędkościami HR-V e:HEV może korzystać jedynie z silnika elektrycznego. Gdy baterie będą wymagać podładowania, albo istotna będzie pełna moc, uruchomiony zostanie napęd hybrydowy (silnik spalinowy plus elektryczne). Natomiast w trasie, podczas jazdy ze stałymi, choć wyższymi prędkościami, napęd przejmie silnik benzynowy. Aby jednak auto nadal było oszczędnej, motor spalinowy pracować będzie jedynie w optymalnym dla niego zakresie obrotów – kiedy jego sprawność cieplna jest najwyższa, a spalanie najniższe.
To co najistotniejsze to fakt, że wyróżnikiem układu i-MMD w nowej Hondzie HR-V e:HEV jest przeniesienie napędu na koła wprost z jednego z silników elektrycznych. Jednostka benzynowa pełni rolę wspomagającą. Efektem takiego rozwiązania jest natychmiastowa reakcja na naciśnięcie pedału gazu. W prowadzeniu nowy HR-V e:HEV przypomina więc auta w pełni elektryczne. Pod względem ekonomiki hybryda typu i-MMD oferuje najwięcej korzyści podczas jazdy miejskiej. Na krótkich trasach w mieście silnik elektryczny może być używany bez udziału jednostki benzynowej nawet przez ponad 80% czasu.
Zobacz: Oszczędne auto do miasta z automatem? To spala 3,6 l/100 km w korku!
Dodaj komentarz