REKLAMA

Ford Transit Custom i jego sportowa wersja MS-RT

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 22 października 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford Transit Custom MS-RT to ciekawa, sportowa wersja popularnego auta dostawczego. Co prawda odmiana ta skupia się wokół efektownego wyglądu, ale ma też rozwiązania mające poprawić jego prowadzenia, a do tego naprawdę mocne silniki.

Ford Transit Custom od lat cieszy się dużą popularnością na polskim rynku aut dostawczych, a jego najnowsza generacja jeszcze bardziej podnosi standardy. Nowoczesne technologie, szeroki wybór wersji napędowych oraz nadwoziowych ma sprawić, że przekona do siebie bardzo szerokie spektrum odbiorców. Wyjątkowo ciekawie prezentuje się Ford Transit Custom MS-RT.

Ford Transit Custom MS-RT

Wersja MS-RT to wyjątkowa propozycja dla firm, które cenią nie tylko funkcjonalność, ale także sportowy wygląd i prestiż. Zainspirowana wyścigami, ta wersja wyróżnia się aerodynamicznymi dodatkami, jak 19-calowe alufelgi (zmniejszają masę nieresorowaną o nieco ponad 1 kg, a jednocześnie zwiększają rozstaw kół o ponad 50 mm w porównaniu ze standardowym Customem) oraz zmodyfikowane zderzaki. Wyjątkowego charakteru nadają też solidnie poszerzone błotniki, przywołujące na myśl wyścigowe konstrukcje. Dla podkreślenia sportowego charakteru, MS-RT posiada również potężny,tylny spojler oraz dyfuzor (a w zasadzie tylko jego imitację).

Ford Transit Custom MS-RT 

Efektownie prezentujące się felgi, mocno kontrastujące z pięknym zielonym lakierem skrywają jeszcze jeden detal zarezerwowany dla wersji MS-RT: niebieskie zaciski hamulcowe. Co ciekawe, choć Ford Transit Custom MS-RT to auto użytkowe (dostępne w dwóch wersjach długości L1 5130 mm oraz L2 5530 mm), to zaskakująco prezentuje się jego paleta jednostek napędowych, a w zasadzie zakres mocy, jakie oferują poszczególne silniki.

Ford Transit Custom MS-RT – silniki

Gama napędowa jest bardzo szeroka. Ford Transit Custom MS-RT dostępny może być jako auto elektryczne, hybryda plug-in albo klasyczny diesel. Zakres mocy silników jest imponujący – od 136 aż 286 KM. Do tego są silniki spalinowe mają pojemność od 2,0 do 2,5 litra, co jak na erę downsizingu jest ciekawostką.

Zobacz: Dlaczego Focus ST może nie trzymać mocy? Ford wyjaśnia problem

Ford Transit Custom MS-RT oferuje trzy główne opcje napędowe:

  1. silnik Diesla 2.0 EcoBlue o mocy 136 KM, 150 KM, 170 KM i 185 KM, dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
  2. hybryda plug-in o mocy 232 KM, z silnikiem benzynowym 2,5 l i zasięgiem elektrycznym do 54 km.
  3. elektryczny E-Transit Custom z trzema wariantami mocy: 136 KM, 218 KM lub 286 KM, z zasięgiem do 327 km (WLTP).

Wersje elektryczne mają bardziej praktyczny w autach użytkowych tylny napęd, natomiast diesle i hybryda dostępne są z przednim napędem. Na szczęście diesel 2.0 EcoBlue o mocy 136 i 170 KM dostępny jest opcjonalnie z napędem wszystkich kół. Oferowana do niektórych wersji skrzynia automatyczna ma 8 biegów, a manualna sześć.

Wnętrze o bardziej sportowym stylu

We wnętrzu znalazły się nowe, ergonomiczne fotele przednie z bocznym podparciem poprawiających stabilność kierowcy i pasażera w zakrętach, wykończone ekologiczną skórą łączoną z zamszem i zdobione logo MS-RT oraz niebieskimi przeszyciami. Kabiny dla nadwozia typu van są wyposażone w pojedynczy fotel kierowcy i podwójne siedzenie pasażera, natomiast wersja Van Brygadowy dysponuje dwoma fotelami z przodu i trzema z tyłu, pokrytymi odpowiednio dopasowaną tapicerką. Wyprofilowana sportowa kierownica z niebieskim znacznikiem położenia jazdy na wprost i przeszyciami, jest standardem w obu wersjach nadwozia.

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4 z 13-calowym dotykowym ekranem, który umożliwia bezprzewodową obsługę Android Auto oraz Apple CarPlay. Dzięki wbudowanemu modemowi 5G, kierowcy mogą być zawsze w pełni połączeni z biurem, co ułatwia zarządzanie zadaniami w trakcie pracy.Ponadto, Ford Transit Custom w wersji MS-RT wyposażony jest w najnowsze systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy. Kamera cofania, czujniki parkowania i system Quickclear, który podgrzewa przednią szybę, zapewniają wygodę i bezpieczeństwo na każdym etapie podróży. Opcjonalny pakiet „Mobilne Biuro” z pochylaną kierownicą, która może służyć jako biurko, pozwala na efektywne zarządzanie dokumentami w trakcie przerw, a także komfortowe spożywanie posiłków.

Zobacz: Test Ford Focus ST kombi 2.3 EcoBoost

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności