Oficjalne dane techniczne BMW M2 robią wrażenie. Auto będzie wyposażone w silnik N55 o mocy aż 370 KM i mimo tylnego napędu będzie rozpędzać się 0-100 km/h w takim samym czasie jak Audi RS3 z napędem 4×4!
BMW M2 oznaczone fabrycznym kodem F87 ma oferować jeszcze lepsze osiągi niż dostępne do tej pory BMW M235i. Pod maską najnowszego BMW M2 znalazł się 3,0-litrowy silnik N55 o mocy aż 370 KM, który generuje maksymalnie aż 465 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 1450 do 4750 obr./min. Co więcej jednostka napędowa jest w stanie wygenerować chwilowo dodatkowe 35 Nm momentu obrotowego dzięki funkcji overboost.
Zobacz: Tytanowy wydech M Performance do BMW M3/M4
Silnik podobnie jak skrzynia biegów, układ hamulcowy, wał korbowy, tłoki, chłodzony wodą intercooler, przednie i tylne zawieszenie pochodzić mają z BMW M3/M4. To co robi jeszcze wrażenie to fakt, że mimo mocniejszego układu napędowego BMW M2 będzie lżejsze niż M235i o 35 kg (1495 kg). Dzięki zastosowaniu aktywnego dyferencjału tylnej osi z BMW M4, niskiej masie i bardzo mocnego, rzędowego silnika turbo, BMW M2 ma zachwycać osiągami.
BMW M2 F87: osiągi i czas przejazdu toru Nurburgring
Przyspieszenie 0-100 km/h ma trwać zaledwie 4,3 s (4,5 s w przypadku wersji z ręczną skrzynią biegów), a prędkość maksymalna według niektórych źródeł ma sięgnąć nawet 275 km/h (po wykupieniu specjalnej opcji). Lepsze osiągi zapewniać ma wariant z automatyczną, 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową DCT.
Aby zaprezentować możliwości nowego auta, niemiecki koncern zabrał je na tor Nurburgring. BMW M2 pokonało jedno jego okrążenie w czasie 7 minut 58 sekund.
Zobacz: Volvo S60 Polestar – sportowy sedan wyższej klasy
Wiele wskazuje na to, że BMW M2 może oferować jeszcze większe wrażenia ze sportowej jazdy niż BMW M4. Niska masa, tylny napęd, elektronicznie sterowana szpera oraz możliwość wyboru ręcznej skrzyni biegów powinny zagwarantować świetne rezultaty w czasie jazdy torowej, a przy tym nowe BMW M2 powinno oferować akceptowalny w codziennej jeździe komfort jazdy. Czy zatem jest to kandydat na idealnego daily drivera? Poczekamy na pierwsze jego testy!
szkoda że tego BMW nie testowaliście 🙁
Użytkuje na codzień M235i, od wczoraj jeżdżę M2. Czuć różnicę w mocy i w prowadzeniu, ale do codziennej jazdy lepiej użytkuje się M235i. M2 na pewno nie jest kandydatem na idealnego daily drivera, bardziej pasuje na tor i tam można dopiero wykorzystać jego potencjał. M2 można odblokować do 305 km/h po zaliczeniu testu w centrali lub … utracie gwarancji.
Bzudra