REKLAMA

Citroen C5 i jego zużyte poduszki silnika

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 2 października 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Zużyte poduszki silnika to przyczyna, z powodu której na nasz warsztat zajechał Citroen C5. To nietuzinkowe auto, wyposażone w hydropneumatyczne zawieszenie, pojawiło się u nas na krótko, bo sama wymiana poduszek jest w tym modelu relatywnie prosta, a części zamienne łatwo dostępne.

Pierwsza generacja Citroena C5 pojawiła się na rynku w 2000 roku i nadal ciężko uwierzyć w to, że ma ono już ponad 20 lat! Bogate wyposażenie, mocne i oszczędne silniki Diesla, wygodne fotele, duża kabina i przede wszystkim hydropneumatyczne zawieszenie to cechy, które do dziś przekonują użytkowników. Co ciekawe, nie jest to samochód, który nastręcza zbyt wielu problemów, a jego aktywne zawieszenie, to wręcz dowód na to, że Francuzi potrafią zrobić trwałe i tanie w naprawach rzeczy (o ile chcą).

Zużyte poduszki silnika w dieslu 2.0 HDi

W prezentowanym egzemplarzu, który wyposażony jest w trwały silnik Diesla 2.0 HDi o mocy 136 KM kierowca miał problem z nieprzyjemnymi wibracjami. Mocno wyczuwalne drgania, zwłaszcza na postoju i podczas pracy motoru na biegu jałowym sugerowały, że winne mogą być  zużyte poduszki silnika. Nie są one czymś unikatowym, bo pracują w każdym aucie i mają za zadanie ograniczyć wibracje wytwarzane przez jednostkę napędową. Na dodatek w dieslach zużywają się łatwiej, bo tego typu motor generuje się drgania.

Dwie poduszki silnika już czekają na montaż. W galerii pokazaliśmy jak mocno była zniszczona jedna z nich. 

Nasz mechanik szybko zdiagnozował problem, odnalazł uszkodzoną poduszkę i namówił właściciela, by od razu wymienił też pozostałe, bo są już mocno zużyte, a guma wyraźnie popękana i sparciała. Łącznie wymienione zostały 3 poduszki silnika, w tym poduszką z hydropodstawą. Ta kosztuje najwięcej, ale też przyjmuje na siebie największe obciążenia. Dostęp do dwóch poduszek jest relatywnie prosty w C5, jedynie trzecia wymaga użycia podnośnika.

Co więcej, w naszym przypadku, żeby dostać się do uszkodzonej poduszki „na łapie” trzeba było wcześniej zdemontować tę z hydropodstawą, dlatego by nie dublować kosztów robocizny, nasz mechanik postanowił zrobić wymianę kompleksową wszystkich poduszek silnika.

Ile kosztuje wymiana poduszek silnika?

Koszt wymiany poduszek silnika jest relatywnie niski, chociaż w tym przypadku do części były najdroższe. Za 3 poduszki silnika do 2.0 HDi 136 KM, zapłacić trzeba było niecałe 400 zł, a koszt robocizny wyniósł 250 zł. O tym jakie objawy wskazują na zużyte poduszki silnika opisujemy w poniższym poradniku:

Zobacz: Zużyte poduszki silnika – objawy i wymiana

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Mario Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Mario
Gość
Mario

Mechanik zapomniał o najistotniejszej poduszce(i to ona jest najdroższa)a mianowicie poduszce skrzyni biegów

Aktualności