REKLAMA

Nowa KIA K4 – nowe silniki, wyposażenie i cena

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: KIA · Dodane: 2 października 2025
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowa Kia K4 zastępuje w Polsce model Ceed i wchodzi do sprzedaży jako pięciodrzwiowy hatchback o większych wymiarach, przestronniejszym wnętrzu i nowoczesnym wyposażeniu. Sprawdzamy jaka jest gama silników, wyposażenie i cena za konkretne wersje.

Kia oficjalnie wprowadziła na polski rynek model K4, który zastępuje oferowanego od dwóch dekad Ceeda. To pięciodrzwiowy hatchback opracowany w oparciu o nową platformę, którego zadaniem jest połączenie zwinności samochodów kompaktowych z przestronnością i funkcjonalnością typową dla większych aut segmentu D. Projektanci nadali mu wyraźnie inne proporcje niż dotychczas, nadając sylwetce bardziej dynamiczny charakter i stosując rozwiązania stylistyczne kojarzone z droższymi pojazdami klasy premium. W efekcie K4 ma być alternatywą dla klientów, którzy nie chcą wybierać SUV-a, a jednocześnie oczekują przestronności i nowoczesnych technologii w nadwoziu hatchbacka.

Kia K4 – nadwozia i wnętrze

Pod względem wymiarów K4 urosła względem swojego poprzednika. Samochód mierzy 4440 mm długości, co oznacza wzrost o 115 mm w stosunku do Ceeda. Szerokość nadwozia zwiększono o 50 mm do 1850 mm, a rozstaw osi powiększono o 70 mm, osiągając wartość 2720 mm. Większa platforma umożliwiła uzyskanie bardziej przestronnej kabiny, ale również lepiej zbalansowane proporcje. Nisko poprowadzona maska, szeroka kabina i wyraźnie zaznaczony pionowy tył nadają sylwetce charakter przypominający kombi lub nawet sportowe shooting brake. Charakterystycznym elementem wizualnym jest optycznie „unoszący się” dach, uzyskany dzięki czarnym słupkom i kontrastowemu zakończeniu tylnej części nadwozia. Całość uzupełniają pionowe reflektory LED i masywne 18-calowe koła, które podkreślają szeroki rozstaw osi i nadają autu dynamiczną sylwetkę.

Zobacz: Test Kia XCeed 1.5 T-GDI 7DCT

We wnętrzu Kia K4 zastosowała zupełnie nowy układ kokpitu, w którym centralne miejsce zajmuje panoramiczny ekran o przekątnej blisko 30 cali. Składa się on z trzech modułów: 12,3-calowego cyfrowego zestawu zegarów, 5,3-calowego wyświetlacza do obsługi klimatyzacji oraz 12,3-calowego systemu multimedialnego. Ten ostatni zachował część klasycznych przycisków i pokręteł do sterowania podstawowymi funkcjami, takimi jak regulacja głośności czy obsługa ogrzewania i wentylacji.

Menu systemu zostało zaprojektowane w sposób przejrzysty, z dużymi polami dotykowymi, a reakcje na dotyk są szybkie. W konsoli środkowej znalazło się miejsce na ładowarkę indukcyjną, uchwyty na napoje oraz schowek z podłokietnikiem. Standardem są bezprzewodowe interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, a w wyższych wersjach również rozbudowane usługi cyfrowe Kia Connect.

Pomimo że długość całkowita nadwozia wynosi 4,44 m, pod względem przestronności K4 plasuje się na poziomie większych samochodów. Kierowca o wzroście ponad 1,85 m bez trudu ma znaleźć odpowiednią pozycję za kierownicą, a trzyramienna kierownica z łopatkami oraz głębiej wyprofilowane fotele z funkcją wentylacji i podgrzewania mając poprawić komfort prowadzenia. Również pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji dużo miejsca – producent podaje 964 mm przestrzeni na nogi i 973 mm nad głową, co stanowi jeden z najlepszych wyników w tej klasie pojazdów. Dzięki temu Kia K4 może być wykorzystywana nie tylko jako auto kompaktowe do jazdy miejskiej, ale także jako samochód rodzinny nawet na dłuższe trasy. Praktyczność zwiększa również bagażnik, który ma pojemność 438 l, czyli o 43 l więcej niż w Ceedzie hatchback. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1217 l i tworzy płaską powierzchnię załadunkową. Producent zastosował także dodatkowe haczyki na torby, które ułatwiają przewożenie mniejszych zakupów.

Kia K4 – silniki i ich osiągi

Oferta silnikowa obejmuje na razie trzy jednostki benzynowe. Podstawowa to 1.0 T-GDI o mocy 115 KM współpracująca z sześciobiegową przekładnią manualną (przyspieszenie 0-100 km/h w 12,0 s). Kolejnym silnikiem jest nowy 1.6 T-GDI dostępny w dwóch wariantach – 150 KM (0-100 km/h w 9,1 s) i 180 KM (0-100 km/h w 8,4 s)– z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową DCT. Najmocniejsza wersja ma zapewniać najlepsze osiągi i będzie skierowana do klientów oczekujących dynamiczniejszej jazdy.

Zobacz: Test Cupra Leon 1.5 eTSI

W roku 2026 gama zostanie uzupełniona o hybrydę HEV, w której zastosowano układ znany z modelu Niro: wolnossący silnik 1.6 GDI współpracujący z sześciobiegową skrzynią dwusprzęgłową drugiej generacji oraz silnikiem elektrycznym, co daje łączną moc 136 KM. Średnie zużycie paliwa tego napędu wynosi według producenta 4,5 l/100 km.

Kia K4 – systemy bezpieczeństwa i wyposażenie

Samochód otrzymał szeroki pakiet systemów wspierających kierowcę. Obejmuje on m.in. monitoring martwego pola z wyświetlaniem obrazu na ekranie zegarów, adaptacyjny tempomat z możliwością całkowitego zatrzymania auta, system utrzymywania pasa ruchu wraz z funkcją asystenta zmiany pasa, system wykrywający pieszych, rowerzystów i pojazdy oraz układ ostrzegający i automatycznie hamujący podczas wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. Oprócz tego dostępne są m.in. sterowanie głosowe oparte na sztucznej inteligencji, hotspot Wi-Fi, nagłośnienie Harman Kardon czy cyfrowy kluczyk w smartfonie.

Kia K4 – cena i wyposażenie

Cennik w Polsce obejmuje trzy wersje wyposażenia – M, L oraz GT-Line. Podstawowy wariant M z silnikiem 1.0 T-GDI 115 KM i manualną skrzynią kosztuje 107 490 zł. Ta sama wersja z silnikiem 1.6 T-GDI 150 KM i skrzynią DCT to wydatek 116 490 zł, a odmiana 1.6 T-GDI 180 KM w specyfikacji L – 133 490 zł. Najbogatsze odmiany GT-Line zaczynają się od 149 990 zł przy jednostce 1.6/150 KM i dochodzą do 154 990 zł przy wariancie 180 KM. Już w standardzie przewidziano szerokie wyposażenie obejmujące reflektory LED, system bezkluczykowy Smart Key, cyfrowe zegary, dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, 16-calowe felgi aluminiowe czy usługi Kia Connect. Warto zwrócić uwagę, że cena K4 w porównywalnej wersji jest nieco niższa niż Ceeda z silnikiem 1.5 T-GDI 140 KM i skrzynią DCT, a samochód oferuje większe wnętrze i pojemniejszy bagażnik.

  1. M – od 107 490 zł – standardowo m.in. system autonomicznego hamowania, asystent utrzymania środka pasa ruchu, oświetlenie LED, system bezkluczykowy, 12,3-calowe multimedia z nawigacją, 4,3-calowy ekran wskaźników i 5,3-calowy ekran sterowania klimatyzacją, kamera cofania, 16-calowe felgi aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, asystent jazdy po autostradzie, aktywny tempomat, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa.
  2. L – od 119 990 zł – M + dodatkowo m.in. przednie lampy w stylistyce Star Map, 12,3-calowy ekran wskaźników, przyciemniane szyby tylne, fotochromatyczne lusterko wsteczne, podgrzewane fotele, podgrzewana kierownica, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, skórzana tapicerka, indukcyjna ładowarka do smartfona, system monitorowania martwego pola, czujnik deszczu, 17-calowe felgi aluminiowe.
  3. GT Line – od 149 990 zł – L + dodatkowo m.in. asystent jazdy autostradowej z automatyczną zmianą pasa ruchu, system kamer 360 stopni, łopatki do zmiany biegów, cyfrowy kluczyk, kameralne oświetlenie wnętrza, 12,3-calowy wyświetlacz head-up, nagłośnienie Harman Kardon, boczne czujniki parkowania, podgrzewane tylne siedzenia, wentylowane fotele przednie, pamięć ustawień fotela kierowcy, pakiet stylistyczny GT-Line, 18-calowe felgi aluminiowe.

Rodzina modelu zostanie uzupełniona w 2026 roku o wariant kombi, który ma dodatkowo zwiększyć funkcjonalność i jeszcze bardziej ugruntować pozycję K4 jako następcy Ceeda w gamie Kia.

Zobacz: Test Kia EV6 GT

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności