REKLAMA

Elektryczny Mercedes-Benz GLC od strony technicznej

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Mercedes-Benz · Dodane: 8 września 2025
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowy Mercedes-Benz GLC 2026 w wersji elektrycznej ma mieć zasięg do 713 km (WLTP), moc 490 KM i szybkie ładowanie dzięki instalacji 800 V. Niemiecki SUV ma przy tym mieć bagażnik o pojemności 570 litrów, możliwość holowania przyczepy o masie do 2,4 tony oraz zaawansowane systemy wspomagania MB.DRIVE i ogromny ekran MBUX Hyperscreen 39,1″

Nowy GLC zadebiutuje w pierwszej połowie 2026 roku w wersji całkowicie elektrycznej. W chwili premiery dostępny będzie wariant GLC 400 4MATIC o mocy 360 kW (490 KM) i zasięgu do 713 km (WLTP). Wkrótce pojawią się kolejne wersje napędowe. Samochód zbudowano na nowej architekturze elektrycznej z instalacją 800 V, co pozwala na bardzo szybkie ładowanie – w 10 minut można uzupełnić energię na około 303 km zasięgu. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność użyteczną 94 kWh.

Mercedes-Benz GLC – zasięg, ładowanie i osiągi

Nowy GLC obsługuje ładowanie dwukierunkowe (V2H i V2G), umożliwiające zasilanie domu lub sieci energetycznej. Współpracuje z systemem MB.CHARGE, który obejmuje rezerwację punktów ładowania. Funkcja dostępna jest już w Niemczech i USA, a do końca dekady planowana jest sieć około 10 000 punktów.

Nowy, elektryczny Mercedes-Benz GLC może ciągnąć przyczepę o masie do 2,4 tony. 

Samochód ma uciąg przyczepy do 2,4 tony oraz dodatkowy nacisk na hak 100 kg, umożliwiający transport np. rowerów elektrycznych. Tryb TERRAIN MODE dostosowuje pracę układu napędowego, kierowniczego i hamulców do jazdy poza asfaltem. Funkcja „przezroczystej maski” prezentuje obraz spod auta z kamer przednich i bocznych, ułatwiając manewrowanie w terenie.

Zawieszenie i hamulce

GLC korzysta z pneumatycznego zawieszenia AIRMATIC znanego z Klasy S. W połączeniu ze skrętną tylną osią (kąt skrętu do 4,5°) ma oferować wysoki komfort i zwrotność. Z kolei nowy układ One-Box zapewnia stabilne czucie pedału hamulca i łączy hamowanie cierne z rekuperacją. Energia odzyskiwana jest w ponad 99% przypadków hamowania, a maksymalna moc rekuperacji wynosi 300 kW. Do wyboru są cztery tryby odzysku energii: D-, D, D+, D Auto.

Wymiary i przestrzeń

Względem GLC z silnikiem spalinowym rozstaw osi zwiększono o 84 mm. Przestrzeń dla pasażerów wzrosła zarówno z przodu (+13 mm na nogi, +46 mm nad głową), jak i z tyłu (+47 mm na nogi, +17 mm nad głową). Bagażnik ma 570 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy rośnie do 1740 l. Dodatkowo dostępny jest frunk o pojemności 128 l. GLC wyposażono w reflektory DIGITAL LIGHT z technologią micro-LED. Charakteryzują się wyższą jasnością, większym polem oświetlenia i niższym zużyciem energii (o około 50% względem poprzedniej generacji).

GLC wykorzystuje do 10 kamer zewnętrznych, 5 radarów i 12 czujników ultradźwiękowych, wspierających systemy asystujące MB.DRIVE. Samochód bazuje na nowym systemie operacyjnym MB.OS, opartym na sztucznej inteligencji, który integruje infotainment, układy wspomagania jazdy i zarządzanie energią. Wydajność obliczeniowa układów sięga 254 bilionów operacji na sekundę. Aktualizacje oprogramowania odbywają się zdalnie (OTA).

Wyposażenie wnętrza GLC

W kabinie centralnym elementem jest ekran MBUX Hyperscreen o przekątnej 39,1″ (99,3 cm) – największy dotąd w samochodach marki. Oferuje 11 trybów wyświetlania i integruje funkcje sterowania całym pojazdem. Wnętrze dostępne będzie w wersji z materiałami certyfikowanymi przez The Vegan Society. Standardem jest także panoramiczny dach, a opcjonalnie dach SKY CONTROL z regulacją przyciemnienia i ambientowym oświetleniem w formie 162 punktów świetlnych imitujących gwiazdy.

Fotele otrzymały certyfikat AGR (organizacja wspierająca zdrową postawę), a nowa kierownica ma ergonomiczne przełączniki do obsługi m.in. tempomatu i limiterów prędkości. Standardowa pompa ciepła wykorzystuje energię odpadową z napędu i akumulatora do ogrzewania wnętrza zimą.

Zobacz: Test Mercedes E220d

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności