Porsche 911 GT3 RS otrzymało pakiet na tor Manthey Performance. Obejmuje wyczynowe hamulce, wyścigowe zawieszenie i m.in. potężny pakiet aerodynamiczny zdolny wytworzyć siłę docisku równą 1 tonie. Co jeszcze otrzymuje nabywca zestawu Manthey Performance Kit?
Porsche ponownie przesuwa granice osiągów. Wprowadzony właśnie Manthey Performance Kit dla modelu 911 GT3 RS (generacja 992) jest odpowiedzią na potrzeby kierowców dążących do maksymalizacji możliwości swojego auta na torze wyścigowym. Bazując na ścisłej współpracy między centrum R&D Porsche w Weissach a inżynierami Manthey Racing, pakiet ten oferuje szereg zaawansowanych technologicznie komponentów, które wspólnie podnoszą aerodynamikę, zawieszenie i hamulce na wyższy poziom. Przetestowaliśmy nowy zestaw, aby sprawdzić jego wpływ na właściwości jezdne i charakterystykę samochodu.
Aerodynamika: ponad tona docisku przy 285 km/h
Zmiany w aerodynamice 911 GT3 RS z Manthey Performance Kit są najbardziej widoczne gołym okiem. Nowy spoiler z przeprojektowanym profilem skrzydła został nie tylko powiększony, ale również uzupełniony o dodatkowe elementy z włókna węglowego. Jego efektywność wzmacniają m.in.:
- Listwy Gurneya na przednich nadkolach.
- Prowadnice powietrza na zderzaku, poprawiające przepływ powietrza wokół samochodu.
Dodatkowo tylna szyba zastąpiona została lżejszym o 25% panelem z włókna węglowego, wyposażonym w charakterystyczną „płetwę rekina”, inspirowaną prototypem Porsche 963. Płetwa ta, w połączeniu z sześcioma płetwami dachowymi, kieruje ciepłe powietrze poza obrys pojazdu, umożliwiając zasysanie chłodniejszego powietrza do układu dolotowego.
W tylnej części auta zastosowano nowy dyfuzor, który dzięki wydłużonym płetwom z włókna węglowego zwiększa docisk bez generowania dodatkowego oporu aerodynamicznego. Kluczowe znaczenie mają również aerodyski z włókna węglowego na tylnych kołach, które nie tylko zmniejszają opór, ale także zapewniają stabilizację przy wysokich prędkościach. Rezultat? Przy prędkości 285 km/h samochód generuje ponad 1000 kg docisku, co pozwala na wyższe prędkości w zakrętach i jeszcze lepszą stabilność w ekstremalnych warunkach.
Zawieszenie: półaktywne, precyzyjnie dostrojone
Aby w pełni wykorzystać dodatkowy docisk aerodynamiczny, Manthey opracował półaktywne gwintowane zawieszenie o zmienionych parametrach sprężystości:
- Z przodu sprężyny zostały wzmocnione o 30%.
- Z tyłu zwiększono sztywność o 15%.
Nowy system zawieszenia korzysta z czterech czujników przyspieszenia kół i trzech czujników przyspieszenia nadwozia. Współpracują one z nową jednostką sterującą, która automatycznie dostosowuje charakterystykę amortyzatorów w czasie rzeczywistym.
Amortyzatory wyposażono w dwa niezależne zawory dla faz ugięcia i odbicia, co umożliwia jeszcze dokładniejszą regulację w zmiennych warunkach torowych. W zależności od wybranego trybu jazdy – Normal, Sport, Track – system automatycznie modyfikuje ustawienia bazowe, ale w trybie Track kierowca ma również możliwość ręcznego dostosowania parametrów zawieszenia za pomocą pokręteł na kierownicy.
Hamulce: wyścigowa precyzja
Zestaw Manthey obejmuje także zaawansowane modyfikacje układu hamulcowego. Przewody hamulcowe w stalowym oplocie poprawiają wyczucie pedału, zapewniając bardziej bezpośrednią reakcję i skracając czas reakcji. Dla aut wyposażonych w ceramiczne tarcze hamulcowe Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) dostępne są wyścigowe klocki hamulcowe. Charakteryzują się one:
- Zredukowanym zjawiskiem fadingu.
- Lepszą responsywnością.
- Wyższą odpornością na zużycie zarówno klocków, jak i tarcz.
Te cechy sprawiają, że układ hamulcowy nie tylko sprosta wymaganiom intensywnych dni na torze, ale również zapewni stabilną wydajność w szerokim zakresie temperatur.
Dodatki: personalizacja na wysokim poziomie
Zestaw Manthey to nie tylko osiągi – Porsche oferuje także akcesoria, które pozwalają podkreślić indywidualny charakter samochodu. Do najciekawszych należą:
- Podświetlane nakładki progowe z włókna węglowego z napisem „Manthey”.
- Projektory LED rzucające biały napis „Manthey” na podłoże po otwarciu drzwi.
- Naklejki na aerodyski w różnych kolorach.
- Ucho holownicze w wersji torowej, dostępne w kolorach czerwonym, czarnym lub żółtym.
Porsche 911 GT3 RS jeszcze lepsze na torze
Manthey Performance Kit dla Porsche 911 GT3 RS (992) jest dowodem na to, jak bardzo zaawansowana technologia może zmienić charakter samochodu. Każdy element zestawu został zaprojektowany z myślą o maksymalizacji osiągów i stabilności na torze, co czyni ten pakiet idealnym wyborem dla entuzjastów motorsportu.
Podczas testów zauważono, że modyfikacje znacząco poprawiają prędkości w zakrętach, stabilność przy dużych obciążeniach aerodynamicznych oraz pewność prowadzenia. Porsche w połączeniu z know-how Manthey stworzyło narzędzie, które na nowo definiuje pojęcie torowej precyzji. Jeśli szukasz absolutnego maksimum – ten pakiet to Twój wybór.
Zobacz: Nowe Porsche 911 GT3 teraz też wyposażone w pakiet Touring
Dodaj komentarz