REKLAMA

Renault znowu rozwija silniki spalinowe! Pomoże mu chiński Geely!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Renault · Dodane: 4 lipca 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Renault będzie rozwijać i produkować nowe silniki spalinowe, w tym hybrydy, diesle i napędzane LPG. Żeby ograniczyć koszty, musi jednak iść na współpracę z chińskim koncernem Geely. To kolejny producent, który wiele stracił, próbując przestawić się na pełną elektryfikację.

Jeszcze nie tak dawno, bo w 2022 roku Renault planowało wycofać się z produkcji samochodów spalinowych na rzecz elektrycznych. Luca de Meo mówił wtedy, że modele z silnikami spalinowymi, które miały pojawić się w najbliższych latach, miały być ostatnimi oferowanymi klientom w Europie. W pozostałych regionach świata napędy spalinowe miały być oferowane dłużej. Decyzja była przemyślana, ponieważ Renault zapowiadało, że w przypadku problemów uniemożliwiających pełną elektryfikację, takich jak brak infrastruktury ładowania lub wysokie ceny energii elektrycznej, wykorzysta markę Dacia do dalszej sprzedaży samochodów spalinowych. I najwyraźniej te problemy nastąpiły, bo Renault zmienia plany i musi łączyć się z chińskim koncernem Geely, aby ograniczyć koszty powrotu do silników spalinowych i ich dalszego rozwoju.

Chińczycy pomogą Renault w produkcji silników spalinowych

Długoterminowe plany francuskiego producenta samochodów Renault przewidują obecnie, oddzielenie działalności związanej z elektromobilnością od tej dotyczącej silników spalinowych. Duży krok w tym kierunku Francuzi wykonali już w lipcu 2023 roku, nawiązując współpracę z chińskim producentem samochodów Geely. Wszystkie silniki spalinowe i hybrydowe będą w przyszłości rozwijane i produkowane wspólnie z nowym partnerem w wydzielonym joint venture. Nowe przedsiębiorstwo, nazwane Horse Powertrain Limited, zostało oficjalnie założone 31 maja 2024 roku. To o tyle zaskakujące, że mówimy o Renault – jednym z liderów produkcji innowacyjnych silników na świecie.

Zobacz: Silnik 2.0 TFSI a nagar – objawy, problemy, czyszczenie

Grupa Renault i chiński producent samochodów Geely posiadają po 50% udziałów w nowym wspólnym przedsięwzięciu. Jednak 28 czerwca 2024 roku saudyjski koncern naftowy Aramco podpisał wiążącą umowę na zakup 10% udziałów w Horse Powertrain Limited. Aramco nabędzie swoje udziały po równo od Grupy Renault i Geely, które zachowają po 45% udziałów. Cena, jaką Aramco zapłaci po sfinalizowaniu transakcji, oparta będzie na wycenie przedsiębiorstwa wynoszącej 7,4 miliarda euro, a transakcja będzie uzależniona od spełnienia standardowych warunków, w tym uzyskania zatwierdzeń regulacyjnych.

Powstanie 17 fabryk produkujących silniki spalinowe!

Plany przewidują, że na trzech kontynentach powstanie 17 fabryk silników oraz pięć centrów badawczo-rozwojowych, które będą zatrudniać około 19 000 pracowników i dostarczać produkty do 130 krajów. Łączna zdolność produkcyjna wyniesie ponad pięć milionów silników spalinowych, hybrydowych oraz plug-in hybrid rocznie, a także przekładni. Nowe przedsiębiorstwo może dostarczyć rozwiązania dla 80% światowego rynku silników spalinowych. Roczne przychody są prognozowane na 15 miliardów euro. Dyrektorem generalnym nowego przedsiębiorstwa zostanie były menedżer Vitesco, Matias Giannini. Oficjalna siedziba Horse Powertrain Limited znajduje się w Londynie.

Nowe przedsiębiorstwo będzie działać jako niezależny, globalny producent systemów napędowych. Na początku będzie dostarczać swoje produkty wielu klientom przemysłowym, w tym Renault, Dacia, Geely Auto, Volvo, Lynk & Co, Proton oraz Nissan i Mitsubishi. Nowe technologie napędowe będą oferowane również innym markom motoryzacyjnym. Ponadto joint venture jest otwarte na przyjmowanie nowych partnerów.

Horse Powertrain Limited stworzy nowe silniki spalinowe

Horse Powertrain Limited ogłosiło wprowadzenie nowego silnika hybrydowego typu range extender, przeznaczonego do samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych. Zasięg wyłącznie na napędzie elektrycznym ma wynosić około 200 kilometrów, a zasięg z wykorzystaniem range extendera – dodatkowe 600 kilometrów.

Silnik Renault 1.2 TCe HR12 już jest produkowany przez Horse Powertrain Limited 

Ten nowy, trzycylindrowy silnik spalinowy napędza w wersji osobowej generator o mocy 50 kW, a w wersji użytkowej – o mocy 80 kW. Dzięki range extenderowi wielkość i waga baterii wysokiego napięcia mogą być zredukowane o około połowę. Co ważne, działalność w ramach nowej spółki już trwa. Niedawno ruszyła produkcja w rumuńskiej fabryce w Mioveni, gdzie wytwarzany jest trzycylindrowy silnik turbobenzynowy o pojemności 1,2 litra. Silnik, opisany kodem HR12, osiąga moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm. Jest zgodny z normą Euro 6D, ale według informacji firmy może zostać dostosowany do normy Euro 7. Rocznie ma być produkowane 450 000 tych silników.

Zobacz: Mercedes inwestuje w silniki spalinowe kosztem elektryków

3
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
RysiekDaily DriverJaka Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Rysiek
Gość
Rysiek

Bardzo mnie to cieszy. Cudowna wiadomość

Jaka
Gość
Jaka

A Renault Sport tez wskrzeszą ?

Aktualności