Toyota Motor Corporation przyspiesza prace nad realizacją strategii „Battery 3R”, skupiając się na kwestiach technicznych. Celem marki jest jak najefektywniejsze wykorzystanie baterii trakcyjnych z aut elektrycznych w całym cyklu ich życia, redukcja odpadów i zwiększenie udziału materiałów pochodzących z recyklingu zgodnie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego.
W ramach dążenia do osiągnięcia zerowej emisji CO2 do 2050 roku, Toyota koncentruje się na szerszym spektrum działań niż tylko na rozwoju zelektryfikowanych napędów i technologii wodorowych ogniw paliwowych. Strategia „Battery 3R” wpisuje się w ideę gospodarki obiegu zamkniętego, a akumulatory trakcyjne, używane w samochodach elektrycznych i hybrydowych, mają znaleźć kolejne zastosowanie.
Nowe zastosowanie akumulatorów aut elektrycznych
„Battery 3R” to koncepcja drugiego życia dla zużytych akumulatorów. W kontekście pojazdów z napędem elektrycznym (BEV), Toyota rozwija technologie akumulatorowe, aby zapewnić, że baterie w autach elektrycznych i hybrydowych są efektywne i długowieczne. Po zakończeniu użytkowania w pojeździe, zużyte baterie mogą znaleźć zastosowanie w innych sektorach gospodarki, przyczyniając się do zasad gospodarki obiegu zamkniętego.
Zobacz: Regeneracja samochodu? Stellantis odnawia auta i wprowadza znowu na rynek!
Toyota dąży również do zrównoważonego recyklingu wyeksploatowanych baterii, zmniejszając przy tym emisję dwutlenku węgla. Odzyskane materiały z recyklingu mają być ponownie wykorzystane do produkcji nowych akumulatorów. Strategia „Battery 3R” zakłada redukcję, recykling i ponowne wykorzystanie zużytych baterii, a firma współpracuje z partnerami na skalę globalną.
Nowe generacje akumulatorów wysokotrakcyjnych
W ramach strategii, Toyota rozwija nowe generacje baterii o wyższej gęstości i lepszej wydajności. Po 2026 roku, w samochodach marki pojawią się m.in. bipolarne baterie litowo-jonowe o wysokich osiągach, z zasięgiem około 1100 km i czasem szybkiego ładowania około 20 minut. Prace nad przełomowymi bateriami ze stałym elektrolitem są kontynuowane, z planowanym wprowadzeniem do pojazdów Toyota w latach 2027-2028.
Toyota Motor Corporation współpracuje także z partnerami, takimi jak Redwood Materials, nad ekosystemem obiegu zamkniętego baterii. Wspólnie z przedsiębiorstwem energetycznym JERA, firma wykorzystuje zużyte baterie do budowy magazynu energii Sweep Energy Storage, umożliwiającego pełne wykorzystanie dostępnej pojemności każdej baterii. Toyota, we współpracy z firmą Tokyo Electric Power Company Holdings (TEPCO), tworzy również stacjonarny magazyn energii z baterii odzyskanych z hybrydowych i elektrycznych pojazdów Toyota, służący do przechowywania energii z odnawialnych źródeł.
Zobacz: Recykling baterii samochodowych pozwala odzyskać 95% materiałów!
Dodaj komentarz