Brembo wprowadza energooszczędne tarcze z serii Dual Cast oraz Lightweight. Mają obyć one lżejsze, a przy bardziej odporne na przegrzewanie. Nowe tarcze maja być oferowane w ramach aftermarketu czyli poza ASO i przeznaczone do aut klasy Premium.
Brembo rozszerza ofertę tarcz hamulcowych o nowe dwuczęściowe modele. Serie Dual Cast oraz Lightweight mają trafią do aftermarketu i oferować mają lepsze parametry pod kątem masy i odporności na przegrzewanie. Ten ostatni czynnik jest wyjątkowo istotny, bowiem skrzywiona tarcza, na skutek np. gwałtownego schłodzenia, musi zostać wymieniona na nową. A im dłuższa żywotność tarczy tym mniej obciąża ona środowisko. Tak samo jak niższa, która nie tylko zmniejsza masę nierosorowaną, ale też ogranicza w pewnym stopniu spalanie.
Lżejsze dwuczęściowe tarcze Brembo
Najnowszy produkt Brembo, tarcze hamulcowe Dual Cast, posiadają kołnierz z aluminium i żeliwny pierścień cierny. Producent obiecuje 30% redukcję masy w porównaniu z konwencjonalnymi, integralnymi tarczami hamulcowymi o tym samym rozmiarze. Ponadto tarcze w konstrukcji Dual Cast zapewniają do 70% lepszą odporność na odkształcenia termiczne. Najważniejsze jest to, że nowe tarce mogą bez problemu wytrzymywać wyższe temperatury pracy, a zmniejszone masy wirujące ograniczają zużycie tarcz, a w rezultacie emisje. Tarcze Dual Cast są dostępne w 16 wersjach do sportowych modeli Audi, Alfa Romeo, Aston Martin, Maserati i Mercedes-AMG.
Drugą nowością są tarcze hamulcowe Brembo Lightweight. Oferowane będą tylko w Unii Europejskiej i na początku przeznaczone tylko do modeli Jaguar/LandRover, za to dostępnych będzie aż 17 wariantów przeznaczenia. Podobnie jak modele Dual Cast są to tarcze dwuczęściowe. Jednak tuleja hamulcowa jest wykonana ze stali w połączeniu z żeliwnym pierścieniem ciernym o wysokiej zawartości węgla. Obie części są połączone ze sobą na wcisk. Tarcza jest o około 15% lżejsza niż jej porównywalne, jednoczęściowe odpowiedniki. Podobnie jak w przypadku tarczy Dual Cast, zmniejszone masy wirujące zmniejszają zużycie, a w rezultacie emisje CO2 niezbędną do produkcji kolejnych tarcz, a do tego niższa jest masa nieresorowana.
Zobacz: Wymiana tarcz i klocków hamulcowych w Alfa Romeo 159
Dodaj komentarz