Benzyna alkilatowa ma zdaniem jej producenta zrewolucjonizować sposób zasilania małych maszyn ogrodniczych, takich jak kosiarki czy pilarki spalinowe, które są odpowiedzialne za nawet 5% zanieczyszczeń powietrza. Paliwo to cechuje się redukcją emisji do środowiska szkodliwych substancji nawet o 90%, ale co ciekawe może być stosowane zarówno do silników dwu-jak i czterosuwowych. Nie trafi jednak do aut osobowych. Przynajmniej na razie. Dlaczego?
Paliwo alkilatowe zdaniem jego producenta redukuje emisję smogu do atmosfery o ponad 40%, a emisję dwutlenku węgla i wszystkich szkodliwych substancji o ponad 90% w porównaniu do benzyny samochodowej. Benzyna alkilatowa to rozwiązanie określane przez jego twórcę mianem ekologicznego, przyjaznemu środowisku, użytkownikowi i sprzętom. Tylko jego cena to 68 zł za 5 litrów czyli … 13,6 zł za litr benzyny.
Benzyna alkilatowa przeznaczona jest do stosowania w małych silnikach dwu- i czterosuwowych. Może być więc paliwem do silników w małych urządzeniach, m.in. w kosiarkach, podkaszarkach czy pilarkach spalinowych. Posłużyć może również jako paliwo dla silników zaburtowych w łodziach oraz w quadach, skuterach wodnych i śnieżnych, odśnieżarkach czy motocyklach crossowych i gokartach
– mówi Kamil Skorupski, prezes zarządu firmy Warter Fuels.
Zobacz: Japonia stawia na wodór jako paliwo przyszłości i źródło energii!
Z danych Federalnej Agencji Ochrony Środowiska wynika, że w każdy weekend około 54 mln Amerykanów kosi trawniki, zużywając 3 mld litrów benzyny rocznie oraz wytwarzając mnóstwo zanieczyszczeń powietrza. Silniki urządzeń ogrodniczych emitują wysoki poziom tlenku węgla, lotnych związków organicznych i tlenków azotu, wytwarzając nawet do 5% notowanego w USA zanieczyszczenia powietrza.
Benzyna alkilatowa idealne do silników bez katalizatorów
W urządzeniach małolitrażowych jak kosiarki i podkaszarki nie ma katalizatorów, w porównaniu z samochodami, w których znajdują się zaawansowane układy katalizacyjne oczyszczające spaliny. W takich maszynach zanieczyszczenia powstające w wyniku spalania dostają się bezpośrednio do atmosfery. Jak zauważa Kamil Skorupski:
Benzyna alkilatowa jest przeznaczona dla każdego, kto ma styczność z pracami w ogrodzie, lesie bądź z jakimkolwiek motosportem. Nie zawiera związków węglowodorowych aromatycznych, czyli benzenu, eteru i alkoholi, nie rozpuszcza uszczelek. Możemy magazynować taką benzynę w urządzeniu przez kilka lat, bez negatywnego wpływu na jej działanie
Benzyna alkilatowa, choć właściwościami związanymi ze spalaniem nie różni się praktycznie od tradycyjnej benzyny, cechuje się zupełnie innym procesem produkcyjnym. Powstaje z innych komponentów, które są dużo droższe i sprawia, że nie opłaca jej się stosować np. w silnikach samochodowych.
W Skandynawii nikt nie myśli o używaniu paliw samochodowych do kosiarki, podkaszarki czy innych urządzeń. Powszechne użycie paliwa alkilatowego przede wszystkim pomaga zadbać o zdrowie, środowisko i narzędzia
– mówi Tomasz Kowal, menadżer ds. sprzedaży w Warter Fuels.
Zobacz: Siemens i Porsche stworzą paliwo syntetyczne neutralne dla środowiska?
Dodaj komentarz