Części samochodowe z dożywotnią gwarancją? Volvo Car Poland wprowadza taką gwarancję na oryginalne części zamontowane w autoryzowanych serwisach szwedzkiej marki. Obejmuje ona wady materiałowe i montażowe przez cały okres, w którym klient pozostaje właścicielem samochodu. Uwzględnia ona także darmową wymianę jeśli wymuszona jest ona wadą podzespołu.
Rynek części zamiennych w Polsce jest przeogromny. Konkurencja wymusza na producentach części niesamowitą walkę o konkurenta. Odczuwają to także autoryzowane serwisy samochodowe, które w dobie koronawirusa tracą jeszcze bardziej. Wysokiej jakości zamienniki i niskie ich ceny skutecznie zniechęcają właścicieli aut do odwiedzania ASO. Tym bardziej, że serwisy te mają też wysokie koszty robocizny. Ale nie od dziś wiadomo, że jakość zamienników bywa różna, nie zawsze też są one w pełni kompatybilne z danym egzemplarzem auta. Zdarza się też, że pewne części nie występują jako zamienniki. Dlatego wyjątkowo ciekawie prezentuje się oferta Volvo, które wprowadza dożywotnią gwarancję na części zamontowane w ASO. Jak ma ona w teorii działać?
Dożywotnia gwarancja na części od Volvo – na czym polega?
Przede wszystkim, aby korzystać z prawa do dożywotniej gwarancji na części, trzeba być klientem Volvo, czyli serwisować auto w ASO szwedzkiego producenta. Zatem, zlecając naprawy swojego Volvo specjalistom z ASO korzystając przy tym z oryginalnych części Volvo, klient zyskuje specjalną gwarancję. Co ważne i co podkreślają przedstawiciele marki w Polsce, gwarancja ta nie jest objęta limitem przebiegu! Nie jest zatem ważne, jak duży dystans pokonał właściciel auta na wymienionych podzespołach. Ta specjalna oferta zaczęła obowiązywać od 1 lipca 2020.
Zobacz: Klauzula napraw – co to takiego i jakie korzyści daje w trakcie naprawy auta?
Volvo Cars gwarantuje, że wszystkie oryginalne części Volvo użyte przez autoryzowany serwis Volvo są najwyższej jakości i spełniają wszystkie normy. Gwarancja obejmuje koszt robocizny potrzebnej do wymiany wadliwej części. Gwarancja nie dotyczy akcesoriów, części podlegających normalnemu zużyciu i materiałów eksploatacyjnych, a także części wymagających wymiany z przyczyn zewnętrznych (brzmi nieco tajemniczo, postaramy się to zweryfikować). Trzeba jednak pamiętać, że gwarancja wygasa, gdy auto zostaje sprzedane kolejnej osobie lub firmie.
Które części nie są objęte gwarancją producenta?
Dożywotnia Gwarancja na Części obejmuje zarówno bardziej jak i mniej skomplikowane elementy: od silnika i skrzyni biegów, po lampy, wiązki elektryczne i klamki drzwi. Oferta nie dotyczy części wymienianych w ramach napraw gwarancyjnych. Wyłączone są z niej części ulegające zużyciu eksploatacyjnemu np. klocki i tarcze hamulcowe, tarcze sprzęgła, łożyska kół, czy takie elementy zawieszenia jak tuleje, sworznie i łączniki. Nie dotyczy także materiałów eksploatacyjnych, a więc olejów, filtrów, świec zapłonowych, pasków napędowych, żarówek, akumulatorów, etc. Szczegóły oferty można znaleźć na stronie: www.volvocars.com/pl/uslugi/eksploatacja/oferty-serwisowe/dozywotnia-gwarancja-na-czesci
Zobacz: Jak długo dostępne są części samochodowe w ASO?
Za dobra oferta xD nie ma haczyka ?
Jak sprzedasz auto, to nowy właściciel nie ma już gwarancji.