REKLAMA

Kim jest przeciętny kierowca auta marki BMW w Polsce?

Autor: Rankomat.pl · Zdjęcia: Daily Driver · Dodane: 25 lutego 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Kto siedzi za kierownicą BMW w Polsce? Kim jest właściciel BMW? Ile ma lat oraz jaki model wybiera najczęściej? Przedstawiciele porównywarki ubezpieczeniowej Rankomat.pl postanowili to sprawdzić, na podstawie zebranych przez siebie danych.

Młody człowiek w samochodzie z dużym przebiegiem, który jeździ brawurowo i powoduje dużo wypadków. Tak mniej więcej Polacy wyobrażają sobie kierowców BMW. Sprawdźmy, ile w tym stereotypie jest prawdy i przyjrzyjmy się statystykom nt. kierowców BMW. Kierowcy BMW owiani są złą sławą, a w mediach pełno doniesień o ich brawurowym stylu jazdy i wypadkach z ich udziałem. Jednak stereotyp ten jest jedynie częściowo prawdziwy. To fakt, że wśród posiadaczy tej marki dominują młodzi mężczyźni z pojazdami o dużej pojemności silnika. Niekoniecznie jednak to kierowcy BMW powodują najwięcej wypadków na polskich drogach.

BMW to ulubiona marka młodych mężczyzn?

Wśród posiadaczy BMW 8% to 18 – 20 latkowie. 21- 25 latkowie to kolejnych 19%. Największą grupą są 26 – 30 latkowie, którzy stanowią 21% wszystkich właścicieli tej marki. Średni wiek kierowcy BMW wynosi 34 lata.

W jakim wieku są kierowcy BMW?

To o 4 lata mniej niż od przeciętnego polskiego kierowcy i najmniej ze wszystkich marek. Ponadto tylko 16% posiadaczy BMW to kobiety.

Niedoświadczeni, ale ostrożni?

Pomimo stereotypów i młodego wieku kierowcy BMW rzadko deklarują szkody. W 2019 roku zaledwie 16,7% z nich przyznało się do spowodowania co najmniej jednej szkody w całej swojej historii ubezpieczenia. Pod tym względem nieznacznie wyprzedzili ich jedynie posiadacze Audi (16,6%).

Zobacz: Czy chiptuning ma wpływ na ubezpieczenie OC i AC?

Na drugim biegunie znaleźli się właściciele aut japońskich takich jak Nissan (22,1%) czy Toyota (21,8%). Oczywiście kierowcy nie muszą podawać prawdy w deklaracjach, jednak zostanie ona zweryfikowana przez UFG podczas zakupu polisy OC.

Młodzi kierowcy, stare auta z dużym przebiegiem

Choć z każdym rokiem rośnie sprzedaż nowych modeli BMW, to wciąż najwięcej miłośników tej marki jeździ autami kilkunastoletnimi. Ponad 30% BMW na polskich drogach to pojazdy 16 – 20-letnie. Prawie tyle samo jest 11 – 15-letnich. Ponad dwudziestoletnich jest 14,5%, natomiast te najmłodsze (do 10 lat) stanowią  22,8%.

Zobacz: Zwrot kosztów holowania z OC sprawcy – ubezpieczyciel musi zapłacić?

W przypadku BMW potwierdza się jednak stereotyp o dużych przebiegach na liczniku. Średnia przejechanych kilometrów dla BMW wynosi 224 tys. km. Przeciętny polski samochód ma ich mniej o 34 tys. km. Więcej na licznikach mają jedynie samochody Audi, choć tylko o 2 tys. km.

Większość rodaków potrzebuje ok. 2 lat, aby tyle przejechać.

Seria 3 królową polskich szos

50% właścicieli BMW deklaruje posiadanie modelu serii 3. Na drugim miejscu znalazła się seria 5 z wynikiem 27%. Wśród miłośników tej marki nie brakuje zarówno pracowników fizycznych (13%), jak i umysłowych. W drugiej grupie większość stanowili pracownicy biurowi (11%).

W jakich zawodach pracują kierowcy BMW?

W 2019 roku obowiązkowe ubezpieczenie samochodu marki BMW było najdroższe, w porównaniu do 10. innych najczęściej ubezpieczanych marek i kosztowało średnio 896 zł. To aż o 30% więcej niż wyniosła średnia w całym kraju (689 zł). Co mogło być przyczyną tak wysokiej średniej składki OC? Okazuje się, że każdy z wymienionych wyżej elementów mógł mieć znaczny wpływ na cenę ubezpieczenia BMW.

Dlaczego kierowcy BMW płacą więcej za OC?

– Na wysokość składki wpływa wiele czynników, związanych zarówno z kierowcą, np. jego wiek, jak i ubezpieczanym pojazdem. Zazwyczaj cena polisy dla aut starszych, o dużej pojemności silnika i dużym przebiegu będzie większa. Jednak nie jest to regułą. Dlatego zawsze warto porównać oferty wszystkich ubezpieczycieli – mówi Tomasz Kroplewski, Kierownik ds. Rozwoju Sprzedaży Rankomat.

Źródło: porównywarka ubezpieczeń Rankomat.pl

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Daily Driverłoli Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
łoli
Gość
łoli

hm, procent kierowców deklarujących liczbę szkód – diagram? w diagramie nie zaznaczono liczby przebadanych respondentów – wiec wynik może być obarczony b.dużym błędem. Biorąc pod uwagę fakt tj liczby sprzedawanych pojazdów danej marki może być to odwrotnie proporcjonalny wynik. Z mojej prywatnej obserwacji rynku kolizji i wypadków wynika, że najwięcej wypadków powodują kierowcy którzy na co dzień jeżdżą np lanosem, skodą, toyotą i wymieniają park samochodowy na samochody o dużych pojemnościach i mocach silników – to oni w pierwszym roku eksploatacji powodują najwięcej wypadków. Nie podajecie również jaki okres obejmuje ranking „rankomatu” – tydzień, pół roku 5 lat? to też… Czytaj więcej »

Aktualności