Właściciele japońskich marek aut są najwierniejszymi klientami. Tak wynika z najnowszego badania J.D. Power 2019. Wśród aut luksusowych dominuje Lexus, natomiast wśród popularnych marek wygrywa Subaru! Wysoko są także Honda, Toyota i Nissan. A co z pozostałymi markami samochodów?
Jak co roku analitycy z firmy J.D. Power przeanalizowali zachowania Amerykanów, którzy w okresie od czerwca 2018 roku do maja 2019 roku zmienili samochód. W ten sposób ocenili lojalność klientów danych marek. Odsetek klientów decydujących się na zakup lub leasing auta tej samej firmy co wcześniej, zadecydował o jej ostatecznym wyniku w rankingu. Co istotne, w badaniu uwzględniono samochody ze wszystkich roczników.
Klienci Lexusa najwierniejsi w klasy Premium
Jak się okazało, prawie połowa, bo 47,6% właścicieli Lexusów zdecydowało się na zakup kolejnego auta tej japońskiej marki. To najlepszy rezultat wśród producentów samochodów luksusowych. Wynik ten pozwala Lexusowi wyprzedzić niemiecką konkurencję, bowiem tuż na podium znaleźli się Mercedes-Benz i BMW, a na kolejnych miejscach znalazły się Porsche i Audi. Lexus zwyciężył w tym rankingu już niepierwszy raz.
Co więcej podobne wnioski płyną z innych studiów badawczych. Ubiegłoroczne analizy CarMAX, amerykańskiego potentata rynku samochodów używanych również wskazywały, że największą lojalnością za oceanem cieszy się japoński producent.
Popularne marki także dla Japonii
W przypadku japońskich samochodów popularnych marek, także da się zauważać ogromną lojalność ich nabywców. Najchętniej z daną firmą samochodową wiążą się klienci Subaru. Prawie 62% nabywców w USA powrócił do salonu tej marki po zakup kolejnego auta. Świetne wyniki osiągnęły także Toyota (59,5%) oraz Honda (57,7%). W pierwszej dziesiątce uplasował się jeszcze Nissan, za to nie znalazł się w niej żaden europejski producent.
Spośród marek popularnych ze Starego Kontynenty najwyżej uplasował się Volkswagen, który zajął dopiero 11. miejsce z wynikiem 38,1%. Ale trzeba mieć też na uwadze, że na rynku amerykańskim od lat kierowcy „uważają” tylko japońskie i amerykańskie marki. Ogromny sukces osiągnęła zatem KIA, która zajęła znakomite 6 miejsce w rankingu (49,4%).
Dlaczego zaufanie do marki jest tak istotne?
Czy w dzisiejszych czasach, w których ludzie zmieniają nie tylko rzeczy, ale nawet partnerów „życiowych” z dnia na dzień, naprawdę ma to znaczenie? Jak przekonuje Tyson Jominy, z Vice President of Data & Analytics w J.D. Power:
Lojalność konsumencka jest bodaj najważniejszym wskaźnikiem dla producentów, bowiem skupia wiele czynników, które czynią z klientów ambasadorów marki. Jeśli marka potrafi znaleźć emocjonalne powiązanie z klientem przez zadowolenie z pojazdu, jego możliwości czy poziom prestiżu, to klienci bardziej prawdopodobnie wrócą i kupią jej kolejny produkt
Analitycy amerykańskiej firmy podkreślają również, że lojalni klienci nie tylko wybierają kolejne auta tego samego producenta, ale też częściej polecają ich zakup rodzinie czy znajomym.
Zobacz: Które marki samochodowe mają najwierniejszych klientów?
Dodaj komentarz