W końcu pojawił się oficjalny importer marki Dodge w Polsce, dzięki czemu Polacy będą mogli wygodnie konfigurować i zamawiać dla siebie takie modele jak Challenger, Charger, Durango i RAM 1500. Nas najbardziej interesuje główny rywal Forda Mustanga czyli Challenger, dlatego już teraz zobaczcie jakie jego wersje będą oferowane w Polsce i w jakich cenach!
Dodge Challenger, Ford Mustang i Chevrolet Camaro to trzy sportowe ikony amerykańskiego przemysłu samochodowego. Choć przez lata cała trójka zaliczała zarówno spektakularne wpadki, jak i ogromne sukcesy, to nie da się ukryć, że obecnie wszystkie trzy modele zachwycają. Choć każdy w nieco inny sposób. Do tej pory w oficjalnej sprzedaży w Polsce oferowane były wyłącznie Mustang i Camaro (choć ten drugi w bardziej ograniczonej formie). Teraz Polacy będą mogli kupić Dodge’a Challengera skonfigurowanego w polskiej sieci sprzedaży.
Dodge Challener – jakie wersje dostępne są w Polsce?
Ford Mustang to naszym skromnym zdaniem fenomenalne auto sportowe w swojej klasie. Ma w sobie cechy auta GT, ale jednocześnie najnowsza generacja stała się też zaskakująco ostra w prowadzeniu. Nigdy wcześniej żaden Mustang nie prowadził się tak dobrze jak wersja S550. Na dodatek auto nadal kusi ceną w stosunku do mocy i wielkości silnika, mimo że po liftingu jest wyraźnie droższe niż poprzednia odmiana. Challenger to auto nieco droższe i w większości wersji nieco słabsze od Mustanga.
Najtańszy w gamie Challenger SXT kosztuje 195 000 zł i ma silnik 3.6 V6 o mocy 305 KM, 8-biegowy automat i tylny napęd. Mustang 2.3 EcoBoost 290 KM z 10-biegowym automatem kosztuje 182 110 zł. Challengera nie da się jednak kupić z ręczna skrzynią biegów, a Mustanga można (za 173 110 zł). Różnica w cenie na poziomie 22 tys. zł jest zatem wyraźna. Dodge może za to posiadać napęd 4×4, ale wtedy trzeba na niego wyłożyć co najmniej 244 000 zł!
Amatorzy silników V8 mogą taki posiadać w Dodge’u w kilku odmianach. Challenger R/T ma motor 5.7 V8 372 KM i kosztuje min. 257 000 zł. To asporo biorąc pod uwagę, że Ford Mustang GT 5.0 V8 450 KM kosztuje 198 110 zł a z automatem 207 110 zł. Fordowskie V8 jest zatem tańsze aż o 50 tys. zł! Tak naprawdę odpowiednikiem Mustanga GT bardziej wydaje się Challenger Scat Pack z silnikiem o pojemności aż 6,4-litra legitymujący się mocą 475 KM. Ten kosztuje jednak 298 000 zł!
Tak naprawdę, Challenger wydaje się bezapelacyjnie numerem 1 jeśli weźmiemy pod uwagę jego topową wersję Hellcat. Napędzana silnikiem 6.4 V8 o mocy 717 KM jest prawdziwym potworem! Na dodatek trudno o inne auto o takiej mocy za tak „niewielkie” pieniądze. Challenger Hellcat kosztuje bowiem 431 000 zł. Za taką kwotę można kupić europejskie auto o mocy „zaledwie” 450-550 KM.
W zasadzie brakuje chyba tylko jeszcze bardziej ekstremalnej wersji Hellcat Redeye! Ale nie od razu Rzym zbudowano! Co więcej, Hellcata można zamówić w poszerzonej wersji (Widebody) dzięki czemu prezentuje się jeszcze potężniej!
Dilerzy marki Dodge w Polsce
Pytanie zasadnicze brzmi zatem – gdzie można kupić auto marki Dodge w Polsce? Dealerów już na starcie jest czterech:
- w Warszawie Edmark Auto,
- w Baranowie pod Poznaniem Auto Wache,
- w Pszczynie Ganinex Adam Gazda,
- w Wejherowie Auto-Mobil.
Pytanie tylko czy niesamowita linia nadwozia i ogromne silniki pomogą pokonać najnowszego Mustanga, dysponującego mocniejszymi silnikami (poza SRT Hellcatem) i korzystniejszą ceną? Mimo że jesteśmy fanami Mustanga, to szczerze liczymy na to, że nasze polskie ulice zostaną ubogacone wieloma Challengerami. Wszakże oba modele to niesamowite samochody, a sama moc to nie wszystko. Cieszmy się tymi wspaniałymi samochodami i wypatrujmy ich na ulicach! Będzie się działo!
Zobacz: Test Jeep Grand Cherokee SRT8 6.4 HEMI
niszczy Mustanga wygladem. prawdziwy Muscle Car a nie jakiś tam Pony.