Nowy Ford Puma zrywa ze sportowym stylem i podążą za modą stając się crossoverem! Teraz wybierać go mają młode rodziny oraz kobiety, którym zależy na przestronnym aucie o bardziej postawnym wyglądzie. Co więcej, Ford Puma będzie hybrydą, wyposażoną w 48-woltową instalację elektryczną.
W dniu dzisiejszym Ford zaprezentował pierwsze grafiki prezentujące nową wizję modelu Puma– kompaktowego crossovera, którego linie nadwozia łączyć mają sportowy styl z masywnością SUV-a. Zupełnie nowy typ nadwozia ma być odpowiedzią Forda na stale rosnące zainteresowanie „pseudo-terenówkami”. Nowa Puma będzie produkowana w fabryce Forda Craiova w Rumunii, w którą od 2008 roku Ford zainwestował prawie 1,5 miliarda euro.
Ford Puma II czyli funkcjonalność zamiast sportu
Na chwilę obecną Ford dość oszczędnie rozpisuje się o swojej nowej Pumie. Wiemy, że auto będzie wyróżniać się jednym z największych w klasie bagażników (456 litrów) oraz napędem hybrydowym. Ten ostatni będzie wspierany przez 48-woltową instalację elektryczną (zamiast klasycznej, stosowanej obecnie 12-woltowej).
Patrząc na ten nowocześnie zaprojektowany i uwodzicielsko stylizowany samochód nabieramy przekonania, że Puma trafi w gusta Europejczyków planujących zakup samochodu kompaktowego. Jeśli chcesz samochodu, który w piątek wieczorem przyciąga spojrzenia, a w sobotę z łatwością pomieści paczki z właśnie kupionymi meblami, to właśnie go znalazłeś. Dołożyliśmy wszelkich starań, by zapewnić klientom pożądaną przez nich uniwersalność samochodu, dodając do niej nowoczesną, robiącą wrażenie stylizację, dzięki której będą mogli jeździć najlepiej wyglądającym samochodem, jaki kiedykolwiek posiadali.
– powiedział Steven Armstrong, wiceprezes i prezes grupy, odpowiedzialny za Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Ford Motor Company. Przedstawiciele marki nie ukrywają, ze Ford Puma był projektowany w oparciu o wymóg odpowiednio dużej przestrzeni bagażowej, o którym wspominali potencjalni klienci marki. Innowacyjne rozwiązanie przestrzeni bagażowej Pumy zapewniać ma głęboki, uniwersalny bagażnik, który będzie mógł łatwo pomieścić dwie torby golfowe ustawione w pozycji pionowej.
Hybrydowy Ford Puma
Sercem Forda Pumy będzie z kolei tzw. miękki napęd hybrydowy EcoBoost Hybrid oparty na cenionym silniku 1.0 Ecoboost. Połączony z nim za pomocą paska rozrusznik, zintegrowany z alternatorem (BISG) będzie umożliwiać odzyskiwanie energii traconej podczas hamowania i jazdy z wybiegiem w celu ładowania 48‑woltowego akumulatora litowo-jonowego. BSIG wykorzystywać ma energię zmagazynowaną w akumulatorze do wspomagania momentu obrotowego silnika, zmniejszając tym samym ilość pracy wykonywanej przez silnik benzynowy w celu maksymalnej oszczędności paliwa. Łączna moc układu napędowego wyniesie 155 KM. Producent nie wspomina jednak nic na temat osiągów nowego Forda Pumy czy jego zapotrzebowania na paliwo.
Puma pojawić się ma na rynku już w czerwcu. Rozszerzy w ten sposób fordowska paletę samochodów SUV oraz crossoverów inspirowanych SUVami, takich jak Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge oraz zupełnie nowy Explorer Hybrid Plug-In, którego zaprezentowano wczoraj po raz pierwszy w ramach specjalnego wydarzenia Forda „Go Further”. Samochody SUV, to obecnie ponad jedna piąta pojazdów Forda sprzedawanych w Europie, a ich sprzedaż wzrosła o ponad 19 procent tylko w 2018 roku.
Zobacz: Ford Focus ST oficjalnie! Dwa silniki, większa moc i eLSD!
Dodaj komentarz