Fabryka silników w Tychach znowu ruszyła z produkcją! Tym razem będzie w niej produkowany silnik 1.2 PureTech koncernu PSA. Motor ten pracować będzie w autach takich marek jak Opel, Citroen i Peugeot. Dawniej produkowane były tu silniki Diesla Isuzu, teraz czas na silnik benzynowy z ery downsizingu.
W czwartek 17 stycznia nasza redakcja miała okazję wziąć udział w oficjalnym uruchomieniu fabryki silników koncernu PSA w Tychach. Wydarzenie swoją obecnością zaszczycili m.in. Minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz oraz prezes zarządu Grupy PSA Carlos Tavares. Ich udział pokazuje jak ważna jest to inwestycja dla regionu. Z jednej strony francuski koncern będzie w stanie zaspokoić potrzeby związane ze światowym popytem na silnik 1.2 PureTech a z drugiej, Tychy nie stracą setek miejsc pracy. Wcześniej fabryka ta produkowała przecież silniki Isuzu i po wycofaniu się z niej japońskiego inwestora, groziło jej zamknięcie.
Fabryka silników PureTech w Tychach – zatrudnienie i moce produkcyjne
Fabryka silników 1.2 Turbo PureTech w Tychach rozpoczęła działalność dzięki modernizacji wartej 250 milionów euro! Dzięki uruchomieniu produkcji, pracę znalazło 550 osób, które pracują w systemie dwuzmianowym. Inwestycja ma zaspokoić rosnące z każdym miesiącem zapotrzebowanie francuskie jednostki napędowe. Według przedstawicieli koncernu, zakład w Tychach jest w stanie wyprodukować 460 tysięcy silników rocznie. Większość tych jednostek ma trafić do samochodów marki Opel. Marka ta została bowiem przejęta w 2017 roku przez koncern PSA, co spowodowało, że nowe modele Opla jak Grandland X, Crossland X czy Combo korzystają m.in. z silników 1.2 PureTech. Zakład w Tychach nie posiada jednak własnej odlewni, dlatego bloki, głowice itp. elementy są dostarczane do polskiej fabryki z zagranicy. Czy w przyszłości będą u Nas odlewane poszczególne podzespoły? Mało prawdopodobne, bowiem tego typu produkcja jest bardzo uciążliwa dla środowiska.
Polska to obecnie 3 kraj, w którym produkowane są silnik z serii EB PureTech, choć u nas produkcja dotyczy wersji mocniejszej z turbosprężarką, w dwóch wariantach mocy. Dotychczas produkcja tych jednostek (doładowanych lub wolnossących) odbywała się we Francji (Douvrin, Trémery) i w Chinach (Xiangyang). W 2019 roku kolejne fabryki tych silników zostaną uruchomione na Węgrzech (w Szentgotthárd) oraz w Maroku (w AlKunajtira). Ale to nie koniec, bo w 2020 roku kolejna fabryka ruszy z produkcją silników PSA w Indiach (w Hosur).
Jakie auta będą mieć silnik 1.2 PureTech z Polski?
Warto zwrócić uwagę na fakt, że w Polsce będzie produkowany motor 1.2 PureTech w wersji z turbodoładowaniem. To właśnie ten silnik zdobył czterokrotnie z rzędu nagrodzę „Engine of the Year”. Ma on trzy cylindry i może generować od 110 do 130 KM mocy. Silnik ten znajdziecie pod maską takich aut jak Citroen C3 Aircross, Citroen C4 Spacetourer, Peugeot 308, Peugeot 5008 czy Opel Grandland X lub Opel Crossland X. Motor ten napędzał też Opla Combo Life, którego mieliśmy sprawdzić w ramach jazd premierowych w październiku 2018 roku.
Zobacz: Silnik 1.2 PureTech PSA – warto się nim zainteresować?
silnik zdobywa nagrody, ale o „rozpuszczającym” się pasku rozrządu , „trzaskające” świece, szarpanie …. 🙁
Warto poczytać i zainteresować się tematem. Mam taki silnik w Citroenie 110 kM, po 90 tys pasek zaczął się strzępić …
Na stronach internetowych takich przypadków jest coraz więcej. Za co te nagrody ???
Blisko na serwis teraz bedzie
Jak to za co te nagrody ?
Za to żebyć za 3 czy 4 lata kupił następne nowe auto.
Przecież fabryka musi zarabiać i nabijać kasę właściciela i zarządowi
Chciał być kupić auto i jeżdzić nim 20 lat ?
Zapomnij !!!!!!!!!!!