Jakie kolor auta jest modny? To pytanie zadaje sobie każdy kto chce, aby jego daily driver prezentował się na ulicy modnie. Wbrew pozorom, nie jest to kolor biały, który przestał być na czasie. Okazuje się, że modne kolory aut stale ulegają zmianie. Dziś rządzi szary, a dowodem tego mogą być palety kolorystyczne takich marek jak Ford, Honda czy Audi.
Jak przekonują przedstawiciele marki Ford, obecnie na czasie są wszelkie odcienie szarości. Dlaczego? Mają o tym przekonywać celebryci, a właściwie ich styl bycia. Barwne postacie showbiznesu, włączając w to Rihannę i Carę Delevingne farbują włosy na siwo, a z hasztagiem #GrannyHair powiązanych jest obecnie 250 tysięcy postów na Instagramie! Nawet 63-letnia, siwa modelka Lyn Slater, na początku roku poszła śladem Cindy Crawford, Claudii Schiffer i Naomi Campbell, podpisując kontrakt z prestiżową agencją Elite.
Zobacz: Na co Polacy zwracają uwagę kupując samochód?
Okazuje się, że szary kolor nie tylko zdobywa szturmem świat show biznesu i mody, ale jest też najczęściej spotykanym kolorem lakieru wśród nowych samochodów i najpopularniejszym wyborem klientów marki Ford w Europie. Co ważne, wyraźnie zdetronizował on biały lakier, który był numerem jeden w ubiegłym roku. Jak podkreślają przedstawiciele marki Ford, amerykański producent proponuje dziś swoim klientom w Europie osiem różnych odcieni szarości a – począwszy od wczesnych lat 90. – oferował na całym świecie ponad 50 odcieni szarości.
Szary to „kolor na czasie”, który ma krótszy okres żywotności, niż lakiery, opracowane na bazie srebrnego, czarnego lub białego – ale nawet my jesteśmy zaskoczeni tym, jak bardzo stał się popularny
– powiedziała Julie Francis, odpowiedzialna za dobór materiałów i kolorów, Ford of Europe.
Szary to świetny, niewykorzystany kolor, oferujący nowe sposoby na fajny i odmienny wygląd w dzisiejszych czasach. To czyni go ekscytującym. Czymś, za co ludzie są gotowi dodatkowo zapłacić.
Psychologia koloru – skąd wzięła się moda na szary lakier?
Zdaniem eksperta psychologii kolorystyki, Karen Haller ten trend to nie tylko chęć wyróżnienia się w tłumie wzmacniają go również ostatnie wydarzenia polityczne na świecie.
Gdy rośnie poziom zagrożenia i niepewności – jak mogliśmy zaobserwować po wyborach w USA i Brexicie – chętnie wracamy do rzeczy, które dają nam poczucie bezpieczeństwa, właśnie dlatego szary jest tak popularny
powiedziała Haller. Jego zdaniem trend ten się utrzyma, bowiem szary nie jest dominujący, co pozwala wyeksponować obok niego żywsze kolory. Tak, by znalazły się w centrum uwagi. Wszystko zależy od indywidualnych upodobań. Jego zdaniem na świecie jest już wystarczająco szarości – dlatego chętnie otacza się różnorodnymi kolorami!
Ale szarość to coś więcej, niż tylko styl i komfort. Ten kolor ma również zmysłowe konotacje, mówi Laurie Pressman, wiceprzewodniczący Pantone Color Institute.
„Kontemplacyjny i skłaniający do przemyśleń, szary to kolor intelektu. Odwołujemy się do szarej materii mózgu i umysłu, a tym samym łączymy szarość z dążeniem do prawdy, wiedzy i mądrości”
Ze względu na zapotrzebowanie na szary kolor, Pantone dodał szeroką paletę jego odcieni do swoich projektów dla Mody, Domu i Wnętrza. Jeśli chcesz zobaczyć, czy szary kolor lakieru sportowego Forda Focusa ST, ma wpływ na jego osiągi i prowadzenie to rzuć okiem na nasz test:
Zobacz: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi Diesel
Szary to najbardziej paskudny kolor jaki można sobie wyobrazić na samochodzie, za poprzedniego ustroju na ten obrzydliwy kolor malowali lamperie w zakładach produkcyjnych. Nawet za dopłatą do samochodu nie kupiłbym auta w tym kolorze.
Ale pewnie alkohol dobrze ci się kojarzy bo daje sztuczną radość a praca nie
Szary modny ale nawet nowe samochody wyglądają jak lamperie w zakładach pracy włącznie z wizerunkiem starości
Moda .. za rok będzie tragiczny
Nawet w tak błahym z pozoru artykule przekazano podprogowo propagandę polityczną
wywołując u czytelnika negatywne uczucia w stosunku do Brexit i Trupa….
„chętnie wracamy do rzeczy, które dają nam poczucie bezpieczeństwa, właśnie dlatego szary jest tak popularny powiedziała Haller.”
„Jego zdaniem trend ten się utrzyma, bowiem szary nie jest dominujący, co pozwala wyeksponować obok niego żywsze kolory.”
„Jego zdaniem na świecie jest już wystarczająco szarości – dlatego chętnie otacza się różnorodnymi kolorami!”
Wy czytacie to co piszecie? Najpierw piszecie że szary popularny, później że szarego jest dość i ludzie chętnie otaczają się różnorodnymi kolorami. Zrozumieć was to trzeba chyba tłumacza zatrudnić.
A czy Ty erfer czytasz wybiórczo? Cytujemy „Jak przekonują przedstawiciele marki Ford”. Powyższy materiał to spostrzeżenia specjalistów Forda. Chyba dość wyraźnie podpisani są autorzy cytowanych wypowiedzi 😉 PS. Haller napisała, że szary jest świetnym kolorem, bo nie jest dominujący, daje poczucie bezpieczeństwa i można przy nim eksponować inne kolory. Ona woli żywe kolory, ale ludzie wolą szarości. Dlatego Haller lubi łączyć szary kolor z kolorowymi dodatkami. Szczęśliwego Nowego Roku! 🙂