Silnik 1.0 EcoBoost Forda znowu najlepszy w swojej klasie!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 28 czerwca 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Najlepszy silnik do 1 litra pojemności to fordowski motor 1.0 EcoBoost – tak zadecydowało jury konkursu „International Engine of the Year 2017”. Tym samym silnik Forda po raz szósty z rzędu zdobył ten prestiżowy tytuł.

Ford był pionierem w zakresie produkcji na szeroką skalę silników o pojemności niespełna 1,0 litra wyposażonych w turbodoładowanie. W 2012 roku zademonstrował motor 1.0 EcoBoost, który trafił pod maskę Forda Focusa, a w późniejszym czasie do wielu innych modeli w jego gamie. Od samego początku, ten 3-cylindrowy motor ceniony był za wysokie osiągi jakie oferuje i relatywnie niskie zużycie paliwa przy odpowiednim stylu jazdy. Mnie osobiście stosowanie tego motoru przekonuje przede wszystkim w Fieście, która z racji niewielkiej masy może w pełni wykorzystać jego potencjał. Lekki i mocny silnik pozwolił dość łatwo uzyskać świetnie prowadzące się, a przy tym dynamiczne auto klasy B. Zwłaszcza w przypadku Forda Fiesty Red Edition/Black Edition, napędzanej aż 140-konną odmianą tego motoru, którą miałem okazję testować.

Silnik 1.0 EcoBoost najlepszy na świecie!

W tym roku jury plebiscytu „International Engine of the Year 2017” po raz szósty z rzędu wybrało jednostkę napędową 1.0 EcoBoost Forda „Najlepszym silnikiem poniżej 1,0 litra”. Od swojego debiutu w 2012 roku motor ten pozostaje niepokonany w tej klasie, mimo że rynku przybyło mu rywali o bardzo podobnych parametrach. Ten 1.0-litrowy silnik z serii EcoBoost zdobył już 10 nagród Międzynarodowego Konkursu na Silnik Roku, w tym trzy w klasyfikacji generalnej oraz jako „Najlepszy Debiut”.

Silnik 1.0 Ecoboost otrzyma w 2018 roku kilka usprawnień, w tym możliwość pracy tylko na 2 cylindrach.

Silnik 1.0 EcoBoost dostępny jest w 3 wariantach mocy – 100 KM, 125 KM i 140 KM. Jeden na pięć nowych Fordów sprzedanych w Europie posiada taką jednostkę, przy czym dwie na pięć Fiest jest w niego wyposażone.

Skład jury konkursu International Engine of the Year 2017

Każdego roku kilkadziesiąt różnych silników walczy o tytuł najlepszego motoru w plebiscycie „International Engine of the Year”. Konkurencja jest naprawdę duża. W samej tylko klasie silników o pojemności skokowej do 1,0 litra rywalizowało w tym roku aż 35 jednostek napędowych! To aż o 9 więcej niż w roku ubiegłym. To pokazuje, jak silnie rozwija się rynek tzw. downsizingowych silników. Kapituła konkursu „International Engine of the Year” składa się z z 58 dziennikarzy i redaktorów motoryzacyjnych wybranych z 31 krajów. Polskę reprezentuję Marcin Pertyński. Czy w przyszłym roku znajdzie się konstrukcja zdolna pokonać silnik Forda? Trudno powiedzieć. Tym bardziej, że Ford opracował już nową wersje jednostki 1.0 EcoBoost, która charakteryzuje się m.in. funkcją odłączania jednego z cylindrów! Na rynku pojawi się w 2018 roku.l Więcej na temat nowej wersji jednostki 1.0 EcoBoost i jego możliwości przeczytacie w poniższym artykule:

Zobacz: Silnik 1.0 EcoBoost Forda z funkcją odłączania cylindrów

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności