Honda może sprzedawać autonomiczne auta! Homologacja zdobyta!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 18 listopada 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Honda uzyskała homologację typu pozwalającą na wdrożenie autonomicznych samochodów. Będą one posiadać system zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3, czyli na określonych warunkach mogą poruszać się bez ingerencji kierowcy. Homologacja dotyczy póki co Japonii.

Japońskie Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki (MLIT) przyznała Hondzie pozwolenie na wdrożenie systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3. Homologacja zezwala na wprowadzenie systemu zautomatyzowanej jazdy „Traffic Jam Pilot” w samochodach seryjnych, które będą mogły z niego korzystać na drogach publicznych w Japonii, do prędkości 50 km/h. Pozom 3 zautomatyzowanej jazdy oznacza przejęcie kontroli nad samochodem przez systemy, pod pewnymi warunkami takimi jak lokalizacja (np. autostrady), pogoda (np. bezchmurny dzień) i prędkość pojazdu.

Honda Legend – pierwsze autonomiczne auto Hondy

Najnowsza generacja Hondy Legend, która ma zostać wprowadzona na rynek wiosną 2021 roku, będzie pierwszym modelem, w którym zostanie wdrożony system zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 do użytku na drogach publicznych. Po aktywacji przez kierowcę, system Hondy „Traffic Jam Pilot” monitoruje warunki drogowe na autostradzie i przejmuje od kierowcy kontrolę nad samochodem, jeśli uzyska potwierdzenie pełnego bezpieczeństwa. Umożliwia to podążanie za pojazdem poprzedzającym i aktywne utrzymywanie toru jazdy na swoim pasie, bez udziału kierowcy. System potrzebuje do działania ciągłej analizy warunków na autostradzie i może być aktywny wyłącznie do prędkości 50 km/h. Gdy system uzna, że nie może nadal bezpiecznie działać, generowane jest ostrzeżenie, a kierowca musi natychmiast przejąć kontrolę nad pojazdem. Rozwiązanie „Traffic Jam Pilot” jest częścią pakietu systemów bezpieczeństwa Hondy i ogromnym krokiem w realizacji dążeń firmy do budowania społeczeństwa wolnego od wypadków oraz zmniejszenia liczby błędów ludzkich za kierownicą.

Opracowany przez Hondę, wybiegający w przyszłość system zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 uzupełnia zaawansowane rozwiązania poziomu 1 i 2, w tym wiodący w branży, już stosowany w pojazdach marki, pakiet systemów Honda SENSING, zwiększający bezpieczeństwo czynne oraz wspomagający kierowcę.

Honda zwiększa bezpieczeństwo swoich aut

Homologacja typu dla systemu zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3 na drogach Japonii jest wynikiem niedawnego europejskiego uznania dla Hondy, za zaangażowanie firmy w rozwój bezpieczeństwa. Nowa Honda Jazz e:HEV uzyskała maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, których wyniki zostały ogłoszone 12 listopada 2020 r. Jazz był jednym z pierwszych modeli, które przeszły testy według nowych, bardziej rygorystycznych procedur. Najwyższą ocenę model zawdzięcza zaawansowanej konstrukcji nadwozia Hondy (ACE), pierwszej w segmencie przedniej poduszce centralnej oraz systemowi poduszek powietrznych i-side, których celem jest ochrona pasażerów tylnych foteli przed uderzeniami o drzwi i słupki C.

Uzupełnieniem elementów bezpieczeństwa biernego jest rozbudowany, wiodący w branży pakiet systemów Honda SENSING, udoskonalony obecnie dzięki kamerze szerokokątnej o wyższej rozdzielczości, który jest standardem we wszystkich modelach Hondy. Pakiet aktywnej ochrony pasażerów Honda SENSING obejmuje między innymi: adaptacyjny tempomat (ACC), system utrzymywania na pasie ruchu (LKAS) oraz system przeciwdziałający zjechaniu z drogi (RDMS).

Zobacz: Honda Civic Type-R Limited Edition – obniżona masa i radykalny styl

Homologowana technologia automatyki jazdy na poziomie 3 pozwoli płynnie przełączać się między trybem prowadzenia auta przez człowieka, a jazdą zautomatyzowaną, co znacznie poprawi komfort podróżowania i jednocześnie podniesie bezpieczeństwo pasażerów.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności