Alfa Romeo Giulia – cena i wyposażenie w Polsce

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Alfa Romeo · Dodane: 24 maja 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Alfa Romeo podała oficjalny cennik modelu Giulia prezentując także jej wyposażenie, dane techniczne i osiągi. Samochód, podobnie jak jego cennik robi wrażenie i to w pozytywnym kontekście. Biorąc pod uwagę klasę auta, jego osiągi, konstrukcję czy wyposażenie, Alfa Romeo Giulia może okazać się bardzo groźnym rywalem BMW 3 czy Lexusa IS czy Mercedesa klasy C.

Alfa Romeo Giulia to powrót włoskiej marki do tylnonapędowych samochodów. Jednak klasyczny układ napędowy to nie jedyne sportowe atrybuty tego modelu. Idealny rozkład mas pomiędzy osiami (50:50), lekka konstrukcja oraz mocne silniki łączone zarówno z nowoczesnymi automatami ZF jak i klasycznymi skrzyniami ręcznymi, mogą zagwarantować niesamowite wrażenia z jazdy nową Alfą Romeo Giulia. Warto zauważyć, że czasach, gdy producenci odchodzą od skrzyń manualnych i tylnego napędu (np. BMW), Alfa Romeo daje jasny sygnał, że na świecie są entuzjaści właśnie takich, klasycznych rozwiązań (np. Daily Driver ). I własnie ten prawdziwy, a nie wykreowany przez slogany, sportowy duch aut Alfy Romeo, może przekonać do siebie klientów. Tym bardziej, że nowożytne Alfy (159, Mito, Giulia) okazują się solidnymi konstrukcjami o naprawdę dobrych opiniach wśród użytkowników.

Model Rodzaj silnika Wersja Cena
ALFA GIULIA 2.2 DIESEL 16v 150 KM MT6 RWD DIESEL GIULIA   139 000,0 zł
ALFA GIULIA 2.2  DIESEL 16v 150 KM AT8 RWD DIESEL GIULIA   149 000,0 zł
ALFA GIULIA 2.2  DIESEL 16v 150 KM MT6 RWD DIESEL SUPER   145 500,0 zł
ALFA GIULIA 2.2  DIESEL 16v 150 KM AT8 RWD DIESEL SUPER   155 500,0 zł
ALFA GIULIA 2.2  DIESEL 16v 180 KM MT6 RWD DIESEL SUPER   153 300,0 zł
ALFA GIULIA 2.2  DIESEL 16v 180 KM AT8 RWD DIESEL SUPER   163 300,0 zł
ALFA GIULIA 2.9  BENZYNA 24v V6 510 KM MT6 RWD BENZYNOWY QUADRIFOGLIO   359 000,0 zł

Alfa Romeo Giulia – gama silników

Silnik 2.2 Diesel nowej Giulii jest pierwszym silnikiem Diesel w historii Alfy Romeo wykonanym w całości z aluminium. Ten czterocylindrowy silnik ma układ wtryskowy najnowszej generacji MultiJet II z Injection Rate Shaping (IRS) i ciśnienie robocze 2000 bar. Turbosprężarka ze zmienną geometrią sterowana elektrycznie reprezentuje najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie mechaniki i minimalizuje czas reakcji, zapewniając jednocześnie korzyści pod względem wydajności. Komfort i przyjemność z jazdy zagwarantować ma przeciwbieżny wałek wyrównoważający.

Zobacz: Alfa Romeo Giulia – niska masa i świetne osiągi!

Nowy silnik 2.2 Diesel dostępny jest w dwóch wersjach: z mocą 180 KM przy 3750 obrotów/min. (maksymalny moment obrotowy to 450 Nm przy 1750 obrotów/min.) oraz 150 KM przy 4000 obrotów/min. (maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1500 obrotów/min). Obydwie wersje silnikowe można zestawić z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów lub z nową automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio tor poślizg 2016

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Benzynowy silnik 2.9 V6 BiTurbo o mocy 510 KM dostępny jedynie w topowej wersji Quadrifoglio, wyjątkowy pod względem technologii i osiągów silnik, stał się nowym punktem odniesienia marki. Inspirowany technologią i umiejętnościami technicznymi producenta Ferrari, silnik V6 BiTurbo benzyna wykonany jest w całości z aluminium, aby zredukować całkowitą masę samochodu, szczególnie tę przenoszoną na oś przednią i wytwarza moc 510 KM oraz moment obrotowy powyżej 600 Nm, zapewniając w ten sposób pierwszorzędne osiągi: maksymalną prędkość 307 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy i maksymalny moment 600 Nm. Dodatkowo, pomimo, że wartości mocy i momentu są rewelacyjne, 2.9 V6 BiTurbo benzyna o mocy 510 KM jest najlepszy w swojej klasie pod względem emisji spalin (198  gr/km CO2 z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów) i niesamowicie oszczędny jeśli chodzi o spalanie, dzięki sterowanemu elektronicznie systemowi dezaktywacji cylindrów.

Gama silników benzynowych ulegnie w przyszłości rozszerzeniu m.in. o motor 2.0 TBi o mocy 200 KM i jeszcze mocniejszą, 280-konną jego odmianę. 

Alfa Romeo Giulia – wyposażenie

Aby dorównać konkurentom Alfa Romeo wyposażyła Giulię nie tylko w nowoczesne rozwiązania mechaniczne, często niespotykane u konkurencji, ale także w wiele gadżetów poprawiających komfort i bezpieczeństwo jej pasażerów.

Wersja Giulia wybrane elementy wyposażenia standardowego

  1. silnik 2,2 Diesel 150 KM MT6
  2. silnik 2,2 Diesel 150 KM AT8
  3. 6 poduszek powietrznych
  4. panel środkowy czarny na desce rozdzielczej
  5. deska rozdzielcza jednokolorowa
  6. przycisk czarny „Start” na ramionach kierownicy
  7. tempomat (cruise control)
  8. klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  9. czujnik zmierzchu i deszczu
  10. hamulec elektroniczny
  11. system ostrzegania o najechaniu na poprzedzający pojazd (FCW)
  12. autonomiczny system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych
  13. zintegrowany system hamulcowy (IBS)
  14. system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu (LDW)
  15. system naprawczy fix/go
  16. koła ze stopów lekkich 16″
  17. zaciski hamulców w kolorze aluminium
  18. światła przeciwmgielne, przednie światła halogenowe z systemem DRL oraz tylne światła hamowania w technologii LED
  19. system Alfa DNA z 3 trybami jazdy
  20. system Audio Alfa Connect (radio z kolorowym wyświetlaczem 6,5″, mp3, port aux, bluetooth, 8 głośników, rotary pad)
  21. system start&stop
  22. pojedyncza chromowana końcówka rury wydechowej
  23. kierownica skórzana
  24. siedzenia pokryte tkaniną czarne.

Zobacz: BOR będzie mieć nowe limuzyny – Audi A8 L 4.0 TFSI

Wersja Super (ponad wersję Giulia )

  1. silnik 2,2 Diesel 150 KM MT6 i AT8
  2. silnik 2,2 Diesel 180 KM MT6
  3. silnik 2,2 Diesel 180 KM AT8
  4. deska rozdzielcza dwukolorowa
  5. koła ze stopów lekkich 17″
  6. nakładki progowe w wykończeniu aluminium
  7. siedzenia pokryte tkaniną i skórą (do wyboru 3 konfiguracje)

Wersja Giulia Quadrifoglio (ponad wersje Super)

  1. silnik 2,9 Benzyna 510 KM
  2. panel środkowy z włókna węglowego na desce rozdzielczej
  3. koła ze stopów lekkich 19″
  4. światła bi-xenon 35w + AFS + DRL
  5. system Alfa DNA PRO system Race
  6. poczwórna chromowana końcówka rury wydechowej
  7. kierownica sportowa skórzana spłaszczona
  8. nakładki progowe w wykończeniu aluminium Quadrifiglio
  9. obramowanie czarne szyb bocznych DLO
  10. mechanizm różnicowy LSD
  11. sportowy zderzak tylny z dyfuzorem
  12. czujnik parkowania przód i tył
  13. kamera cofania z liniami dynamicznymi
  14. zawieszenie sportowe Alfa Active Suspension
  15. system Alfa Chassis Domain Control (CDC)
  16. system Alfa Active Torque Vectroing
  17. przedni spoiler z systemem Alfa Active Aero
  18. deska rozdzielcza i panele boczne drzwi pokryte skórą
  19. podgrzewane dysze przednich reflektorów
  20. wloty powietrza w przednim zderzaku i masce samochodu
  21. czujnik stref martwego pola z liniami crossowymi
  22. siedzenia skóra w połączeniu z Alcantarą

Alfa Romeo Giulia – systemy wspomagania kierowania

Według  filozofii projektu nowej Giulii, kierowca powinien być zawsze  w centrum uwagi. Dlatego też wszystkie zastosowane systemy i technologie powinny wspierać kierowcę, dając mu poczucie spokoju, komfortu i maksymalnego bezpieczeństwa podczas jazdy. Forward Collision Warning (system ostrzegania przed kolizjami czołowymi), dzięki czujnikowi radarowemu oraz kamerze wmontowanej w przednią szybę, ostrzega kierowcę przed ewentualną kolizją z innym pojazdem lub przeszkodą znajdującą się na tym samym torze jazdy i ostrzega kierowcę lub pomaga mu w uniknięciu zderzenia, czy też minimalizuje jego skutki. Jeśli kierowca nie zareaguje, Autonomiczny System Hamowania Awaryjnego (AEB) z funkcją rozpoznawania pieszych hamuje automatycznie tak, aby uniknąć kolizji lub zmniejszyć jego następstwa.

Zobacz: Test Volvo S60 Polestar 3.0 T6

Dopełnieniem systemów wspomagania kierowcy jest wreszcie Lane Departure Warning (LDW), system, który ostrzega przed niezamierzonym zjechaniem z własnego pasa ruchu oraz Blind Spot Monitoring (BSM), asystent martwego pola montowany, dostępny, jako opcja, który monitorując poprzez czujniki obszar wokół samochodu, wspomaga kierowcę podczas zmiany pasa ruchu i wyprzedzania

Zobacz: Nowe Volvo S60 Polestar – silnik 2.0 Drive-E i 367 KM mocy

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności