Rekord toru Suzuka należy do nowego Renault Megane Trophy-R. To najszybsze auto tej klasy na japońskim obiekcie. Auto poprawiło czas okrążenia aż o ponad 3 sekundy. To kolejny tor, który padła łupem francuskiego hot hatcha. Wcześniej auto dowiodło swojej szybkości na Nurburgring i SPA-Francorchamps.
Limitowane Megane RS Trophy-R nie zwalnia tempa. Dokładnie 3 dni temu pobiło kolejny rekord toru w swojej klasie, tym razem na flagowym japońskim autodromie Suzuka. Wcześniej ustanowiło najlepszy czas na torze Nurburgring i SPA. I to mimo tego, że na tle konkurentów wcale nie posiada najmocniejszego silnika. Wręcz przeciwnie. Pod względem mocy wypada całkiem przeciętnie. Mocniejsze od Megane są np. Honda Civic Type-R, Golf R czy Audi RS3 lub Mercedes-AMG A45.
Renault Megane Trophy-R na torze Suzuka
Jest to jednak już tradycją, że topowe Megane RS Trophy-R nie zawdzięcza swoich osiągów wyłącznie mocy silnika. Została stworzona przez dedykowany zespół konstruktorów jako samochód wyścigowy, a jej twórcy skupili się na trzech głównych aspektach: maksymalnym zmniejszeniu masy (nawet o 130 kg w porównaniu do RS Trophy bez opcji), dopracowaniu aerodynamiki i radykalnej modyfikacji układu jezdnego (szczegóły techniczne opisaliśmy tutaj)
Zamiłowanie do wyczynów, takich jak rekordy okrążeń na torach Nürburgring i Spa-Francorchamps, jest siłą napędową Renault Sport. Teraz zaowocowało kolejnymi wyzwaniami. Nowe Megane RS Trophy-R ustanowiło nowy, oficjalny absolutny rekord, uzyskując wzorcowy czas w kategorii seryjnych samochodów kompaktowych na japońskim torze Suzuka, mierzącym 5,8 km długości i liczącym 18 zakrętów. Rekordowy czas okrążenia został osiągnięty 26 listopada przez Laurenta Hurgona, który ma już na koncie wiele innych rekordów za kierownicą kolejnych generacji tego modelu. Nowy rekord to 2’25’’454.
Zobacz: Renault Megane RS Trophy-R bije rekord toru Nurburgring!
Historia bicia rekordów przez Megane R.S. trwa już od ponad 10 lat i dotyczy w szczególności toru Nürburgring. Zapoczątkował ją rekord w kategorii seryjnych modeli przednionapędowych. Megane RS R26R pokonało okrążenie na pętli Nordschleife toru Nürburgring w czasie 8’17’’. Rekord został pobity trzy lata później ― w 2011 roku ― przez samochód drugiej generacji Megane RS w wersji Trophy, prowadzony przez kierowcę testowego Laurenta Hurgona (8’07’’97). W 2014 roku ten sam kierowca po raz pierwszy uzyskał czas poniżej 8 minut (7’54’’36) za sterami Mégane III R.S.Trophy-R.
To również on, za kierownicą nowego Megane RS Trophy-R uzyskał nowy, rekordowy czas 07’40’’100 na trasie pętli Nordschleife o długości liczącej 20,6 km (co odpowiada 07’45’’389 dla pełnego oficjalnego okrążenia, mierzącego 20,832 km). Nowy rekord wymagał trudnej walki o każdą kolejną sekundę. Laurent Hurgon pobił także rekord toru Spa-Francorchamps (02’48’’338), relacjonowany na żywo na kanale YouTube i Facebooku. Laurent Hurgon pobił kolejny rekord, tym razem na torze Suzuka w Japonii. Na antypodach, Renault Australia również bije rekord okrążenia w kategorii modeli przednionapędowych na torze o długości 4,95 km, usytuowanym na terenie kompleksu Bend Motorsport Park. Za kierownicą seryjnego Megane RS Trophy-R zasiadł kierowca James Moffat zespołu Gary Rogers Motorsport, uzyskując rekordowy czas 2’14’’316. Gary Rogers startuje w rajdzie TCR Australia za kierownicą Megane RS TCR przygotowanego przez Vukovic Motorsport.
Megane RS Trophy-R jest oferowane na świecie w numerowanej, limitowanej serii 500 egzemplarzy, na rynek polski przeznaczonych jest 12 sztuk tego samochodu. Cena modelu to 240 000 zł.
Dodaj komentarz