Elektryczny Jeep Avenger ma problem z działaniem systemu eCall. Z tego powodu rusza akacja serwisowa, mająca na celu wyeliminować usterkę. Do polskich serwisów musi trafić prawie 150 samochodów.
System eCall, który ma na celu nawiązań kontakt z pasażerami pojazdu w chwili, gdy ten ulegnie wypadkowi. Jeśli stan poszkodowanych będzie na tyle poważny, że nie będą oni w stanie samodzielnie przekazać informacji o zaistniałym zdarzeniu, służby ratunkowe mają automatycznie namierzyć pojazd i wysłać do niego służby ratunkowe. Rozwiązanie to działa bowiem w oparciu o numer alarmowy 112 i rejestruje dane z czujników (m.in. zderzeniowych) pojazdu. Gdy dojdzie np. do odpalenia poduszek, system samoczynnie zainicjuje kontakt z kierowcą pojazdu.
Jeep Avenger wzywa na serwis
Przedsiębiorca FCA Poland S.A. z siedzibą w Bielsku-Białej powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Jeep Avenger BEV, wyprodukowanych w Polsce, wyposażonych w opcję eCall, urządzenie może komunikować się z kierowcą wyłącznie w języku francuskim, dopóki pomoc nie odpowie na wezwanie.
Akcja serwisowa obejmie w Polsce 149 elektrycznych Jeepów Avengerów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych akcją zostaną powiadomieni o konieczności aktualizacji oprogramowania modułu nadzoru częstotliwości radiowej (BSRF). Aktualizacja przeprowadzona będzie zdalnie za pomocą funkcji Over The Air (OTA). Zdalnie będzie dokonane sprawdzenie, czy aktualizacja została pomyślnie zainstalowana, a w razie potrzeby nastąpi ponowny kontakt z klientem.
Zobacz: System eCall – obowiązkowe wyposażenie aut od kwietnia 2018 roku!
Dodaj komentarz