Grupa Volkswagen przeprowadza reorganizację swojego systemu zaopatrzenia w części elektroniczne i półprzewodniki, aby zapewnić długoterminowe dostawy i utrzymać przewagę technologiczną oraz konkurencyjność. W ramach tego procesu Grupa opracowała nową strategię zaopatrzenia w części zawierające komponenty elektroniczne.
Według słów Dirka Grosse-Loheide’a, członka zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe ds. zakupów oraz członka zarządu Grupy Volkswagen, skupienie się na przejrzystości w łańcuchu dostaw półprzewodników i dokładnej wiedzy na temat używanych komponentów, pozwoli na lepsze oszacowanie światowego popytu i dostępności tych części. To z kolei umożliwi lepsze zarządzanie ryzykiem, wczesne wykrywanie potencjalnych problemów z dostawami i ich unikanie. W przypadku kluczowych półprzewodników oraz planowanych rozwiązań Grupy Volkswagen będzie się polegać na bezpośrednich zakupach od producentów półprzewodników. Wcześniej, komponenty elektroniczne, takie jak jednostki sterujące, były zamawiane u dostawców, którzy mieli wolność wyboru używanych części. Teraz Grupa Volkswagen będzie w ścisłej współpracy z głównymi dostawcami, aby precyzyjnie określić, jakie półprzewodniki i inne komponenty elektroniczne należy używać.
System zarządzania dostawami półprzewodników
Nowy system będzie wdrożony we wszystkich markach Grupy, a nad jego realizacją czuwać będzie specjalny Komitet Pozyskiwania Półprzewodników, w którego skład wejdą przedstawiciele działów zaopatrzenia i rozwoju marek, Volkswagen Group Components oraz CARIAD. Ta większa przejrzystość w dostawach półprzewodników pozwoli szybko znaleźć i zastosować alternatywne komponenty w razie problemów z dostawami. Co więcej, ograniczenie liczby różnych wariantów wyposażenia samochodów przyczyni się do mniejszej złożoności oprogramowania, co jest kolejnym korzystnym efektem, jak tłumaczy Karsten Schnake, członek zarządu ds. zakupów w Skoda Auto i lider grupy zadaniowej COMPASS (Cross Operational Management Parts & Supply Security).
Zobacz: Test Volkswagen Arteon eHybrid
Półprzewodniki odgrywają kluczową rolę w przemyśle motoryzacyjnym, stanowiąc nie tylko podstawę produkcji, ale również napędzając innowacje i umożliwiając wprowadzanie nowych produktów na rynek. Rosnący popyt na półprzewodniki jest wynikiem rosnącej elektryfikacji pojazdów oraz rozpowszechnienia systemów wspomagających kierowcę, które zmierzają w kierunku pełnej autonomii. W miarę postępujących innowacji, półprzewodniki stają się coraz bardziej niezbędne, podczas gdy popyt na bardziej standardowe komponenty pozostaje stabilny lub nieznacznie rośnie.
Inicjatwa COMPASS
Pandemia COVID-19 i związany z nią kryzys półprzewodnikowy wciąż pozostawiają swoje ślady. W celu przeciwdziałania tym wyzwaniom i zapewnienia ciągłości dostaw komponentów, Grupa Volkswagen wprowadziła inicjatywę COMPASS na początku 2022 roku. Inicjatywa ta początkowo skupiła się na zabezpieczaniu oprogramowania pojazdów. W oparciu o wnioski wyciągnięte z tego kryzysu, zidentyfikowano strategiczne obszary działania i opracowano rozwiązania długoterminowe.
Zobacz: Bosch zwiększa inwestycje w półprzewodniki do 400 mln euro!
Dodaj komentarz