Która marka Premium sprzedaje najwięcej samochodów w Polsce? Mercedes-Benz! Co więcej Mercedesów w Polsce sprzedaje się więcej niż aut wielu popularnych marek. Które modele sprzedają się najlepiej?
Nie da się ukryć, że w 2018 roku Mercedes-Benz był niekwestionowanym liderem pod względem sprzedaży w segmencie Premium w Polsce. Na polskie drogi wyjechało ponad 20 tysięcy samochodów osobowych marki Mercedes-Benz co po raz kolejny pozwoliło niemieckiemu potentatowi zająć pierwsze miejsce w segmencie. Modele Mercedesa okazały się liderami w większości klas – w tym, tradycyjnie, w segmencie pojazdów luksusowych oraz SUV-ów.
Sprzedaż aut marki Mercedes-Benz w Polsce w 2018 roku
Analizując sprzedaż samochodów Premium nie da się nie dostrzec ogromnego wzrostu zainteresowania samochodami z gwiazdą na masce. I to zainteresowania, które trwa już od kilku lat! Od stycznia do grudnia 2018 r. zarejestrowano w Polsce 20 129 nowych aut osobowych Mercedes-Benz (nie licząc osobowych wersji pojazdów użytkowych), a to oznacza aż 22% wzrost sprzedaży w stosunku do 2017 roku. Dla porównania, cały polski rynek motoryzacyjny wzrósł w czasie o 9,4%. W efekcie ubiegłoroczny udział marki spod znaku trójramiennej gwiazdy w sprzedaży nowych samochodów w naszym kraju zwiększył się o prawie 0,5%, z 3,53 do 3,97%.
W samym grudniu Mercedes-Benz dostarczył polskim nabywcom prawie 2500 aut osobowych, o 6,5% więcej niż przed rokiem – i osiągnął taki wynik pomimo ogólnych spadków (cały polski rynek wyhamował o 5,5%). Oczywiście warto zauważyć, że w pewnym stopniu dynamika sprzedaży w ostatnich tygodniach 2018 roku była podyktowana zmianami w zasadach rozliczeń samochodów firmowych, to przewaga Mercedesa nad dwiema najbardziej konkurencyjnymi markami aut premium jest bezsprzeczna i w całym 2018 roku wyniosła, odpowiednio, 4,5 tys. (BMW 15077 szt.) oraz blisko 5,5 tys. (Audi 14276 szt.) samochodów.
Najczęściej kupowane marki aut w Polsce TOP10
Mercedes-Benz nie tylko po raz kolejny zajął miejsce lidera segmentu aut premium w Polsce, ale utrzymał 10. miejsce w rankingu sprzedaży wszystkich marek samochodów osobowych. To m.in. zasługa silnej gamy modelowej oraz całej parady nowości: począwszy od najnowszej Klasy A z inteligentnym asystentem głosowym „Hej Mercedes”, przez odnowioną Klasę C, aż po zupełnie nowe wcielenie kultowej Klasy G oraz czterodrzwiową odmianę rasowego coupe AMG GT.
Sprzedaż aut w Polsce w 2018 roku | ||
Lp. | Marka | Sprzedaż (egz.) |
1 | Skoda | 68 637 |
2 | Volkswagen | 55 130 |
3 | Toyota | 55 062 |
4 | Opel | 33 789 |
5 | Ford | 31 033 |
6 | Renault | 25 520 |
7 | Dacia | 24 561 |
8 | Kia | 24 371 |
9 | Hyundai | 22 474 |
10 | Mercedes | 20 403 |
W 2018 roku osobowe modele Mercedes-Benz zajmowały pozycje liderów w większości segmentów rynku. Prawdziwymi bestsellerami były SUV-yz gwiazdą: modele GLC i GLC Coupe okazały się najchętniej wybieranymi modelami producenta ze Stuttgartu (łącznie 4752 szt., czyli prawie 23% sprzedaży).
Polacy kupują ekskluzywne modele Mercedesa
Co istotne, polski rynek wyróżnia się dużym potencjałem, jeśli chodzi o zainteresowanie najbardziej luksusowymi i sportowymi modelami Mercedes-Benz. W 2018 roku był dziesiątym na świecie i drugim w Europie, jeśli chodzi o liczbę dostarczonych egzemplarzy Klasy S sygnowanej przez ekskluzywną markę Mercedes-Maybach. Ponadto Polska zajęła czwarte miejsce w Europie pod względem wolumenu samochodów Mercedes-AMG. Sam polski rynek awansował na 15 lokatę wśród największych rynków zbytu dla marki na świecie.
Zobacz: Nowy Mercedes-Benz CLA i jego pierwsze zdjęcia!
ten zółty mercedes AMG GT jest po prostu niesamowity. szkoda że jemu nie zrobiliście takiego pełnego test 😉