Volkswagen Arteon R-Line Edition dołączył do gamy modelu. To designerska wersja z bogatym wyposażeniem i mocnymi silnikami. Czym wyróżnia się na tle innych wersji? Oto kilka słów od Volkswagena.
Do oferowanego dotychczas w usportowionej, limitowanej wersji R-Line Edition modelu Passat Variant, dołączyła topowa limuzyna Volkswagena. Arteon R-Line Edition ma bogate wyposażenie seryjne jakiego w takim zestawieniu nie znajdzie się w innych wersjach modelu. Dwubarwne nadwozie – lakierowane w szarym kolorze „Mondstein” z czarnym dachem – zarezerwowano wyłącznie dla wersji specjalnej Arteona. Stylistykę zewnętrzną auta wzbogacają dedykowane wersji R-Line Edition 20-calowe, czarne obręcze kół typu „Rosario” z lekkich stopów z połyskiem oraz przyciemniane szyby z tyłu.
Do ekskluzywnego wystroju nadwozia dopasowano wnętrze auta. Dominują w nim skórzane elementy wchodzące w skład „pakietu Nappa”. Co więcej, indywidualny charakter kabinie Arteona R-Line Edition można nadać wybierając kolor stylowego podświetlenia wnętrza. System multimedialny Discover Pro oprócz nawigacji ma też systemy Wireless App Connect i obsługi głosowej, a także technologię cyfrowego odbioru radia DAB+. Discover Pro i cyfrowy zestaw wskaźników tworzą tzw. Digital Cockpit. Dzięki systemowi Keyless Access samochód można otworzyć, zamknąć, a także uruchomić silnik nie wyjmując kluczyka z kieszeni.
Systemy bezpieczeństwa
Komfort i bezpieczeństwo zwiększają montowane seryjnie zaawansowane systemy wchodzące w skład „pakietu innowacyjnego” takie jak:
- Area View – wyposażony m.in. w znajdującą się z tyłu kamerę – pozwala obserwować otoczenie samochodu i ułatwia manewrowanie,
- system wspomagania parkowania Park Assist;
- system rozpoznawania znaków drogowych Sign Assist,
- Side Assist Plus wspomagający kierowcę podczas zmiany pasa ruchu, Front Assist, który monitoruje przestrzeń przed autem oraz aktywny tempomat zwiększają bezpieczeństwo jazdy w gęstym ruchu sprawiając, że dalekie podróże stają się jeszcze bardziej komfortowe i bezpieczne.
Najciekawsze kwestie dotyczą jednak układu napędowego. Bo choć gama opiera się na znanych silnikach, to wersja R-line Edition jest bardziej nastawiona na sportową jazdę.
Volkswagen Arteon R-line Edition – silniki
Silniki Arteona R-Line Edition dobrano tak, by odpowiadały sportowemu charakterowi Gran Turismo. Kierowcy mają więc do wyboru cztery najmocniejsze jednostki napędowe, jakie w ogóle są oferowane do Arteona. Wszystkie mają po cztery cylindry, pojemność dwóch litrów i wszystkie współpracują z 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią. Ofertę otwierają benzynowy 2.0 TSI oraz turbodiesel 2.0 TDI – każdy o mocy 190 KM. Arteon R-Line Edition z najmocniejszym silnikiem Diesla osiąga moc 240 KM i jest wyposażony w napęd na cztery koła. W najmocniejszej odmianie pod maską Arteona R-Line Edition pracuje jednostka 2.0 TSI 272 KM. Także i ona wyposażona w napęd czterech kół 4MOTION. Do wymogów wersji specjalnej dopasowano ponadto działanie systemu ESC, który można wyłączyć, tak jak w sportowych modelach spod znaku „R”. To cieszy.
W Arteonie R-Line Edition zamontowano adaptacyjne zawieszenie DCC w najnowszej wersji, obniżone o 20 mm. Umożliwia ono (oprócz trybów Comfort, Normal, Sport i Individual) płynną regulację tłumienia amortyzatorów od ustawienia Comfort+ do Sport+. Także z tego powodu limitowany model specjalny jest szczególnie dynamicznym autem przeznaczonym do dalekich podróży. Arteona R-Line Edition można zamawiać już teraz w cenie od 205 090 zł (wersja 2.0 TSI o mocy 140 kW/190 KM).
Dodaj komentarz