REKLAMA

Valiant czyli Aston Martin zaprojektowany pod Fernando Alonso

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Aston Martin · Dodane: 27 czerwca 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Aston Martin prezentuje Valianta, limitowaną edycję torowego auta z homologacją drogową, którego tworzenie doglądał Fernando Alonso. Powstanie mniej niż 40 egzemplarzy tego samochodu i wszystkie są już podobno sprzedane.

Valiant został stworzony na zamówienie Fernando Alonso, dwukrotnego mistrza świata Formuły 1 i kierowcy zespołu Aston Martin Aramco Formula One Team. Alonso współpracował ściśle z zespołem Q by Aston Martin nad projektem tego samochodu, licząc na stworzenie auta dopasowanego pod jego styl jazdy. Wyścigowego, a przy tym nadające się do jazdy na publicznych drogach.

Aston Martin Valiant

Valiant został zaprojektowany z myślą o minimalizacji masy i maksymalizacji osiągów. Pod maską pracuje benzynowy silnik V12, który generuje 745 KM i moment obrotowy 753 Nm. Ma dwie turbosprężarki, pojemność 5,2 litra, a do tego przekazuje moc na tylne koła poprzez manualną skrzynię biegów. Choć producent nie zdradza osiągów, to raczej mówimy o ultra-szybkim pojeździe, o czym świadczy system hamulcowy i podwozie Valianta.

Aston Martin Valiant wyposażony jest w efektowny mechanizm sterujący pracą manualnej skrzyni biegów. 

Auto wyposażono w hamulce Carbon Ceramic o wymiarach 410 mm x 38 mm z przodu i 360 mm x 32 mm z tyłu. Tylna rama pomocnicza, wykonana w technologii druku 3D, zmniejsza masę o 3 kg, a obudowa wału napędowego z magnezu redukuje masę centralną o 8,6 kg. Valiant jest wyposażony w 21-calowe koła magnezowe z oponami 275/35 z przodu i 325/30 z tyłu, które z jednej strony redukują masę nieresorowaną o 14 kg, a z drugiej poprawiają reakcję układu kierowniczego. Akumulator litowo-jonowy w wersji motorsportowej obniża wagę pojazdu o dodatkowe 11,5 kg.

Zawieszenie i sportowa klatka bezpieczeństwa

System zawieszenia Valianta wykorzystuje zaawansowane amortyzatory Multimatic Adaptive Spool Valve (ASV), które mogą dostosowywać każdy amortyzator do jednej z 32 krzywych tłumienia w czasie krótszym niż sześć milisekund. To rozwiązanie zapewnia niemal nieograniczone możliwości dostrajania charakterystyki jazdy i prowadzenia.

Wnętrze Valianta zostało zaprojektowane z myślą o funkcjonalności i bezpieczeństwie. Samochód jest standardowo wyposażony we wbudowaną półklatkę bezpieczeństwa wraz z wykonanymi na zamówienie fotelami Recaro Podium. Stalowa półklatka stanowi punkt zaczepienia umożliwiający montaż 4-punktowych uprzęży wyścigowych, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo podczas ekstremalnej jazdy. Fotele Recaro Podium oferują wyjątkowe podparcie boczne i barkowe, a innowacyjne wkładki z pasywną wentylacją klatki piersiowej zwiększają komfort.

Alonso numerem jeden

Wygląd nowego Aston Martina budzi duże kontrowersje, ale Valiant ma przekonywać do siebie głównie stylem prowadzenia. Pierwszym właścicielem limitowanego do 38 sztuk pojazdu będzie Fernando Alonso. I choć producent nie podaje jednak ceny tej sportowej maszyny, to i tak wszystkie egzemplarze zostały już sprzedane.

Zobacz: Manualna skrzynia biegów zniknie z aut Aston Martina do 2022 roku!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności