REKLAMA

Porsche Macan z nowym silnikiem turbo

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 9 marca 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Porsche Macan otrzyma nowy, tym razem rzędowy silnik z turbodoładowaniem. Motor ten będzie najsłabszą jednostką benzynową dostępną w tym modelu. W przeciwieństwie do pozostałych silników będzie też miał najmniej cylindrów, zaledwie cztery. Nie oznacza to jednak, że będzie rozczarowywał osiągami, wręcz przeciwnie. W końcu to Porsche.

Każdy kto miał okazję sprawdzić na drodze nowego Macana, rozumie dlaczego model ten jest znacznie droższy od Audi Q5, na bazie którego został stworzony. Świetne osiągi i rewelacyjne prowadzenie w połączeniu z porządnie wykończonym wnętrzem, robią wrażenie. Do tej pory Macan dostępny był w jednej z czterech wersji:

  1. Porsche Macan S (V6 biturbo 340 KM)
  2. Porsche Macan S Diesel (V6 turbo 258 KM)
  3. Porsche Macan GTS (V6 biturbo 360 KM)
  4. Porsche Macan Turbo (V6 biturbo 400 KM)

Porsche Macan z nowym 4-cylindrowym silnikiem

Teraz Porsche poszerza gamę silnikową modelu Macan o nowy, turbodoładowany motor. Jednostka napędowa o pojemności 2,0-litrów osiąga moc 252 KM (185 kW) w zakresie od 5000 do 6800 obr./min i, tak jak pozostałe dostępne silniki, standardowo współpracuje z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową PDK. Mocny silnik w połączeniu z szybką skrzynią biegów to gwarancja świetnych osiągów. Macan rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono czas ten zostaje dodatkowo skrócony do 6,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 229 km/h. Zdaniem producenta średnie spalanie ma kształtować się na poziomie od od 7,2 do 7,4 l/100 km.

Zobacz: Nowe Porsche Macan GTS – silnik biturbo i jeszcze lepsze osiągi

Wbrew temu co sugerują podstawowe parametry silnika nowego Macana, nie jest to konstrukcja identyczna jak w przypadku tej stosowanej w nowym Porsche 718 Boxster. Jej cylindry umieszczone są bowiem w rzędzie, jeden za drugim, w pozycji pionowej. Motor wyposażony jest w bezpośredni wtrysk benzyny, układ zmiennych faz rozrządu oraz chłodnicę powietrza doładowującego czyli intercooler. Turbosprężarka generuje ciśnienie doładowania sięgające 2 barów. System VarioCam Plus bezstopniowo reguluje położenie wałków po stronie ssącej i wydechowej, kontroluje też wznios zaworów wydechowych. Wysoki maksymalny moment obrotowy – 370 Nm, dostępny w przedziale 1600-4500 obr./min, pozwala na przykład na szybkie przeprowadzanie manewrów wyprzedzania.

Zobacz: Porsche 718 Cayman i Boxster z 4-cylindrowymi silnikami

Ab zapewnić lepszą trakcję w trakcie gwałtownego przyspieszania, Macan standardowo wyposażony jest w napęd wszystkich kół i system Porsche Traction Management (PTM).  W połączeniu ze sportowo zestrojonym zawieszeniem i precyzyjnym układem kierowniczym auto ma gwarantować świetne prowadzenie nawet na krętych odcinkach dróg. Jako opcja dostępne jest zawieszenie pneumatyczne z kontrolą prześwitu oraz adaptacyjnymi amortyzatorami PASM.

Różnice w wyglądzie

Wizualnie nowy, bazowy model różni się od pozostałych wersji Macana jedynie detalami. Z zewnątrz odróżniają go czarne obramowania bocznych szyb w kolorze, ukryte za 18-calowymi obręczami zaciski hamulcowe w tym samym kolorze oraz dwie pojedyncze końcówki układu wydechowego ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Wiele standardowych elementów odpowiada tym z modelu S – przykładowo, Macan jest wyposażony w komfortowe fotele z 8-kierunkową regulacją po stronie kierowcy, środkowe panele siedzeń z alcantary, najnowszą generację systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM), system kontroli pasa ruchu oraz elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika.

Zobacz: Sprzedaż samochód Porsche w Polsce – rok 2015

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności