Porsche Macan GTS otrzymał podwójnie doładowany silnik o mocy 360 KM. W gamie plasuje się pomiędzy wersją S a Turbo. Czym jeszcze różni się od obu modeli?
Pod maską najnowszego Porche Macan GTS zagościł podwójnie doładowany silnik 3.0 V6 o mocy 360 KM bazujący na motorze z wersji S. Zbudowany został on w oparciu o aluminiowy blok i głowicę. I wyposażony w zmienne fazy rozrządu VarioCam Plus. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 500 Nm i dostępny w zakresie 1650-4000 obr./min przenoszony jest na wszystkie cztery koła (Porsche Traction Management) poprzez dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów PDK.
Zobacz: Porsche Cayman GT4 Clubsport – wersja na tor wyścigowy
Porsche Macan GTS: zawieszenie
Przeprojektowane zawieszenie, oparte z przodu na aluminiowej, 5-wahaczowej konstrukcji a z tyłu na układzie wielowahaczowym (tzw. trapezowym), ma jeszcze lepiej sprawdzać się podczas sportowej jazdy.
Porsche Macan GTS: hamulce
Temu samemu służyć maja wzmocnione hamulce, oparte z przodu na 360-milimetrowym, a z tyłu na 330-milimetrowych tarczach hamulcowe. Dla większej efektywności działania przednie wyposażone w 6-tłoczkowe zaciski. Auto porusza się na 20-calowych kołach obutych z przodu w opony o rozmiarze 265/45 a z tyłu w 295/40.
Zobacz: Volkswagen odkupi auta z wadliwymi silnikami 1.6 TDI EA189?
Porsche Macan GTS: osiągi
Porsche Macan GTS nie będzie lekkim SUV-em. Potężny silnik i stały napęd na cztery koła robią swoje. Minimalna masa auta sięga 1895 kg (DIN). Mimo sporej masy, osiągi Macana GTS można uznać, za bardzo dobre. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje mu 5,2 s (5,0 z pakietem Sport Chrono), a 0-160 km/h auto rozpędza się w 12,5 s (12,3 z pakietem Sport Chrono). Pokonanie 1000 m ze startu zatrzymanego zajmuje mu 25,0 s (24,7 s z pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna Porsche Macana GTS jest równa 256 km/h.
Zobacz: Czy silniki 3.0 TDI Porsche i Audi także nie spełniają norm emisji spalin?
Wersja GTS nowego Macana wyróżnia się także za sprawą lśniącego wykończenia powyżej górnego przetłoczenia błotników i drzwi oraz matowego w dolnych partiach nadwozia. Oprócz tego po raz pierwszy w tym modelu można wyposażyć go w reflektory w technologii LED Porsche Dynamic Light System Plus.
We wnętrzu GTS-a można rozpoznać po specjalnych fotelach i głośniej słyszalnej pracy wydechu. Cechą rozpoznawczą jest także debiutujący w tym właśnie modelu system łączności i rozrywki PCM z dotykowym wyświetlaczem, który zdaniem producenta jest zdecydowanie łatwiejszy w obsłudze.
Dodaj komentarz