Honda Civic Type R doczekała się lżejszej wersji Limited Edition, która trafi w gusta osób lubiących weekendową jazdę po torze. Kute felgi, niższa masa, sportowe ogumienie, zmodyfikowane nastawy amortyzatorów, a do tego limitowana produkcja. Niestety ma też i takie cechy, które zniechęcą do zakupu przeciętnego klienta. Czym dokładnie się różni wersja Limited Edition od pozostałych w gamie? Zobaczcie sami.
Opracowany pod kątem uzyskiwania jak najlepszych czasów na torze wyścigowym, nowy Civic Type-R Limited Edition został zaprojektowany i skonstruowany jako najbardziej dynamiczny hatchback z napędem na przednie koła, dostępny na rynku. Dzięki nowym, lekkim komponentom i „odchudzeniu” zorientowanego na kierowcę wnętrza, jest to najbardziej ekstremalna wersja kultowego Civica Type-R, jaka kiedykolwiek powstała. Jednocześnie z tą odmianą Honda pokazała nieco łagodniejszą wersję Type-R Sport Line.
Honda Civic Type-R Limited Edition – bliżej toru wyścigowego
Tylko 100 z nich zostanie zbudowanych z przeznaczeniem na rynek europejski, a każdy z tych samochodów pozwoli wykorzystać absolutnie do maksimum dynamikę i osiągi Civica Type-R. Nową wersję Limited Edition wyposażono w lekkie 20-calowe, kute obręcze kół firmy BBS z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2, które zostały zaprojektowane z myślą o szybkiej jeździe po torze i wyjątkowych osiągach na zwykłej drodze. Zmodyfikowane amortyzatory pozwalają optymalnie wykorzystać taki zestaw kół i opon, a nowa kalibracja układu kierowniczego zapewnia maksymalną kontrolę i wyczucie drogi.
Aby podkreślić bezkompromisowy charakter tego modelu, Civic Type-R Limited Edition otrzymał wyjątkowy kolor „Sunlight Yellow” oraz ciemną chromowaną plakietkę Civic z tyłu. Dzięki dodaniu kontrastowego, czarnego malowania dachu, lusterek bocznych i wlotu powietrza na masce, odważna kolorystyka odzwierciedla sportowe dziedzictwo Hondy i sprawia, że Civic Type-R Limited Edition jest unikalną propozycją w segmencie najszybszych hatchbacków. Widząc żółtego Type-R możesz być pewny, że za jego kierownicą siedzi absolutny purysta samochodowy, który zrezygnował ze wszelkich kompromisów.
Wnętrze Civica Type-R Limited Edition nawiązuje do innych sportowych modeli Hondy: czerwone kubełkowe fotele, czerwona kierownica obszyta Alcantarą i łezkowa gałka zmiany biegów to elementy jakie spotkać można też w wersji GT. Każdy egzemplarz posiada dodatkową tabliczkę znamionową z numerem seryjnym limitowanej edycji. Ale to właśnie wnętrze jest tym elementem, które przeszło rewolucję, której wielu nie zaakceptuje.
Honda Civic Type R Limited Edition – zmiany techniczne
W samochodzie zorientowanym na wyniki uzyskiwane na torze wyścigowym, ważna jest niska masa. Z tego powodu Honda Civic Limited Edition ma częściowo usunięte elementy wyposażenia, która stanowią niepotrzebny balast, jak system informacyjno-rozrywkowy i klimatyzacja. Z tego samego powodu zrezygnowano z materiałów dźwiękochłonnych w podsufitce, drzwiach bagażnika, przednim zderzaku i desce rozdzielczej. Limited Edition ma o 47 kg mniejszą masę w porównaniu z Type-R w specyfikacji GT. W przeciwieństwie do przeznaczonych do jazdy po torach wyścigowych hatchbacków innych marek, Limited Edition zachował tylne siedzenia i codzienną użyteczność, z której zawsze słynął każdy Civic.
Po raz pierwszy w samochodach Hondy pojawił się nowy, wydajny rejestrator danych, przeznaczony tylko dla modeli Type-R. Nazywa się on Honda LogR i jest systemem łączącym komputer pokładowy i czujniki Type-R ze smartfonem w celu przesyłu danych. Układ ten pomagać ma monitorować i rejestrować różne parametry jazdy. System posiada trzy główne funkcje: monitor osiągów, tryb rejestracji parametrów oraz tryb automatycznej oceny. Podczas jazdy, cała interakcja z rejestratorem Honda LogR odbywa się poprzez ekran systemu audio. Zarówno tryb Log, jak i tryb Auto Score oferują bardziej dogłębną analizę poprzez smartfon, włącznie z danymi z poprzednich jazd, uzyskiwanymi osiągami i odtworzeniami przejazdów przy użyciu map Google oraz szczegółowych informacji o zachowaniu pojazdu. To rozwiązanie podobne do R.S Monitora z Renault Megane R.S.
Silnik i osiągi katalogowe bez zmian!
Nowy model Limited Edition zachowuje mocny, 2-litrowy silnik VTEC Turbo z modelu Type-R. Maksymalna moc napędu wynosi 320 KM przy 6500 obr./min, natomiast maksymalny moment obrotowy 400 Nm występuje w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa tylko 5,7 sekundy. Sprzedaż 100 egzemplarzy Type-R Limited Edition w Europie rozpocznie się latem 2020 roku, a ceny zostaną ogłoszone bliżej daty wprowadzenia na rynek. Oprócz tej wersji Type-R doczekał się także odmiany o łagodniejszym charakterze, ale równie mocnym silniku:
Zobacz: Honda Civic Type R Sport Line – łagodniejsza wersja nie tylko z wyglądu!
Honda Civic Type-R Limited Edition i jej cena
Na chwilę obecną polski oddział Hondy nie przedstawił cennika tej wersji dla naszego rynku. Wiemy już jednak, że w Wielkiej Brytanii model ten kosztować będzie 39 995 funtów. A to oznacza, że ten limitowany do 100 egzemplarzy model będzie sporo droższy od wersji GT, która na wyspach kosztuje 32 305 funtów. Różnica w cenie sięga zatem 7690 funtów czyli aż 38 404 zł ! (przy kursie 4,99 zł). W Polsce model ten może zatem kosztować blisko 200 tysięcy złotych! Jest to zatem kolejne auto sportowe z serii „mniej za więcej”, za którym nie jeden będzie się oglądał na drodze.
Bez klimy to już meczarnia. Nie odważył hm się na takie auto.
I nagle Megane Trophy-R robi się takie malutkie 😀 piękny kolor