
Toyota GR Yaris z silnikiem 280 KM i napędem GR FOUR jest dostępna w salonach w ostatnich egzemplarzach z 2024 roku. To jedna z ostatnich okazji na zakup sportowego hot hatcha z automatyczną skrzynią GAZOO Racing Direct przed zmianami wynikającymi z nowych norm emisji spalin.
W salonach Toyoty dostępne są ostatnie sztuki sportowego modelu GR Yaris w wersji z silnikiem o mocy 280 KM, napędem na cztery koła GR FOUR oraz automatyczną, 8-biegową skrzynią GAZOO Racing Direct. Auta oferowane są z rabatem wynoszącym 30 tys. zł, dzięki czemu cena startowa wynosi obecnie 208 900 zł.
Toyota GR Yaris z automatyczną skrzynią biegów
Toyota GR Yaris to jeden z nielicznych hot hatchy, które zachowały charakter klasycznych samochodów sportowych. Pod maską pracuje turbodoładowany, trzycylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra, generujący 280 KM i 390 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka powstała z myślą o motorsporcie, a sam samochód tworzono we współpracy z kierowcami rajdowymi Toyoty. Napęd GR FOUR uzupełniono o przedni i tylny mechanizm różnicowy Torsen LSD, a klienci mają do wyboru szybkie 8-biegowe automaty GAZOO Racing Direct lub klasyczną, 6-biegową skrzynię manualną.
Zobacz: Rusza Toyota GR CUP 2025 – oto harmonogram zawodów
W kabinie uwagę zwraca nisko osadzona pozycja za kierownicą, cyfrowe zegary 12,3”, a także kokpit przypominający konstrukcje znane z aut rajdowych. Dodatkowe sportowe akcenty to m.in. aluminiowe nakładki na pedały i progi. Na zewnątrz charakter auta podkreślają 18-calowe felgi aluminiowe, dach z kompozytów wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP), bezramkowe drzwi czy czerwone zaciski hamulców.
Ostatnie sztuki GR Yarisa z automatem?
Obecnie dostępnych jest zaledwie 12 egzemplarzy z 2024 roku produkcji, wyposażonych w silnik 280 KM i przekładnię automatyczną. To ostatnia okazja do zakupu wersji z tym rozwiązaniem, ponieważ od 2025 roku, po dostosowaniu do nowych norm emisji, skrzynia GAZOO Racing Direct nie będzie już montowana. Wersja Dynamic z automatem kosztuje 208 900 zł (po rabacie 30 tys. zł). W standardzie wyposażono ją m.in. w dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, inteligentny kluczyk, cyfrowe zegary 12,3”, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dotykowym, nawigację Connected z trybem offline i 4-letnim pakietem transmisji danych.

Toyota GR Yaris i automatyczna skrzynia biegów? Wbrew pozorom wielu fanów hot hatchy właśnie na to liczyło w pierwszych latach sprzedaży tego modelu.
Dla tej odmiany przygotowano opcjonalny pakiet VIP (dopłata 16 tys. zł), obejmujący m.in. 18-calowe kute felgi aluminiowe, system nagłośnienia JBL z ośmioma głośnikami, podgrzewaną kierownicę i fotele, a także rozbudowane systemy wspomagające kierowcę: czujniki parkowania z przodu i z tyłu (ICS), monitorowanie martwego pola (BSM), asystenta bezpiecznego wysiadania (SEA) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA). GR Yaris w wersji z manualną, 6-biegową skrzynią kosztuje od 197 900 zł, również z uwzględnieniem rabatu w wysokości 30 tys. zł.
Zobacz: Sportowa Toyota GR Corolla będzie produkowana w Europie
Dodaj komentarz