Nowe Subaru BRZ z roku modelowego 2017 otrzyma szereg usprawnień. Zwiększona zostanie jego moc, poprawione będzie zawieszenie i skrzynia biegów. Zmiany dotkną także jego wygląd zewnętrzny oraz detale w kabinie. Jakie inne korzyści przyniesie lifting Subaru BRZ?
Subaru BRZ to bliźniaczy model Toyoty GT86. Choć w powszechnej opinii oba auta uważane są za identyczne, to jednak niektóre ich elementy są inne. Różnice dotyczą przede wszystkim ich zawieszenia. Subaru jest nieco sztywniejsze a przez to lepiej pokonuje ciasne zakręty. Oba samochody to jednak fantastyczne maszyny, cenione za niesamowitą łatwość w jeździe w kontrolowanym poślizgu.
Zobacz: Facelifting Toyoty GT86 – zmiany i nowości
Z zewnątrz odświeżone Subaru BRZ można poznać po nowych felgach, inaczej zaprojektowanych zderzakach i progach oraz po nowych reflektorach z diodami LED (zarówno przednich jak i tylnych). W kabinie uwagę zwraca przede wszystkim nowa kierownica, która otrzymała przyciski do sterowania systemem multimedialnym. W dotychczasowym modelu nie posiadała ona jakiekolwiek klawisza. Nowością w Subaru jest także 4,2-calowy ekran LCD umieszczony obok obrotomierza, na którym prezentowane będą m.in. przeciążenie boczne i wzdłużne (akcelerometr), pozycja pedału gazu, temperatura cieczy chłodzącej i oleju silnikowego a nawet czas przejazdu okrążenia toru wyścigowego.
Nowe Subaru BRZ otrzymało także przeprojektowany silnik. Wprowadzono m.in. nowe zawory, wałki rozrządu i głowicę oraz zastosowano nowy, aluminiowy kolektor dolotowy. Przeprojektowano także kolektor wydechowy. W rezultacie nowy motor Subaru BRZ osiąga moc 205 KM (o 5 KM większą niż dotychczas). Wzmocniony silnik w połączeniu ze skróconym przełożeniem głównym skrzyni biegów ( z 4.1 do 4.3:1) powinien pozwolić Subaru uzyskać lepszy czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h. Warto zauważyć, że wersja z automatyczną skrzynią biegów nadal osiągać będzie jednak 200 KM mocy.
Modyfikacje Subaru BRZ nie ominęły także jego zawieszenia. Inne sprężyny śrubowe oraz amortyzatory czy większy tylny stabilizator to jedne z nowości. Poprawiono także sztywność auta za pomocą specjalnych rozpórek zamontowanych na przednich kielichach amortyzatorów, w okolicach skrzyni biegów i tylnych nadkoli.
Zobacz: Test Mazda MX-5 ND 2.0 SKYACTIVE-G
Dodaj komentarz