REKLAMA

Mustang GTD z pakietem Performance – będzie rekord Nurburgring?!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 12 czerwca 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Torowy Ford Mustang GTD otrzymał jeszcze bardziej bezkompromisowy pakiet Performance. Auto na pobić rekord toru Nurburgring i być pierwszym drogowym Mustangiem, który zejdzie z czasem okrążenia poniżej 7 minut!

Ford przekonuje, że jego torowy Mustang GTD Performance jest w stanie pokonać tor Nurburgring w czasie poniżej 7 minut. Choć auto ma homologację drogową, to symulacje Forda pokazują, że ma być potwornie szybkie na torze. I jak się okazuje, amerykańskie auto przeszło kilka odważnych modyfikacji, aby takim się stać.

Mustang GTD z pakietem Performance

Największe znaczenie ma pakiet Performance. Kluczowe elementy, które umożliwiają Mustangowi GTD osiągnięcie czasu okrążenia Nürburgringu poniżej siedmiu minut, obejmują aerodynamicznie ukształtowany przedni pas dla zwiększenia docisku przedniej osi, klapy pod podwoziem oraz układ redukcji oporu powietrza tylnego spojlera. Aktywne elementy aerodynamiczne zmniejszają opór powietrza na prostych, nie obniżając przyczepności podczas pokonywania zakrętów. Pakiet Performance zawiera także zestaw Lightweight, który redukuje masę poprzez usunięcie niektórych materiałów wygłuszających i dodanie 20-calowych felg magnezowych oraz specjalnie zaprojektowanego pasa przedniego. Pakiet Performance jest standardem w serii Carbon, ale dostępny jest także dla całej gamy wersji Mustangów GTD.

Ford Mustang GTD Performance 

Mustang GTD ma w standardzie też fotele Recaro i nową kierownicę. Ta ostatnia jest wyjątkowo ciekawa. Jej wieniec jest spłaszczony w dolnej części, grubszy niż standardowy, obszyty wstawkami z zamszu klasy premium Dinamica oraz skórą, a także zawiera fragmenty z włókna węglowego. Wyłącznie w Mustangu GTD umieszczono na kierownicy przyciski do regulacji sztywności zawieszenia i trybu pracy układu wydechowego.

Zobacz: Ford Mustang S650 ma nowy silnik 5.0 V8 – czym różni się od starego?

Dzięki temu kierowca może zmieniać parametry zawieszenia i regulować dźwięk układu wydechowego bez odrywania wzroku od drogi. Są nawet tytanowe łopatki do zmiany biegów. Z kolei do panelu przed obrotowym wybierakiem biegów dodano dwa nowe przyciski. Pierwszy umożliwia dostęp do strony aplikacji torowych, a drugi aktywuje funkcję podnoszenia zawieszenia przedniej osi, co ułatwia pokonywanie podjazdów i przeszkód na parkingach.

Mustang GTD Performance – silnik i napęd

Do napędu Forda Mustanga GTD służy specjalnie opracowany doładowany silnik V8 o pojemności 5.2 litra, kręcący się do ponad 7500 obr./min. i generujący ponad 800 KM maksymalnej mocy. To sprawia, że auto będzie najmocniejszym seryjnym Mustangiem w historii. Do tego jako pierwszy w historii będzie mieć też układ olejowy z suchą miską olejową, aby utrzymać smarowanie silnika podczas długotrwałego i wymagającego pokonywania zakrętów. Żaden wcześniejszy drogowy Mustang nie miał takiego rozwiązania. 

Cały potencjał silnika trafiać będzie na tylne koła poprzez 8-biegową dwusprzęgłową przekładnię. Układ wydechowy wykonano w całości z tytanu. Osiągi nie zostały jeszcze oficjalnie podane. Cieszy jednak fakt, że Mustang nie będzie szedł na żadne kompromisy także w zakresie układu hamulcowego. Ceramiczne tarcze hamulcowe opracowało Brembo. Sęk w tym, że Mustang GTD ma kosztować ponad 1,2 mln zł.

Zobacz: Test Ford Mustang GT 5.0 V8 Facelifting

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności