Problem z działaniem systemów bezpieczeństwa stał się powodem, którego BMW wezwało do naprawy najnowsze BMW 5 z typoszeregu G60. Ten sam mankament wykryto również w topowym BMW 7 G70. O co chodzi? Już tłumaczymy.
Awarie elektroniki w nowoczesnych samochodach są powszechne, ale niestety też coraz trudniejsze w diagnostyce. Rozbudowane układy kontroli spalin, zaawansowane systemy bezpieczeństwa czy szereg gadżetów podnoszących komfort użytkowania, zwiększają też skalę wykrywanych usterek.
Akcja serwisowa BMW G60 i BMW G70
Jak poinformował polski przedstawiciel marki BMW w Polsce, nowe problemy zaobserwowano w dwóch niezwykle ważnych modelach niemieckiego koncernu. Okazuje się, że samochody BMW serii 5 (G60) i serii 7 (G70), które zostały wyprodukowane w Niemczech, mają problem z przewodami masowymi.
Połączenie uziemienia kierownicy mogło bowiem być niewystarczająco dokręcone podczas produkcji. Teoretycznie taki drobiazg może spowodować, że w sposób nieprawidłowy będzie działać system wykrywający ręce na kierownicy. A to będzie skutkować problemami z działaniem chociażby asystenta pasa ruchu i innych układów wspomagających kierowcę. Z tego powodu BMW rozpoczęło akcję serwisową, która tylko na polskim rynku obejmie aż 815 samochodów niemieckiego producenta. Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu kontroli połączenia.
Zobacz: BMW X7 ma wadę techniczną – rusza akcja serwisowa
Dodaj komentarz