Elektryczne Porsche Taycan debiutuje w znacznie tańszej wersji. Dzięki temu, że ma tylny napęd RWD jego cena jest niższa, a przy tym auto ma większy bagażnik. Model ten nie trafi jednak na tę chwilę do Europy. Oferowany będzie na początku w Chinach. Nie jest jednak wykluczone, że w przyszłości nie zagości i u Nas. Jakie osiągi i baterię ma Porsche Taycan RWD?
Elektryczne Porsche Taycan dostępne jest w Polsce w wersjach 4S, Turbo i Turbo S. Nie da się jednak ukryć, że wszystkie są drogie. Najtańsza odmiana 4S kosztuje min. 454 tys. zł, natomiast Turbo S aż 790 tys. zł i to bez wyposażenia dodatkowego! To co łączy te modele to też fakt, że wszystkie posiadają napęd na cztery koła, który wyraźnie podnosi cenę aut. Porsche postanowiło zmniejszyć próg wejścia w posiadanie elektrycznego Taycana i przygotowała specjalną, tańszą odmianę RWD pozbawioną tylnego napędu. Niestety model ten nie będzie póki co oferowany w Europie. Ma trafić przede wszystkim na rynek chiński.
Tylnonapędowe Porsche Taycan
Co ciekawe, tylnonapędowe Porsche Taycan oferowane będzie w Chinach dwóch wersjach napędowych, które różnić będzie moc i pojemność baterii. Bazowy model wyposażono w akumulator o pojemności 79,2 kWh (taki sam jaki posiada Taycan 4S ), który będzie zasilać zamontowany na tylnej osi silnik elektryczny z magnesami trwałymi (PSM) o mocy maksymalnej 408 KM w trybie overboost z Launch Control. Wersja ta będzie w stanie pokonać na jednym ładowaniu dystans do 414 kilometrów (257 mil) zgodnie z cyklem testowym NEDC.
Zobacz: Porsche Taycan bije rekord toru Nurburgring! Ale czas ma słaby!
Klienci, którzy oczekują więcej, mogą zdecydować się na tylnonapędowego Taycana zasilanego przez baterię 93,4 kWh toższamą z z tymi jakie zasilają modele Turbo i Turbo S .W tym przypadku zasięg Taycana wynosi 489 km (303 mil), a maksymalna moc silnika wynosi 476 KM oczywiście w trybie overboost i z funkcją Launch Control. Wart przy tym zauważyć, że dzięki Launch Control, oba modele Taycana RWD mogą przyspieszyć od 0-100 km/h w 5,4 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 230 km / h (143 mph). Dzięki większej ilości miejsca, tylnonapędowy Taycan ma też większy bagażnik, którego pojemność wynosi 491 l.
Porsche Taycan RWD – cena
To co ma skusić klienta na wybór Porsche Taycana w wersji tylnonapędowej to cena. Na rynku chińskim model ten ma kosztować 125 420 $ czyli 497 898 zł. Ma jednak nie różnić się niczym poza układem napędowym od wersji Turbo i Turbo S. Dlaczego jest jednak droższa od odmiany 4S? Bo w Chinach wersja 4S jest znacznie droższa niż w Polsce i kosztuje 162 227 $ czyli aż 644 018 zł! Wersja RWD z większą baterią i mocniejszym silnikiem to już wydatek w Chinach na poziomie 133 950 $ czyli 531 761 zł. Jak zatem widzicie, jeśli chcecie mieć Porsche, kupcie jest w Polsce, a nie w Chinach.
Dodaj komentarz