Ford Polska ujawnił cenę nowego Focusa IV generacji na naszym rynku. Choć póki co jest to cena inauguracyjna, to trzeba podkreślić, że dilerzy marki są już w posiadaniu pełnych cenników tego modelu. Ile kosztuje najtańszy Ford Focus? Jaki silnik i wyposażenie ma w standardzie? Przekonajcie się sami!
Ford Focus IV generacji to jedna z najważniejszych premier motoryzacyjnych tego roku, na dodatek pełna wielu niespodzianek (często dość kontrowersyjnych). Dynamiczna linia nadwozia, wyłącznie turbodoładowane silniki, amortyzatory o regulowanej sile tłumienia, a do tego belka skrętna w słabszych wersjach silnikowych. To tylko cześć z nowości jakimi obdarzył swojego kompakta amerykański koncern (więcej o nowym Focusie przeczytacie tutaj). Teraz wiemy też ile trzeba będzie zapłacić w Polsce za najtańszego Focusa oraz co posiada on w standardzie.
Nowy Ford Focus IV Trend – cena i wyposażenie
Gama oferowanych wersji Focusa będzie jak zwykle obszerna, a teraz dodatkowo rozszerzona o nowe odmiany. Stylowa odmiana Titanium, usportowiona ST-Line, ekskluzywna Vignale, a nawet uterenowiona Active (pierwszy raz w historii).
Ale na co będą mogli liczyć klienci którzy zechcieliby wyjechać z salonu najprostszą wersją? Okazuje się, że i taka wersja, spełnia wszelkie standardy, aby uczynić jazdę komfortową. W bazowej odmianie Trend za 63 900 zł (cena inauguracyjna) znajduje się bowiem m.in.:
- klimatyzacja manualna,
- radioodtwarzacz CD/MP3 Myconnection z wyświetlaczem 4,2-cala, 6 głośnikami, Bluetoothem i gniazdem USB,
- system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu Lane Keeping Alert;
- zespół systemów bezpieczeństwa wchodzących w skład układu Pre-Collision Assist (system aktywnego hamowania, wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami);
- inteligentny ogranicznik prędkości.
- światła do jazdy dziennej LED,
- przednie światła przeciwmgielne z obramowaniem w kolorze chromu.
Wyposażenie wersji Trend można uznać zatem za akceptowalne. Tym bardziej, że nie brakuje w nim oczywiście systemów stabilizacji toru jazdy ESP (wraz z współpracującymi układami ABS, TC, Hill Holder itd.) oraz poduszek powietrznych. Ale co z silnikiem?
Nowy Ford Focus IV Trend – cena i wyposażenie
Pod maską najtańszego Focusa pracuje 6-krotny laureat nagrody Engine of the Year czyli silnik 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM. Dzięki turbodoładowaniu może on wygenerować solidny moment obrotowy przy niskich prędkościach wału korbowego, przez co powinien sprawiać lepsze wrażenie pod względem dynamiki niż jego wolnossący poprzednicy (1.0 EB 170 Nm natomiast 1.6 Duratec Ti-VCT 141 Nm).
Warto zauważyć, że sprzedawany do tej pory Focus Trend, mający w standardzie silnik 1.6 o mocy 85 KM, kosztuje 67 tys. zł. Odmiana z motorem 1.0 EcoBoost 100 KM kosztuje aż 72 tys. zł. Inauguracyjna cena nowego modelu brzmi zatem bardzo interesująco. Ale nasza redakcja czeka w pierwszej kolejności na ceny wersji ST-line z silnikiem 1.5 EcoBoost oraz typowo sportowych odmian ST i RS (na te jednak trochę jeszcze poczekamy).
Zobacz: Ford Mustang po faceliftingu – znamy jego osiągi i dane techniczne!
Dodaj komentarz