Volkswagen Golf GTI TCR – mocny hot hatch na co dzień!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volkswagen · Dodane: 21 stycznia 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

VW Golf GTI doczekał się wersji TCR nawiązującej do jego wyścigowego brata. Najwyższa w historii modelu GTI moc, sportowe wyposażenie i pakiet agresywnych spoilerów to jego cechy szczególne. Jest też szpera oraz oraz osiągi na miarę najlepszych rywali. Cena niestety bardzo wysoka.

Oferta Volkswagena w zakresie hot hatchy znowu uległa rozszerzeniu. Oprócz Golfa GTI (245 KM) oraz Golfa R (300 KM), teraz klienci mogą wybrać też Golfa GTI TCR, czyli wersję pośrednią pomiędzy obiema, wcześniej wymienionymi. Auto nawiązuje nazwą do swojego wyścigowego brata i trzeba przyznać, że stara się też go dogonić w kwestii osiągów.

Volksawagen Golf GTI TCR – silnik i osiągi

Nowy Volkswagen Golf GTI TCR został wyposażony w motor 2.0 TSI o mocy 290 KM, który generuje przy tym  do 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dysponuje zatem taką samą mocą jak wypuszczona na 30-lecie serii GTI wersja Clubsport i podobnie jak ona seryjnie wyposażony jest w elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego. Sęk w tym, że jego silnik generował 290 KM tylko przez 10 sekund jazdy, a potem jego moc spadała do 265 KM. Mocniejszy był 310-konny Clubsport S, ale ten był limitowany tylko do 400 sztuk. Szpera plus mocny silnik sprawiają, że Golf GTI TCR przyspiesza 0-100 km/h w 5,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Za dopłatą można przesunąć limiter prędkości na 260 km/h. W standardzie dostępna jest 7-stopniowy automat DSG z serii DQ381, ale niestety skrzynia manualna nie jest dostępna (za to w Clubsport S była tylko taka z uwagi m.in. na mniejszą masę!)

Wyróżnikiem Volkswagena Golfa GTI TCR są m.in. perforowane tarcze hamulcowe z czerwony zaciskami. 

Jeszcze ciekawiej robi się, gdy zaczniemy doposażać Golfa TCR w dodatkowe pakiety. Choć wyposażenie standardowe tej odmiany jest duże lepsze niż GTI Performance i można je nawet uznać za bogate, to jednak pewne rozwiązania są dostępne tylko najbardziej wytrawnych kierowców. Jeden z pakietów pozwala wyposażyć Golfa TCR w aktywne zawieszenie DCC obniżające go nie o 15 mm, a o 20 mm. Do tego w jego skład wchodzą 19-calowe alufelgi Pretoria, które obuto w sportowe opony typu semi-slick w rozmiarze 235/35/R 19, oraz progresywne wspomaganie kierownicy.

Zobacz: Renault Megane RS Trophy – polska cena i różnice wobec wersji RS

Pakiet ten kosztuje jednak  13 390 zł. Trzeba pamiętać przy tym, że tego typu opony nie są polecane do jazdy po mokrej nawierzchni. Spiszą świetnie na torze i na co dzień w trakcie jazdy po suchej jezdni.

Ile kosztuje VW Golf GTI TCR w Polsce?

Golf GTI TCR konkuruje w naprawdę wymagającym segmencie pojazdów. Jego 290 KM pozwalają mu jednak śmiało stanąć do rywalizacji. Teoretycznie mocniejsi są tacy przeciwnicy jak Honda Civic Type-R (320 KM, 150 000 zł) i Renault Megane RS Trophy (300 KM, 142 900 zł), ale cena bazowa Golfa TCR na poziomie 155 400 zł sprawi, że będzie też często porównywany np. z Fordem Focusem RS (350 KM, 158 tys. zł). Tyle, że Focus jest już wycofany ze sprzedaży i na rynku dostępne są tylko pojedyncze egzemplarze. Czy nowy Golf GTI TCR ma szanse na sukces na rynku hot hatchy? Oto pytanie do Was!

Zobacz: Niepełnosprawny kupił sobie kolejnego Volkswagena Golfa R!

3
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
daroSavaTrep Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
daro
Gość
daro

cena kosmos. za 130-140 moze by sie sprzedal . doliczyc opcje i ponad 180 tys. wychodzi od reki

Sava
Gość
Sava

Chce w leasing wziąć coś do pracy i czym mogłabym nie o przycisnac czasami. Ale chyba bardziej podoba mi się Megane RS. No i 300 koni to brzmi jakoś lepiej niż 290

Trep
Gość
Trep

Trchoe cienko jak na konkurencję. Nawet 300 KM nie ma. Stary Civic Turbo miał już 320 KM.

Aktualności