Volkswagen Amarok otrzyma silnik 3.0 TDI

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volkswagen · Dodane: 3 maja 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Volkswagen Amarok nareszcie otrzyma silnik 3.0 V6 TDI o jaki od dawna upominała się cześć klientów. Niemiecki koncern poszedł po rozum do głowy i wyposażył swojego pick-upa w motor dostosowany pojemnością i momentem obrotowym do  gabarytów i masy pojazdu.

Volkswagen Amarok to jeden z moich ulubionych pick-upów. Co prawda jego właściwości jezdne w trudnym terenie są przeciętne, zwłaszcza na tle Forda Rangera czy Mitsubishi L200, ale zaskakuje on wysokim komfortem jazdy po bezdrożach i możliwością załadowania na pakę naprawdę ciężkiego ładunku. Niestety, w codziennej jeździe przeszkadza jego dwulitrowy motor CSHA. Mimo podwójnego turbodoładowania, nie radzi sobie on z masą auta sięgającą aż 2132 kg. Pracuje głośno, nieprzyjemnie, cały czas sprawiając wrażenie przytłoczonego ogromnym ciężarem pojazdu. W rozmowach z PR-owcami VW wielokrotnie podkreślałem fakt, że problem można by rozwiązać wyposażając Amaroka w silnik 3.0 TDI z Audi. Tego typu opinia nie była najwyraźniej odosobniona, gdyż Volkswagen rozszerzył game silnikową swojego pick-upa w aż 3 wersje tego motoru – o mocy 163 KM, 204 KM i 224 KM. Na początku w ofercie dostępny będzie tylko najmocniejszy silnik.

Zobacz: Akcja serwisowa Volkswagena ruszyła w Polsce

Volkswagen Amarok 3.0 TDI – sześć cylindrów i 224 KM mocy

Trzylitrowy, 224-konny turbodiesel generować będzie aż 550 Nm momentu obrotowego już przy 1500 obr./min (o 130 Nm więcej niż dotychczasowy motor). Oferowany będzie albo z 8-stopniowym automatem ZF (średnie zużycie paliwa 7,6 l/100 km w cyklu NEDC), albo z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. W zależności od wybranejgo wariantu mocy, silnik ten będzie montowany w różnych wersjach Amaroka różniących się rodzajem napędu. Dostępne będą auta z klasycznym napędem na tylne koła, a także z 4MOTION – z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi (z mechaniczną skrzynią biegów), albo ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów).

Zobacz: Volkswagen Golf 2.0 TDI BMT – rusza akcja serwisowa

Volkswagen Amarok 3.0 TDI – potężne hamulce

Aby poradzić sobie z zatrzymaniem potężnego Amaroka, zostanie wyposażony on w wydajny układ hamulcowy. Na przedniej osi pracować będą aż 432 mm tarcze hamulcowe (17-cali) a na tylnej 406 mm (16 cali). Przyznam, że tak gigantyczny rozmiar tarcz osobiście mnie zastanawia, dlatego skierowałem już zapytanie do przedstawicieli marki. czy nie jest to błąd w komunikacie prasowym. Nowością w Amaroku będzie także układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic.

Zobacz: Oficjalny Zlot Fanów Volkswagena Golfa GTI

Zupełnie nowa ma być także deska rozdzielcza nowego Volkswagena Amaroka, nawiązująca stylem do tych stosowanych w nowych modelach niemieckiej marki. We wnętrzu pojawią się także nowe fotele i materiały wykończeniowe.

Z zewnątrz wyróżnikiem będą m.in. 20-calowe alufelgi (w wersji Amarok Aventura) czy sportowo wykończony przedział ładunkowy, pokryty elementami zakrywającymi częściowo pakę, które nadać mają autu bardziej dynamiczny charakter (też w wersji Amarok Aventura). Nadwozie Amaroka o długości 5,25 m i szerokości 2,23 m (włącznie z lusterkami) podobnie jak do tej pory będzie oferować na tyle duży przedział ładunkowy, aby zmieścić do niego europaletę o masie nawet 1 tony (w zależności od wersji wyposażenia auta). W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. Amarok Aventura posiada także system Park Distance Control wspomagający parkowanie, z kamerą monitorującą obszar za samochodem. Poza tym Amarok Aventura ma biksenonowe reflektory, światła do jazdy dziennej z diodami LED i ledowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz progów.

Nowy Volkswagen Amarok trafi do sprzedaży we wrześniu 2016 roku.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności