Porsche 911 2016: turbo, skrętna tylna oś i zawieszenie PASM

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 9 września 2015
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Porsche 911 przeszło gruntowne zmiany. Nowy model oznaczony symbolem 991.2 otrzymał inne zawieszenie, silniki, wyposażenie. Modyfikacje objęły także wygląd 911-stki, zarówno jej nadwozia jak i wnętrza.

Z zewnątrz zmiany poczynione na nowych Porsche 911 można określić mianem kosmetycznych. Nowe przednie reflektory skrywają w sobie czteropunktowe światła do jazdy dziennej, smuklejsze są także klosze halogenów przeciwmgielnych umieszczonych na przednim zderzaku. Wlot powietrza w przednim zderzaku ma teraz kształt litery V. Z tyłu uwagę zwracają nowe światła mające przestrzenną strukturą oraz tylna pokrywa z pionowymi żaluzjami, kierującymi powietrze do silnika.

Zobacz: Test Hyundai i30 Turbo 1.6 T-GDI

Wnętrze nowego Porsche 911 (991.2) najłatwiej rozpoznać po ogromny ekranie systemu multimedialnego umieszczonego tuż nad środkowym tunelem. Ma on przekątną o długości 7 cali, i reaguje na gesty znane ze smartfonów. Za jego pośrednictwem użytkownik może na przykład wprowadzać komendy. Według producenta jego obsługa ma być znacznie prostsza i bardziej intuicyjna w porównaniu do obecnie stosowanych w Porsche układów.

Porsche 911 2016: Carrera z turbo

Największa rewolucja jaka zaszła w nowym Porsche 911 dotyczy jego palety silnikowej. Zarówno Carrera, jak i Carrera S otrzymały mniejsze, za to podwójnie doładowane silniki typu boxer o pojemności 3,0-litrów. Pierwsza wersja dysponuje jednostką napędową o mocy 370 KM (450 Nm), natomiast druga mocniejszym, 420-konnym motorem (500 Nm). W obu silnikach maksymalny moment obrotowy dostępny jest w zakresie od 1700 do 5000 obr./min, a moc maksymalna uzyskiwana jest aż przy 7500 obr./min. Inżynierowie Porsche zapewniają, że ich silniki wykraczają swoją wysokoobrotową charakterystyką poza standardy reprezentowane dotąd przez konwencjonalne jednostki turbo. Podkreślać ma to dodatkowo ich donośna, typowa dla Porsche ścieżka dźwiękowa.

Zobacz: Wyścigi WEC: Porsche 919 Hybrid wygrywa na Nurburgring

Mniejsza pojemność ma zapewnić niższe zużycie paliwa. Według producenta , nowe silniki mogą być o blisko 12% oszczędniejsze od poprzednich – zużycie paliwa ograniczono tu nawet o 1 l/100 km. Nowe 911 Carrera z przekładnią PDK zużywa średnio 7,4 l/100 km (o 0,8 l/100 km mniej niż dotychczas), a 911 Carrera S z PDK – 7,7 l/100 km (-1,0 l/100 km).

Porsche 911 2016: osiągi

Największą zmianą w stosunku do poprzednich wersji 911 mają być oczywiści osiągi. Po raz pierwszy w historii modelu 911 Carrera, odmiana S ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, dokładnie w 3,9 s. Z kolei 911 Carrera Coupé ze skrzynią PDK i pakietem Sport Chrono przyspieszać ma od 0 do 100 km/h w 4,2 s, o 0,2 s szybciej niż poprzednik. Jednocześnie wzrosła prędkość maksymalna obu modeli: 911 Carrera osiąga teraz 295 km/h (+6 km/h), a 911 Carrera S – 308 km/h (+4 km/h).

Zobacz: Aplikacja do mierzenia osiągów auta i jego toru jazdy: Porsche Track Precision

Nowością, dość chłodnie przyjętą przez najwierniejszych fanów Porsche 911 jest możliwość wyboru jednego z 4 trybów jazdy za pomocą przycisku na kierownicy rodem z Porsche 918: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. W samochodzie stricte sportowym, rozwiązanie rodem z Audi czy Volkswagena trąci nieco myszką. Porsche to w końcu przyjemność jazdy i niezwykła dynamika, dlatego nie ma chyba sensu rezygnować z niej w imię nieco lepszego komfortu czy niewiele niższego spalania. Pewną rekompensatą dla fanów ma za to być specjalny tryb jazdy, po którego uruchomieniu na 20 sekund wyciąga z silnika pełen potencjał, dla zmaksymalizowania przyspieszenia pojazdu.

Porsche 911 2016: zawieszenie PASM

Zmiany w nowym Porsche 911 991.2 objęły także zawieszenie pojazdu. Po raz pierwszy wszystkie modele Carrera posiadają nowe zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management) z obniżonym o 10 mm prześwitem. Nowe amortyzatory zyskały nieco inną charakterystykę pracy, dla zapewnienia większego komfortu jazdy na zniszczonych nawierzchniach.  Aby ułatwić pokonywanie „śpiących policjantów” czy stromych podjazdów pod garażami, nową 911-stkę zaopatrzono w hydrauliczny system podnoszenia z siłownikami zintegrowanymi w kolumnach przedniej osi. Za naciśnięciem przycisku układ ten w ciągu 5 sekund zwiększa prześwit z przodu pojazdu o 40 mm, chroniąc tym samym podwozie auta przed uszkodzeniem.

Porsche 911 2016: skrętna tylna oś

Poważną zmianą w stosunku do poprzednich wersji 911 jest wyposażenie odmiany 991.2  w skrętną tylną oś znaną z modeli 911 Turbo oraz 911 GT3. Ma ona poprawić zachowanie auta przy szybkich zmianach kierunku poruszania się pojazdu (np. zmiana pasa, przejazd szykany) oraz poprawić zwrotność pojazdu w trakcie manewrowania na niedużych przestrzeniach.

Nowe modele Porsche 911 pojawią się w Polsce w grudniu 2015 roku. Producent nie przedstawił jednak oficjalnego cennika nowego modelu.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności