REKLAMA

Mercedes-AMG E 43 4MATIC z niewielkim silnikiem 3.0 V6

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Mercedes-AMG · Dodane: 18 marca 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowy Mercedes-AMG E 43 4MATIC otrzymał skromnej pojemności silnik V6, który braki w litrażu ma uzupełniać podwójnym turbodoładowaniem. Jakie osiągi oferuje nowa Klasa E od AMG?  Co jeszcze wyróżnia ją na tle jej poprzedników?

Nowy Mercedes-AMG E 43 wyposażony w silnik o pojemności 3,0-litrów i mocy 401 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Jego poprzednik E63 AMG oferował zdecydowanie lepsze osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h w 3,6 s), ale przedstawiciele marki twierdzą, że to dopiero pierwsza z mocniejszych wersji nowej Klasy E. W przyszłości pojawia się jeszcze szybsze jej odmiany.

Mercedes-AMG E 43 4MATIC – silnik i skrzynia biegów

Nowy, sześciocylindrowy silnik w układzie V został wyposażony w dwie turbosprężarki, które generują ciśnienie doładowania sięgające 1,1 bara. Gładzie cylindrowe pokryto powłoką NANOSLIDE®, sprawdzoną w silnikach V6 turbo stosowanych w bolidach Formuły 1. Wyjątkowo wytrzymała i odporna na zużycie, pozwala ona ograniczyć tarcie i dodatkowo zwiększyć wydajność. Ta sama powłoka została użyta w nowym, 2,0-litrowym silniku Diesla Mercedesa OM 654. Wysoka wydajność silnika to także zasługa strumieniowego, wielofazowego wtrysku, podającego paliwo pod ciśnieniem do 200 barów. Cechą charakterystyczną nowego silnika Mercedesa jest czerwona, aluminiowa wkładka na jego obudowie.

Zobacz: Silnik Mercedes-Benz 2.0d 195 KM OM 654

Trzylitrowy motor został połączony z 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC. Projektanci AMG skrócili czas niezbędny na zmianę przełożeń, dokonując zmian w oprogramowaniu skrzyni. Wielokrotna redukcja ma pozwalać na jeszcze bardziej spontaniczne przyspieszanie, a funkcja podwójnego wysprzęglenia w trybach „Sport” i „Sport Plus” powinna dostarczyć więcej frajdy z jazdy. Określone ingerencje w działanie układu zapłonowego dodatkowo skracają czas zmiany biegów względem ustawień „Eco” oraz „Comfort”.

Zobacz: Mercedes Klasy E dostał zgodę na jazdę autonomiczną!

W przeciwieństwie do dawnych Mercedesów od AMG, nowy model (podobnie jak jego poprzednik) otrzymał napęd 4×4. Nadal jednak faworyzowana jest bardziej oś tylna niż przednia. Rozdział momentu obrotowego wynosi 31:69 (przód:tył). Nowy mechanizm jest lżejszy, a przy tym wydajniejszy.

Mercedes-AMG E 43 4MATIC – napęd 4×4

Co więcej, przy połączeniu stałego napędu na cztery koła z przekładnią automatyczną 9G-TRONIC inżynierowie zdecydowali się na zmianę koncepcji: jednostopniowa skrzynia rozdzielcza napędu została kołnierzowo zamontowana na przekładni 9G-TRONIC jako osobny układ. W przypadku wcześniejszych generacji pojazdów była ona zintegrowana z przekładnią 7G-TRONIC. Nowe rozwiązanie ułatwia modyfikowanie rozdziału momentu obrotowego, co pozwala nadawać poszczególnym modelom indywidualną charakterystykę.

Zobacz: Mercedes-Benz SLC 2016 – zdjęcia następcy SLK

Przekładnia posiada także funkcję ręcznej zmiany biegów za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy. Co ważne nawet po osiągnięciu ogranicznika obrotów, skrzynia nie zmieni samoczynnie przełożenia na wyższe. To bardzo dobra wiadomość, zwłaszcza dla osób lubiących zabrać auto na tor czy na nieco bardziej krętą drogę.

Mercedes-AMG E 43 4MATIC – zawieszenie pneumatyczne

Zawieszenie modelu AMG E43 zostało oparte na pneumatycznych, wielokomorowych miechach, do których pracy specjalnie zestrojono system adaptacyjnego tłumienia ADS. Kierowca limuzyny ma do wyboru trzy tryby twardości – Comfort, Sport oraz Sport Plus.

Zobacz: BOR będzie mieć nowe limuzyny – Audi A8 L 4.0 TFSI

Czterodrążkowa przednia oś otrzymała specjalne zwrotnice i przeguby nośne, a wszystkie elementy zoptymalizowano pod kątem wyższej sztywności. Większy negatyw kół przednich i tylnych przekłada się na lepszą dynamikę poprzeczną. Równocześnie usztywniono elastokinematykę wielowahaczowej osi tylnej.

Mercedes-AMG E 43 4MATIC – hamulce

O sprawne wytracanie prędkości zadba nowy układ hamulcowy. Z przodu zamontowano perforowane tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z i 4-tłoczkowe, stałe zaciski z oznaczeniem „AMG”, a z tyłu – tarcze o wymiarach 360 x 26 mm oraz stałe zaciski 1-tłoczkowe. Jak na dzisiejsze standardy nie są to wartości powalające, ale dobry rozkład mas może pozwolić na efektywniejsze ich wykorzystanie.

Zobacz: Volvo S60 Polestar – sportowy sedan wyższej klasy

Nowy Mercedes-AMG E43 4MATIC trafi do sprzedaży 20 czerwca. Wtedy też poznamy jego cenę.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności