Limitowane Porsche 911 R – dla prawdziwych purystów

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 10 lutego 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Porsche 911 R to specjalna, pozbawiona turbo i automatu PDK wersja 911-stki. Adresowana dla największych fanów sportowej jazdy, ma dawać ogromną frajdę na torze czy na szybko pokonywanych odcinkach pozamiejskich dróg. Co dokładnie ma do zaoferowania swoim nabywcom?

Okazuje się, że wśród entuzjastów samochodów marki Porsche nie brakuje prawdziwych, motoryzacyjnych purystów, którzy nie potrafią zaakceptować w swoim aucie dwusprzęgłowej skrzyni biegów PDK. Choć pracuje ona z niezwykłą szybkością (naprawdę, nie jest to pusty slang marketingowy) to jednak odbiera ona ogromną część frajdy z jazdy sportowym autem. Użytkownicy aut z PDK skarżą się na umniejszenie roli kierowcy w prowadzeniu auta oraz na zbyt liniowe przyspieszenie auta, które zaburza odczucia wysokich osiągów pojazdu.

Zobacz: Znamy ceny Porsche 718 Boxster na polskim rynku!

To właśnie te argumenty przekonały kierownictwo Porsche m.in. do tego by w najnowszej 911 GT3 dostępna była także manualna skrzynia biegów. Warto bowiem przypomnieć, że obecnie sprzedawane GT3 dostępne jest wyłącznie ze skrzynią automatyczną PDK.  Ale to nie wszystko. Spora grupa użytkowników Porsche nie jest zachwycona, że niemiecki koncern rezygnuje z wolnossących silników. Ich niesamowita, bardzo wyczynowa charakterystyka pracy jest tym, czego pożądają w tych autach. W związku z tym, Porsche postanowiło stworzyć limitowany model, adresowany do największych fanów sportowej jazdy. Nosić ma on nazwę Porsche 911 R.

Porsche 911 R 2016

Porsche 911 R 2016

Zobacz: Nowe Porsche 960 z centralnie umieszczonym silnikiem!

Mimo że premiera tego auta ma nastąpić na zbliżających się targach motoryzacyjnych w Genewie, nadal brakuje dokładniejszych danych na temat tego modelu. Porsche 911 R ma być spokrewnione z modelem GT3, posiadać wolnossący motor o pojemności 4,0 litrów, mocy 500 KM (osiąganej przy 8250 obr./min), oraz przenosić moc na tylne koła poprzez ręczną skrzynię biegów. Ta ostatnia może być blisko spokrewniona z tą pracującą w Porsche Caymanie GT4 (6-biegowy manual). Dzięki masie własnej wynosząca 1370 kg, Porsche 911 R ma być najlżejszą obecnie dostępną wersją 911-stki. To właśnie dzięki niskiej wadze oraz mocnemu silnikowi sprint 0-100 km/h ma zajmować autu 3,8 s a prędkość maksymalna sięgnie 323 km/h.

Zobacz: Sprzedaż samochód Porsche w Polsce – rok 2015

W stosunku do GT3, Porsche 911 R nie będzie posiadać ogromnego tylnego spoilera nad klapą silnika, ale odziedziczy po tym modelu 20-calowe alufelgi z centralną śrubą mocującą. Wersja R nie będzie także następcą odmiany GTS, gdyż ta ma pojawić się na rynku jeszcze w tym roku.

Zobacz: Nowe Porsche 911 Turbo 991.2

Nie mamy jednak dobrych wiadomości dla potencjalnie zainteresowanych tym autem osób. Według informacji, do których dotarliśmy, wszystkie egzemplarze Porsche 911 R zostały już zarezerwowane. Czy to prawda? Okaże się niebawem.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności