Toyota będzie sprzedawać wyścigową Suprę GT4 amatorom!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Toyota · Dodane: 23 października 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Toyota wprowadza do oferty kolejne auto wyścigowe dla amatorów czyli Toyotę Suprę GT4. Chce w ten sposób zaszczepić pasję do motorsportu jak największej liczbie kierowców. Nowe wyścigowe i rajdowe Toyoty może kupić praktycznie każdy, o ile cena go nie zatrwoży.

Pomysł na wyścigowe auta dla amatorów rozpoczął model GT86, przygotowany przez inżynierów Toyota Motorsport GmbH. Pracujący w Kolonii specjaliści zabrali się za modyfikowanie modelu GT86 zaraz po jego premierze. Teraz do oferty dołącza Toyota GR Supra w specyfikacji GT4. Zamówienie takiego gotowego auta jest podobno nawet łatwiejsze niż zakup drogowego modelu w salonie, bo jak żartują przedstawiciele marki, nie trzeba wybierać lakieru, koloru tapicerki i wzoru felg. W zasadzie od razu można zacząć się ścigać.

Wyścigowa Supra GT4 dla amatorów

Model GR Supra GT4 to wyścigowe auto przeznaczone dla prywatnych właścicieli. Jest napędzany 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 3-litrów z turbodoładowaniem. W przeciwieństwie do seryjnych modeli, oleje i smary dostarcza firma Ravenol, a układ wydechowy pochodzi od Akrapovica. Auto posiada bezpieczny zbiornik paliwa dostosowany do szybkiego tankowania na torze, mechaniczną szperę oraz układ hamulcowy opracowany przez Brembo.

Wyścigowa Toyota Supra GT4 dla amatorów sportowej jazdy. Można będzie ją kupić w salonie.

Samochód wyposażono w przedni dyfuzor i tylne skrzydło – oba wykonane z kompozytów zawierających naturalne włókna. Przeprojektowane jest także wnętrze. GR Supra GT4 otrzymała klatkę bezpieczeństwa i sportowy fotel. Opracowując wyścigowy samochód Toyota skorzystała z pomocy partnerów. GR Supra GT4 ma już w przyszłym roku wyjechać na tory, a wkrótce mamy poznać dokładną cenę auta i dokładniejszą specyfikację techniczną.

Zobacz: Toyota Supra Mk V – oficjalne dane techniczne, zdjęcia, osiągi!

Wyścigowa kategoria GT4 cieszy się coraz większą popularnością wśród zespołów prywatnych na całym świecie. Koszty rywalizacji w jej ramach są stosunkowo niskie i całkiem łatwo do niej dołączyć. A auta GT4 można zobaczyć m.in. w niemieckim VLN Endurance Championship czy japońskiej Super Taikyu Series. Jest to seria wyraźnie niżej sygnowana od klasy GT3 więc warto mieć też to na uwadze.

Wyścigowe i rajdowe Toyoty dla amatorów

Do tej pory oferta Toyoty w zakresie rajdowych i wyścigowych aut obejmowała takie modele jak:

  1. GT86 CS-V3 – opracowany z myślą o rywalizacji w klasie V3 niemieckiej serii VLN, otrzymał wydajniejsze i lepiej chłodzone hamulce, sportowy układ wydechowy i zawieszenie Bilstein z regulacją odbicia i dobicia oraz nachylenia przednich kół. W kabinie znalazło się kompletne wyposażenie – klatka bezpieczeństwa, sportowy fotel, 6-punktowe szelkowe pasy bezpieczeństwa czy system gaśniczy. Masa auta spadła do około 1204 kg i wyceniono je na 38,5 tys. euro netto. Opcjonalnie można było wyposażyć samochód w datalogger AIM EVO4, sportowe stabilizatory czy dodatkowy układ chłodzenia oleju silnikowego.
  2. GT86 CS-Cup  – następca CS-V3, czyli model GT86 CS-Cup. Moc silnika wzrosła do 212 KM, a moment obrotowy do 220 Nm. Auto posiada suche, jednotarczowe sprzęgło Sachs pozwalające na zmianę biegów bez odejmowania gazu,dyferecjał typu Torsen na tylnej osi, większe hamulce z lepszymi zaciskami, a także ulepszenia aerodynamiczne w postaci przedniego splittera, spojlerów bocznych i dużego skrzydła na klapie bagażnika. Masa auta spadła o 80 kg względem CS-V3 dzięki szybom z poliwęglanu i usunięciu fabrycznego hamulca ręcznego. Cena 48,9 tys. euro netto. Zaś ulepszenie egzemplarza w starszej wersji CS-V3 do tego poziomu to koszt 6,2 tys. euro bez podatków.
  3. GT86 CS-R3 – auto rajdowe wyposażone w dwulitrowy bokser z ulepszonym dolotem, układem wydechowym oraz nowym sterownikiem silnika, którego moc wzrosła do 232 KM, a maksymalny moment obrotowy do 235 Nm. Auto otrzymało także lekkie koło zamachowe, wyścigowe sprzęgło, 6-biegową przekładnię sekwencyjną firmy Drenth i wzmocnione półosie, które łączy mechanizm różnicowy Torsen ze zmiennym podziałem momentów obrotowych. Pojawiła się także specjalnie zaprojektowana chłodnica silnika, chłodnica oleju przekładni oraz mechanizmu różnicowego czy lekkiej osłony miski olejowej, stworzonej do jazdy na nawierzchniach szutrowych. Rajdowe GT86 wyposażono również w bardziej wydajne hamulce, amortyzatory Reiger z potrójną regulacją czy elektryczne wspomaganie kierownicy o zmiennych trybach pracy. W środku nie zabrakło klatki bezpieczeństwa, szelkowych pasów czy sportowego fotela. Cena to 84 tys. euro netto.

Więcej informacji o wyścigowej Toyocie Suprze GT4 przekażemy jak tylko model ten trafi do sprzedaży. Wtedy też poznamy oficjalne dane na temat mocy auta czy ceny pojazdu.

Zobacz: Kolejna Toyota MR2 zbudowana będzie razem z Porsche?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności