Twardy pedał hamulca, to problem z jakim mogą borykać się właściciele prawie nowej Toyoty Corolli. Okazuje się, że jest to wada fabryczna, którą producent próbuje jak najszybciej wyeliminować, bo zagraża bezpieczeństwu właścicieli tych samochodów.
Toyota Central Europe Sp. z o.o. poinformowała, że w modelach Toyota Corolla, które zostały wyprodukowane w Wielkiej Brytanii i Turcji między 16 stycznia 2023 r. a 5 listopada 2024 r., może wystąpić problem z układem hamulcowym. W określonych sytuacjach, gdy pedał hamulca jest wciśnięty podczas pokonywania zakrętów, ciśnienie płynu hamulcowego może nie być prawidłowo kontrolowane. To może prowadzić do chwilowego „twardnienia” pedału hamulca i zmniejszenia siły hamowania, co wydłuża drogę hamowania i zwiększa ryzyko wypadku.
W Polsce problem dotyczy 43 170 pojazdów, których właściciele zostaną zaproszeni do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania elektronicznej jednostki sterującej poślizgiem (Skid Control ECU). Akcja będzie przeprowadza bezpłatnie w serwisach Toyoty. Po szczegóły warto dzwonić do najbliższego dilera Toyoty, mając przygotowany nr VIN samochodu (o tym gdzie znaleźć numer VIN auta, piszemy tutaj)
Z jakich powodów pedał hamulca robi się twardy?
Problemy z tzw. „twardym pedałem hamulca” mogą wynikać z różnych przyczyn, głównie związanych z układem wspomagania hamowania lub przepływem płynu hamulcowego. Jedną z najczęstszych przyczyn jest awaria układu wspomagania podciśnieniowego (serwa hamulcowego), który odpowiada za redukcję siły potrzebnej do wciśnięcia pedału. W przypadku braku podciśnienia, np. z powodu uszkodzonego przewodu podciśnieniowego, nieszczelności w serwie lub problemów z pompą podciśnienia w pojazdach z silnikiem diesla, pedał staje się „twardy”.
Zobacz: Wyciek płynu hamulcowego w Suzuki Hayabusa 1300!
Innym powodem może być zanieczyszczenie lub starzenie się płynu hamulcowego, co prowadzi do jego zablokowania w przewodach, szczególnie w przypadku tworzenia się osadów lub korozji w układzie. Problemy mogą także wynikać z wadliwego działania elementów elektronicznych sterujących ciśnieniem w układzie hamulcowym, jak ma to miejsce w omawianych samochodach Toyoty, gdzie usterka oprogramowania Skid Control ECU zaburza prawidłową regulację ciśnienia. Dodatkowo, w bardziej zaawansowanych systemach hamulcowych, błędy w kalibracji czujników ABS/ESP lub usterki w pompie hamulcowej mogą prowadzić do braku prawidłowego wspomagania, co powoduje większy wysiłek podczas hamowania i wydłuża drogę hamowania. Wszystkie te czynniki wymagają szybkiej diagnostyki i naprawy, aby zapewnić bezpieczeństwo jazdy.
Zobacz: Rdza na tarczach hamulcowych – czy to normalne? Jak ją usunąć?
Dodaj komentarz