T-mobile ukarany przez UOKiK rekordową kwotą 25 mln zł za wprowadzanie klientów w błąd. Rzekomy darmowy internet w usłudze „1200 GB za darmo przez rok” był płatny. UOKiK nie miał wątpliwości, że postępowanie operatora jest niezgodne z prawem.
Dostęp do internetu to obecnie podstawa jeśli mowa zarówno o prowadzeniu biznesu, jak i korzystaniu z funkcji nowoczesnych samochodów. Wiele rozwiązań pojazdów jest obecnie oparta na rozwiązaniach internetowych, które rozszerzają możliwości aut. Wybierając operatora, trzeba jednak mieć na uwadze, że nie wszyscy postępują uczciwie, a niektóre oferty operatorów komórkowych nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Przekonali się o tym użytkownicy sieci T-mobile, która wprowadzała w błąd swoich użytkowników oferując rzekomo darmowy pakiet internetowy. Sęk w tym, że darmowy to on nie był.
T-mobile wprowadzał Polaków i Ukraińców w błąd!
Jak ustalił Urząd, operator T-Mobile Polska wprowadził konsumentów w błąd, ponieważ reklamy sugerowały, że pakiet danych w susłudze „1200 GB za darmo przez rok” jest bezpłatny. W rzeczywistości zamiast obiecanego pakietu 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB pod warunkiem, że doładował konto za minimum 35 zł miesięcznie. Po roku kwota, którą musiał zasilić swoją kartę, wyniosłaby 420 zł. Jednak ta informacja była napisana małą czcionką na samym dole reklamy.
Zobacz: Kia zawyżała ceny aut poprzez zmowę cenową? UOKiK stawia zarzuty
Trudno się zatem dziwić decyzji UOKiK, skoro firma oferuje rzekomo darmowy pakiet internetowy, który w rzeczywistości kosztuje klienta aż 420 zł. Przedstawiciele Urzędu nie mieli żadnych wątpliwości, że T-mobile celowo wprowadzał klientów w błąd kierując się potrzebą zysku, a poszkodowani byli klienci. I to zarówno z Polski, jak i z Ukrainy, bowiem pakiety sprzedawane były również w ukraińskiej wersji językowej. Jak podkreśla UOKiK:
Przekaz reklamowy musi być co do zasady krótki, zwięzły i jasny. To jednak nie upoważnia przedsiębiorców do stosowania nieprawdziwych reklam. Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera „haczyków”
W gruncie rzeczy UOKiK wykazał, że rzeczywisty mechanizm promocji T-Mobile Polska opierał się na systemie „ratalnym”, w którym przez 12 miesięcy konsument dostawał co miesiąc pakiet 100 GB, pod warunkiem zasilenia karty na co najmniej 35 zł.
Rekordowa kara dla T-mobile!
Za swoje nieuczciwe praktyki, za wprowadzanie klientów w błąd i za oferowanie usługi, która miała być darmowa, a w rzeczywistości była płatna, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał operatora T-mobile karą ponad 25 milionów złotych! Zrobił to w ramach tzw. zbiorowego naruszenia interesów konsumentów. Łącznie T-mobile będzie musiał zapłacić 25 623 957 zł i poinformować na swojej stronie głównej o tym swoich klientów, zarówno w języku polskim, jak i ukraińskim.
Czy Twoim zdaniem kara nałożona na T-mobile była słuszna? Daj znać z komentarzu.
Dodaj komentarz