Peugeot przedstawił rzeczywiste zużycie paliwa swoich 14 modeli aut w tym Peugeota 108, 208, 2008, 308, 3008, 508 i Partner. Różnice pomiędzy homologowanymi wynikami spalania a rzeczywistymi, są w niektórych przypadkach bardzo wysokie. Jak bada się rzeczywiste zużycie paliwa?
Rzeczywiste zużycie paliwa wymaga przeprowadzenia testu spalania w ściśle określony sposób. Test danego modelu samochodu odbywa się na drogach publicznych w warunkach ruchu drogowego. Każde auto musi pokonać 25 km warunkach miejskich, 39 km na trasach pozamiejskich oraz 31 km na autostradzie. W badaniu uwzględnia się włączoną klimatyzację, masę pasażerów, wagę bagażu czy nachylenie terenu. Ostateczne wyniki są porównywane z informacjami przekazanymi przez klientów. Poniżej lista 14 modeli Peugeota, których zużycie paliwa zostało przebadane i zweryfikowane:
Samochód | Procedura T&E l/100 km | Dane homologacyjne l/100 km | Różnica l/100 km |
108 1.2 PureTech 82 M5 15” opony STD | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
208 1.6 BlueHDi 100 M5 16” opony VLRR | 4,7 | 3,5 | 1,2 |
208 1.6 BlueHDi 100 S&S M5 16” opony ULRR | 4,7 | 3 | 1,7 |
2008 1.6 BlueHDi 100 M5 16” opony VLRR | 5,1 | 3,7 | 1,4 |
2008 1.6 BlueHDi 120 S&S M6 16” opony VLRR | 5,2 | 3,7 | 1,5 |
2008 1.2 PureTech 82 M5 16” opony VLRR | 6,4 | 4,9 | 1,5 |
2008 1.2 PureTech 110 S&S EAT6 16” opony VLRR | 7,1 | 4,8 | 2,3 |
308 1.6 BlueHDi 120 S&S M6 16” opony ULRR | 4,9 | 3,2 | 1,7 |
308 1.2 PureTech 130 S&S M6 16” opony VLRR | 6,6 | 4,6 | 2 |
308 1.2 PureTech 110 S&S M5 16” opony ULRR | 6,3 | 4 | 2,3 |
3008 1.6 BlueHDi 120 S&S M6 17” opony VLRR | 6,1 | 4,1 | 2 |
3008 1.2 PureTech 130 S&S M6 17” opony ULRR | 7,6 | 4,9 | 2,7 |
508 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT6 17” opony ULRR | 6,3 | 4 | 2,3 |
Partner 1.6 BlueHDi 100 M5 15” opony VLRR | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
Zobacz: Rzeczywiste zużycie paliwa francuskich samochodów PSA
Dodaj komentarz