REKLAMA

Honda ma problem z emisją spalin w silniku Diesla 1.6 i-DTEC

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Honda · Dodane: 6 lutego 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Braki w oprogramowaniu wysokoprężnego silnika Hondy 1.6 i-DTEC mogą spowodować, że w określonych warunkach eksploatacji, motor nie będzie w stanie spełnić norm emisji spalin. Akcja serwisowa już trwa, a właściciele aut z tym silnikiem zostaną zaproszenie na darmową aktualizację ECU.

Dieslowskie silniki Hondy to naprawdę udane konstrukcje. Mocne, dynamiczne a przy tym oszczędne. odznaczają się też wysoką kulturą pracy. Pierwszy diesel Hondy czyli 2.2 i-CTDI 140 KM z miejsca dogonił konstrukcje niemieckie, a wiele z nich wyprzedził, oferując lepszą charakterystykę pracy, niskie zadymienie i spore rezerwy mocy. Drugi motor czyli 1.6 i-DTEC to konstrukcja z ery downsizingu, która także okazała się wielkim sukcesem japońskich inżynierów. Ale to właśnie ona ma prawdopodobnie problem ze spełnieniem norm emisji spalin. Na szczęście nie jest on poważny i można go szybko rozwiązać.

Silnik 1.6 i-DTEC może nie spełniać norm emisji spalin

Przedstawiciel japońskiej marki (Honda Motor Europe) w Polsce zgłosił Urzędowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Honda, modele:

  • Civic, rok modelowy 2015-2016,
  • Civic Tourer, rok modelowy  2016-2017,
  • CR-V, rok modelowy 2015-2018,
  • HR-V, rok modelowy 2016-2018,

wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii i Meksyku, stwierdzono występującą w pewnych warunkach niewystarczającą efektywność oprogramowania systemu kontroli emisji silnika wysokoprężnego w sterowniku silnika (ECU). Podczas powtarzającego się przyspieszania i hamowania silnikiem, system nie jest w stanie zapobiec nadmiernemu osadzaniu się siarki wewnątrz katalizatora. Powoduje to obniżenie wydajności redukcji tlenków azotu (NOx), co nie spełnia wymogów dotyczących poziomu emisji. UOKiK nie podał informacji, o który motor chodzi, ale bez wątpienia sprawa dotyczy jednostki 1.6 i-DTEC (we wszystkich wariantach mocy).  Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 2 122 pojazdów.

Honda Civic X z silnikiem Diesla 1.6 i-DTEC to naszym zdaniem jedna z najlepszych propozycji w klasie kompakt. Przestronne auto połączono z bardzo oszczędną jednostką wysokoprężną, która oferuje dobre osiągi i wysoką kulturę pracy. Najnowsza wersja 1.6 i-DTEC nie ma problemu z oprogramowaniem.

Przedsiębiorca zadeklarował, że wszyscy posiadacze samochodów objętych kampanią zostaną wezwani na bezpłatną naprawę. Informacji związanych z kampanią udziela Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce (adres: ul. Puławska 381, 02-801 Warszawa; tel.: 801 811 711).

Zobacz: Honda Civic Type-R przeszła facelifting! Ma lepiej jeździć i brzmieć!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności